بخشدار گرکانرود در گفتگو با 8دی:

خسارت ۲ میلیاردی آتش در بازار خطبه سرا / فرهنگ بیمه گذاری در گرکانرود جدی گرفته شود

بخشدار گرکانرود تالش گفت: آتش سوزی بامداد امروز روستای خطبه سرا حدود ۲ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

خسارت ۲ میلیاردی آتش در بازار خطبه سرا / فرهنگ بیمه گذاری در گرکانرود جدی گرفته شود

اکبر اولیایی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اعلام اینکه ۱۸ باب از واحد های تجاری و مغازه در جریان آتش سوزی بامداد امروز روستای خطبه سرا طعمه حریق شده است، اظهار داشت: جدای از ۱۸ مغازه ای که به طور کامل سوخته اند، به دو واحد دیگر نیز خسارت هایی وارد شده است.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی قریب به دو میلیارد تومان خسارت به بار آورده است، افزود: ۱۵ باب از واحد های تجاری تحت پوشش بیمه هستند و متاسفانه پنج مغازه دیگر برای بیمه مغازه های خود اقدامی انجام نداده بودند.

بخشدار گرکانرود شهرستان تالش با اشاره به اینکه در راستای این آتش سوزی ستاد مدیریت بحران در بخشداری تشکیل شد، گفت: این ستاد بازدیدی از صحنه آتش سوزی صورت داد و تصمیماتی را برای جبران خسارات و ساماندهی آنها بکار گرفته ایم.

اولیایی با بیان اینکه طبق گفته اهالی آتش سوزی با صدای انفجار شروع شده است، اظهار کرد: علت اصلی آتش سوزی توسط کارشاسان فنی اداره گاز و آتش نشانی در دست بررسی است.

وی شروع آتش را با فرض احتمال از نانوایی در روستا یاد کرد و بیان داشت: به گفته شاهدان عینی آتش از نانوایی به سایر مغازه ها کشیده شده است.

بخشدار گرکانرود با اظهار به اینکه نیروهای انتظامی و امدادی در همان ساعات اولیه در مکان حضور داشته اند، گفت: نیروهای پلیس راه، پاسگاه، آتش نشانان از شهر های لیسار، کشلی و حویق در صحنه حضور داشتند.

اولیایی با اعلام اینکه حجم آتش بسیار سنگین بود، ادامه داد: با وجود نیروهای امدادی و انتظامی کافی مهار آتش به صورت کافی و مطلوب صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای آتش نشانی تلاش کردند تا جلوی آتش سوزی سایر مغازه ها را بگیرند، گفت: این که گفته می شود تمام مغازه ها خاکستر شده اند، درست نیست و حقیقت ندارد.

بخشدار گرکانرود با اشاره به اینکه آتش سوزی در ساعاتی بوده که آتش نشانان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا در صحنه حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: علت دیگر در سرعت بخشی به آتش بافت قدیمی واحد های تجاری و مغازه ها بوده که منجر شده آتش خیلی سریع فراگیر شود.

اولیایی در خصوص جبران خسارات صاحبان واحد های تجاری و مغازه ها نیز گفت: آنهایی که بیمه هستند، شرکت های بیمه ملزم به پرداخت خسارت به آنهاست و مغازه هایی که بیمه نیستند باید با هماهنگی فرماندار و موافقت بانک ها به آنها کمک مالی شود.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه تاکید کرده ایم تا مردم خانه ها و مغازه های خود را بیمه کنند، افزود: حادثه خبر نمی کند و ما شاهد هستیم که پنج واحدی که بیمه نیستند باید تدابیری خاص برای آنها اندیشیده شود.

بخشدار گرکانرود با اضافه بر اینکه هیچ مسئولی دوست ندارد حادثه ناگوار برای همشهریانش پیش آید، گفت: آتش سوزی در خطبه سرا باید درس عبرتی باشد تا دیگر همشهریان واحد های مسکونی و تجاری خود را بیمه کنند.

اولیایی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ بیمه گذاری در این بخش جدی گرفته شود، افزود: الحمدلله ما خسارت جانی در این آتش سوزی نداشته ایم و دوستان باید بیمه ای که تنها ۲۰ هزار تومان برایشان هزینه دارد را جدی بگیرند تا حمایت بیمه ها را در سوانح لمس کنند و آسوده خاطر باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
امیر
آقا هیچ وقت این آتش نشان تو موقع نمیرسه این چه وضعیه من شاهد عینی هستم کار آتش نشان ها اصلا خوب نبود
در حاشیه