در پایان بازی های امروز؛

ملوانی‌ها بر قله لیگ یک قرار گرفتند/ شکست سپیدرود از تیم بحران زاده لیگ

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول در حالی رقم خورد که بحران‌زده‌ها نتایجی کسب کردند که دور از تصور بود.

ملوانی‌ها بر قله لیگ یک قرار گرفتند/ شکست سپیدرود از تیم بحران زاده لیگ

به گزارش ۸دی، در این هفته نفت‌مسجدسلیمان، نساجی و فجرسپاسی ۳ تیمی که با حاشیه به این هفته رسیدند توانستند از سد حریفانشان گذر کنند. البته نفت‌مسجدسلیمان و فجرسپاسی از سد دو تیم بالانشین گذر کردند و ۳ امتیاز این دو بازی در خانه رقم خورد و در مقابل ملوان که مقابل شاگردان تارتار به نتیجه تساوی رسیده بود در صدرجدول قرار گرفت.

* تلخکامی صدرنشین جوان
سپیدرود رشت در هفته پانزدهم و با یک دیدار کمتر یک پله سقوط کرد. آنها از ایرانجوانی شکست خوردند که علاوه بر بحران مالی با تغییرات در این هفته مواجه بود و سرمربی‌ این تیم استعفا داد و به جای او سعید مفتخر که سال گذشته هدایت این تیم را برعهده داشت بالای سر خود داشتند. سپیدرود یک هفته‌ای از مسابقات دور بود و در جریان بازی‌ها قرار نداشت و همین امر باعث شد تا آنها نتوانند جلوی بوشهری‌ها آنطور که باید نتیجه بگیرند و در نهایت با نتیجه ۳ ـ یک به خانه بازگشتند. سپیدرود با توجه به آنکه تازه از لیگ دسته دوم به این رقابت‌ها صعود کرده‌اند. از نظر مالی اوضاع خوبی ندارند با هدایت علی نظرمحمدی توانستند نتایج خوبی را تا به اینجا کسب کند.

* صدرنشینی استاد در دیدار مقابل شاگرد
شاگردان تارتار به جز دیدار مقابل اکسین البرز در اکثر دیدارهای حساس توانستند از سد حریفان قدرتمند بگذرند و در این هفته آنها با ملوان لیگ برتری مصاف دادند در حالی که پارس جنوبی جم تازه از رقابت‌های لیگ دسته دوم به لیگ آزادگان صعود کرده علاوه بر آن مهدی تارتار زمانی شاگرد محمد مایلی‌کهن در پرسپولیس بوده است. در تقابل شاگرد و استاد امتیازات یکسان بین دو تیم تقسیم شد و با همین تک امتیازی که ملوان کسب کرد آنها صدرنشین جدول رقابت‌های لیگ دسته اول شدند.

* برد نساجی بدون سرمربی
نساجی قائمشهر در هفته‌های گذشته با حاشیه‌هایی مدیریتی و اعتصاب‌های پی در پی مواجه بوده و هست اما آنها توانسته‌اند با وجود چنین رویدادهایی بالانشین جدول باشند. البته در دیدار نساجی مقابل فولادیزد محمود فکری که از این شرایط خسته شده بود روی نیمکت حاضر نشد ولی با همه این اوصاف آنها از اشتباهات حریف استفاده کرده و ۳ امتیاز این بازی را کسب کردند و در رتبه چهارم قرار گرفتند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که محمد عباس‌زاده با به ثمر رساندن گل سوم این بازی توانست ۱۰ گله شود و صدرنشینی‌اش در جدول گلزنان لیگ یک را همچنان حفظ کند.

* گل‌گهر باز روی دور برد
گل گهر سیرجان بعد از ۳ هفته توقف و کسب ۵ امتیاز توانست ۳ امتیاز دیدار مقابل آلومینیوم را با نتایج پرگل به دست بیاورند. آنها در هفته یازدهم با نتیجه ۳ بر صفر استقلال اهواز را شکست داده بودند و حالا بار دیگر با نتیجه ۳ ـ ۲، با به ثمر رساندن ۳ گل به دور برد بازگشته‌اند. البته در این دیدار جهانگیر عسگری مهاجم آلومینیوم حضور نداشت، بازیکنی که می‌توانست برای سیرجانی‌ها خطرناک باشد. گل گهر با کسب این ۳ امتیاز توانست با ۲۶ امتیاز به رتبه سوم نزدیک شود.

* اولین برد شیرازی‌ها با شاغلام
فجرسپاسی ـ خونه‌به‌خونه از سری دیدارهایی هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول بود که به دلیل کسب نتایج ضعیف این تیم شیرازی احتمال می‌رفت که بابلی‌ها حریف را شکست خواهند داد اما این رقابت در سال گذشته هم با همین نتیجه به پایان رسید و خونه به خونه سال گذشته با هدایت اکبر میثاقیان نتوانست از سد فجر گذر کند. خونه به خونه با پیروزی در این دیدار می‌توانست جز ۳ تیم بالانشین باشد آنها با این شکست در رتبه پنجم قرار گرفتند. شیرازی‌ها که از ابتدای رقابت‌های لیگ دسته اول به دنبال یک پیروزی بودند توانستند پیروزی با اقتدار و شیرینی را به دست بیاورند.

* تاخیر بازی و سقوط لیگ دویی‌ها
اکسین و سپیدرود که در هفته چهاردهم به دلیل شرایط آب و هوایی بد رشت نتوانستند مقابل یکدیگر حاضر شوند و هر دوی این تیم‌ها در هفته پانزدهم مقابل حریفانشان با شکست زمین حریفان را ترک کردند. نقطه اشتراک دیدار آن دو این بود که هر دو مقابل حریفان ۳ گل دریافتند و بازی‌شان در خانه حریف بود و جالب‌ترین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد که هر دو تیم جنوبی بودند. البته فیروز کریمی در این دیدار به دلیل بارندگی سطلی بر در دست داشت و آن را روی سر قرار داده بود تا هم خیس نشود و هم بتواند به بازیکنانش به حالت طنز روحیه دهد.

* مس به تساوی دهم رسید

شاید تا به حال چنین رکوردی در رقابت‌های لیگ آزادگان یا لیگ‌برتر ثبت نشده است، ۱۵ بازی و ۱۰ تساوی نکته‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. حالا منصور ابراهیم‌زاده یک رکورددار مطلق در کسب تساوی است ولی در مقابل شاگردان پاشازاده با کسب یک امتیاز نتوانستند خود را از رتبه ششم دور کنند و در مقابل دیگر آبی‌پوش سابق یعنی شاگردان نساجی با ۲۶ امتیاز شدن در رتبه چهارم جای گرفتند.

* بادران در جمع مدعیان
بادران تهران با کسب یک امتیاز در مقابل مس رفسنجان و حضور در رتبه نهم توانست خود را با اختلاف کم به حریفان بالای جدولی نزدیک کند. بادران در ۳ هفته اخیر توانست ۷ امتیاز کسب کند و این امتیازات آنها را به رتبه چهارم که نساجی در آن با ۲۴ امتیاز قرار دارد نزدیک کرد. آنها تنها با یک برد می‌توانند جزو ۴ تیم بالای جدول قرار گیرند. البته این تیم هم به مانند آلومینیوم مهاجم لیگ‌برتری خود، امین منوچهری را دیگر ندارد.

* اهواز به انتظار برد اول
خیبر خرم‌آباد با پیروزی مقابل تیم قعرجدولی استقلال اهواز توانست باخت هفته گذشته‌شان جبران کنند و ۱۶ امتیازی شده و با مس رفنسجان و نفت‌مسجدسلیمان هم امتیاز شوند. استقلال اهواز که سال گذشته در لیگ‌برتر حضور داشت تا به اینجای کار از تجربه لیگ‌برتری‌اش استفاده نکرده و با ۵ امتیاز در قعر جدول حضور دارد.

,vca si

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه