نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

نفاق سیاسی بزرگترین خطر برای نظام‌ است/نماینده ای که به‌ دنبال خیانت باشد نباید در این منصب باقی بماند

نماینده ولی‌فقیه سپاه قدس گیلان گفت: آنهایی که به‌دنبال خیانت، غارت بیت‌المال و ارتباط با بیگانه هستند نباید در مناصب این نظام باقی بمانند.

نفاق سیاسی بزرگترین خطر برای نظام‌ است/نماینده ای که به‌ دنبال خیانت باشد نباید در این منصب باقی بماند

به گزارش هشت دی ، حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله معتمد در مراسم یادواره شهدای روحانی در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سیدجلال الدین اشرف اظهار داشت: حضرت سلطان سیدجلال الدین اشرف فرمانده علوی بود که قدرت خود را به رخ خلفای عباسی کشید و حکومت شیعی را بنا کرد.

وی بابیان اینکه آیت‌الله مرعشی یکی از افتخارات خود را خادمی آستان مقدس سلطان سیدجلال الدین اشرف می‌دانست افزود: حضرت سید جلال الدین اشرف مجاهدانه تلاش کرد و با بصیرت در کنار مردم استان زندگی، منش و سلوک عارفانه‌ای داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی مجاهدان فی سبیل الله صداقت در اخلاص و مبارزه است گفت: ورود به مبارزه و جهاد یک بحث و استقامت در جهاد مبحث دیگری است کمااینکه بسیاری در میدان مبارزه ورود می‌کنند ولی صداقت و اخلاص در میدان مبارزه را ادامه نمی‌دهند.

معتمد افزود: رعایت این سه ویژگی رمز ماندگاری واقعه عاشورا و شهدای دوران دفاع مقدس است و این ما هستیم که باید از جضور در مجالس شهدا استفاده کنیم.

وی نفاق را به چهار دسته سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و عبادی تقسیم کرد و گفت: نفاق سیاسی همان چیزی است که نهضت علوی و نبوی را با چالش‌های جدی روبرو کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بابیان اینکه نفاق سیاسی بزرگترین خطر برای انقلاب های توحیدی است اظهار کرد: نفاق سیاسی منجر به تضعیف حاکمیت دینی، انحراف جامعه از حاکمیت توحیدی و الهی است.

وی با اشاره به اینکه تفاوت بود و نمود، نفاق سیاسی در پی دارد گفت: نفاق سیاسی روی خط عوام فریبی حرکت می‌کند یعنی تظاهر به دینداری و انقلابی گری می‌کند.

معتمد افزود: برخی از منصب داران به فکر شعار جدایی دین از سیاست هستند درحالیکه خود قوانین اسلام و نظام را میدانند و این خود یک نفاثق سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: عده‌ای دم از ولایت فقیه می‌زنند ولی در اتاقی نشسته و به دنبال محدود کردن اختیارات ولی فقیه هستند و یا عده‌ای دیگر به دنبال کمرنگ کردن عدم سازش پذیری امام در ارتباط با رابطه با آمریکا هستند که همه این موارد از مصادیق نفاق سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه نفاق سیاسی هم در بین صحابه پیامبر و هم در جمع فقها یا مراجع اتفاق افتاده است بیان کرد: منصب‌دارانی که دچار نفاق سیاسی میشوند به جهت اعتقادی و تئوری‌های نظری و افکار دچار شکاف شده‌اند که با روح وحدانی و ایمانی تناقض دارد.

معتمد گفت: فردی ۱۰ روز برای امام حسین (ع) مجلس روضه می‌گیرد ولی در مقابل فیش‌های نجومی بی‌تفاوت است که اینگونه افراد برای اردوگاه بیگانه تلاش می‌کنند و تنها حکومت اسلامی را برای منافع خودشان نگه داشته‌اند و چشم به ترقی و پیشرفت بیگانگان دارند.

وی بابیان اینکه چند نفر انگشت شمار انقلاب را بدنام می‌کنند که باید این افراد را به مردم معرفی کرد افزود: با وجود این همه تأکید رهبر در زمینه تکیه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی چشم به بیرون دارند.

وی با بیان اینکه عده‌ای روشنگران و انقلابیون را افراطی، تندرو و حتی خوارج می‌دانند گفت: برخی این فضا را قبول ندارند و پیروزی را در میادین دیگر می‌دانند درحالیکه درحالیکه خدا در قرآن فرموده برای پیروزی در برابر دشمن باید یا آن را شکست داد یا در راه خدا به شهادت رسید، ولی عده ای می‌گویند دوران شهادت گذشته و باید به فکر دهکده جهانی باشیم.

معتمد با اشاره به اینکه نفاق سیاسی یعنی ورود مستقیم برای براندازی حکومت توحیدی است بیان کرد: آنهایی که به‌دنبال اقواگری، خیانت، غارت بیت‌المال، ارتباط بیگانه و تحقیر مؤمنان هستند و نباید اینگونه از افراد، چه نماینده مجلس و چه رئیس جمهور و یا هر مسئول دیگر باشند، در مناصب این نظام قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه منافقان سیاسی در لایه‌های حکومتی و دولتی منصب گرفته و رشد می‌کنند گفت: حادثه جانسوز کربلا و شهادت حضرت فاطمه (س) زائیده نفاق سیاسی است.

وی بابیان اینکه  فتنه ۸۸ و حامیان آن در رأس نفاق سیاسی بودند افزود: ما برای شناسایی فتنه و فتنه‌گران یک ملاک داریم که آن هم ولی خدا و در زمان غیبت آن ولی فقیه است و همه میدانند که در فتنه سال ۸۸ استکبار به دنبال براندازی حکومت اسلامی بود.

معتمد با اشاره به موضع برخی شخصیتهای گیلان  در زمان فتنه ۸۸ گفت: شخصیت‌های بزرگی در گیلان از جمله آیت‌الله امینیان و آیت‌الله قربانی به عنوان مباهات گیلان هستند و آیت‌الله قربانی در زمان فتنه در محضر آیت‌الله سعیدی گفته بودند که چرا سران فتنه را زندانی کرده‌اید باید آنها را به اشد مجازات برسانید.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: عده ای نیز، خبرگان جوانی که با آزمون‌های مختلف توسط چندین متخصص این حوزه به عنوان مایه افتخار گیلان در خبرگان انتخاب شده و حضور دارند را جوانان بی تجربه عنوان می‌کنند که این افراد نظراتشان همان نظرات قطب زاده و بنی صدر است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه