امام جمعه اسالم:

برجام طبل توخالی بود / سلیمانی میرزاکوچک خان امروز است / بوی مجلس ششمی دیگر استشمام می شود

امام جمعه اسالم گفت: به نظر می رسد برجام طبل توخالی بود که جزء اتلاف وقت و انرژی کشور و مردم ، ثمره ای نداشت.

برجام طبل توخالی بود / سلیمانی میرزاکوچک خان امروز است / بوی مجلس ششمی دیگر استشمام می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین جدائی در خطبه های نماز جمعه رضوانشهر با بیان اینکه تقوا، تحقق زیبایی های اخلاقی و معنوی انسان کامل است اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام، اخلاق را به صورت مصداقی،  به صورت عملی، به صورت عینی ،در میدان زندگی بشریت وارد کرد و مردم ، نمونه اعلای اخلاق الهی و انسانی را به وضوح در پیامبر دیدند و عمل کردند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روز یکشنبه با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش دیداری داشتند که نکات مهمی را متذکر شدند افزود: یکی در مورد حقوق های نجومی ، فرمودند از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سوالات در ذهن مردم  باقی ماند و انصافاً هضم این همه نابسامانی اقتصادی و مالی در کشور و این همه اختلاس ها غیر ممکن است در کشوری که گاهی بانک، فیشی را به خانه ای ارسال می کند که ۶ ریال بدهی معوقه دارد.
امام جمعه اسالم گفت: حضرت آقا در مورد مذاکرات هسته ای هم فرمودند: وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم از جزئیات غافل می شویم.
و گاهی غفلت از یک امر جزئی ، موجب ایجاد رخنه و نقطه سلبی در آن کار می شود، به نظر می رسد تصور این بود که ما اگر موضوع مذاکرات را سریع به اتمام برسانیم ؛ سریع هم تحریم ها برداشته خواهد شد و شکوفایی در کشور را موجب خواهد شد ولی ظاهراً حساب این عهد شکنی ها و بدعهدی ها را نکرده بودند و در هر حال، به نظر می رسد برجام طبل توخالی بود که جزء اتلاف وقت و انرژی کشور و مردم ، ثمره ای نداشت.
خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه یکی از بهترین راه های رشد و شکوفائی جامعه و حتی فرد، شناخت و علم به توانمندی های خود دانسته و اظهار کرد: آگاهی از توانمندی ها، مقدمه ای می شود برای حرکت به سوی بهتر شدن و کامل تر شدن و یکی از دلایل تاکید حضرت آقا، برتوجه به سرمایه های درونی نظام و دستاوردها، همین آگاهی کامل ایشان از توانمندی نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: این آگاهی، اعتماد به نفس را در کشور و در ملت تقویت می کند؛ تبلیغات منفی دشمنان نظام را، در تحقیر و تضعیف کشور خنثی می کند و این آگاهی بر توانایی ها، حتی بر حاکمان و مدیران نظام هم تاثیر مثبت فراوانی دارد، سبب می شود به آن سوی مرزها دل نبندند، سبب می شود در برابر پیشرفت های بیگانگان، دچار وارفتگی نشوند چون در هر حال روحیه مدیران و حاکمان یک جامعه، به ملت ها تزریق می شود.
حجت الاسلام جدائی با تاکید بر اینکه اگر مدیری دچار خود کم بینی و وابستگی باشد و خیال کند هنر و تخصص ایرانیان تنها پختن قورمه سبزی است ، تنبلی و بی هویتی را در میان مردم ، ترویج می کند گفت: گاهی دستاوردهای علمی، صنعتی و فناوری داخلی را، حتی اگر بهتر از تولید بیگانگان باشد، با تردید، تحقیر و نگاه ناکارآمدی، با آن برخورد می کند و نتیجه این نگاه کور، عقب ماندگی و وابستگی و پذیرش سلطه قدرت های مستکبر می باشد.
امام جمعه اسالم با بیان اینکه اطلاع از توانمندی ها، استقلال علمی، سیاسی و اقتصادی را  پی ریزی می کند و نگاه به درون را تقویت می کند اظهار کرد: اگر کارگزاران ما از توانمندی های جوانان ما، از دستاوردهای داخلی ما اطلاع دقیقی داشته باشند در تنظیم قراردادهای کلان، اساس کار را بر مشارکت با کشورهای دیگر می گذارند و الا اگر این اطلاع دقیق نباشد کار به جایی می رسد که می گویند : از خارج مدیر وارد کنیم.
وی افزود: در موضوع ورزش هم بنده اعتقاد دارم هیچ نیازی به مربی خارجی و این همه هزینه های گزاف نداریم، در این دو سالی که در خدمت شما بودم محرومیت های زیاد و غم انگیز ورزشکاران و تیم های ورزشی را در اسالم و جاهای دیگر دیدم و اگر حقوق یک ماه، این مربی های خارجی را به این جوانان عزیزمان بدهند ورزش در کشور شکوفا می شود، جوان های مستعد فراوانی امروز در کشور به خاطر بیکاری، دارند تباه می شوند.

جدایی با بیان اینکه دیروز ۱۱ آذر سالروز شهادت مرد مبارزه و جهاد، مرد شجاعت ودلیری، مرد رزم و ایمان، مرد غیرت و پایداری ، افتخار تاریخ معاصر ایران بزرگ اسلامی، میرزا کوچک خان جنگلی بود اظهار داشت: اگر میرزا کوچک خان جنگلی امروز بودند؛ در خط رهبری قرار می گرفتند و میرزا کوچک خان جنگلی سال ۹۵ ، سردار سلیمانی است، میرزا کوچک خان خط اصلی مبارزه با نفوذ بیگانگان و باج ندادن به بیگانگان است.

وی با تاکید بر اینکه قوانینی که مجلس تصویب می کند برای قوه مجریه لازم الااجراء است گفت: منتها مجلس اگر با مسائل مختلف کشور ،جناحی و مغرضانه برخورد کند ،عامل رکود کشور و عقب ماندگی از کاروان پیشرفت جهانی خواهد شد.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: الان مدتی است مجلس اسیر روز مرگی ها شده است و کم کم بوی خاطرات تلخ مجلس ششم استشمام می شود، من از آینده این مجلس نگران هستم کشور در شرایط بسیار حساس و مهمی است، نماینده ها سعی کنند بجای دید و بازدید، به دنبال عمل کردن به وعده هایشان باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه