مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

میرزای جنگلی آسیب زیادی از نفوذی ها و خائنین و خالو قربانها دید

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: میرزا آسیب های بسیار از خائنین دید، خالو قربان ها، پیشه گری ها و احسان الله خان هایی هم در نهضت جنگل بودند که در صدد براندازی این حماسه ی تاریخی بر آمدند.

میرزای جنگلی آسیب زیادی از نفوذی ها و خائنین و خالو قربانها دید

به گزارش ۸دی، صبح امروز نود و پنجمین سالروز شهادت طلبه ی شهید میرزا یونس جنگلی در مسجد سلیمانداراب رشت، با حضور آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ی ولی فقیه استان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای اسلامی و مردم ولایتمدار شهر رشت بر مزار این شخصیت روحانی مبارز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی ۱۵۰ طلبه و روحانی شهید استان و در رأس آنان روحانی مبارز شهید یونس جنگلی اظهار داشت: این روحانی شهید همواره در دفاع از میهن، کشور و اسلام پیشگام بود و در دفاع از کشور و دین از هیچ چیز دریغ نمی کرد.

وی با بیان اینکه شهید میرزا کوچک جنگلی در دوران مشروطه نیز خدمات ارزشمندی به کشور عرضه داشت، تصریح کرد: استان گیلان یکی از استان های برجسته ی کشور بود که در جریان مشروطیت علما و روحانیون این استان پیشتاز مبارزه با استکبار بودند.

یاری یکی از شخصیت های مبارز استان گیلان در جریان مشروطه را شیخ عبدالوهاب صالح ضیابری معرفی کرد و افزود: ایشان از شاگردان مرحوم آخوند خراسانی در نجف بودند که در دوران جوانی خود به درجه ی اجتهاد رسیدند و زمانی که انقلاب در استان کلید خورد با همان تفکر انقلابی و دینی خود برای مبارزه به گیلان آمدند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن اشاره به هشیاری میرزا در زمان شکل گیری مجلس شورای ملی در سال ۱۳۲۴ قمری و به دنبال آن به توپ بسته شدن مجلس خاطر نشان کرد: زمانی که دسیسه ی دشمن در حال شکل گیری بود میرزا چونان مجاهدی فی سبیل الله وارد عرصه ی مبارزه با دشمن شد و تشکیلاتی با نام جمعیت اتحاد اسلام برای مبارزه با استبداد واستکبار بوجود آورد.

یاری تأکید کرد: مقام معظم رهبری جریانی که در گیلان به رهبری میرزای جنگلی رخ داد را یکی از جریانهای مبثوت تاریخ و شخصیت میرزا را شخصیتی ناب،  مقاوم و صد در صد دینی می دانند. ما باید مبارزه ی میرزا و نهضت جنگل را که عصاره و هدفی دینی داشت حفظ کنیم، این چهره ها اسناد تاریخی و مایه ی اقتدار ملی و مذهبی کشور هستند و نباید به سادگی از آنها گذشت.

حجت الاسلام یاری یادآور شد: شهید مدرس از چهره هایی بود که با وجود فشارهایی که رضا شاه ستمگر به وی می آورد، به معنای واقعی از شهید میرزا و نهضت جنگل دفاع کرد بنابراین ما نیز اجازه نداریم از این چهره های جهت دار و انقلابی استان به سادگی بگذریم و اجازه ی تحریف این مبارزین ارزشمند را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه میرزای جنگلی برای دفاع از کیان اسلام و مرزهای میهن از هیچ خدمتی فروگذار نکرد گفت: امروز نیز اگر مدافعین حرم میادین رزم را در سوریه و عراق انتخاب می کنند و پیکر مطهرشان با افتخار به میهن باز می گردد می خواهند به میرزا بگویند که ما ادامه دهندگان راهت هستیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در هر انقلابی افرادی هستند که برای دشمن کار کرده و نفوذی هستند تصریح کرد: میرزا نیز آسیب های بسیار از خائنین دید، خالو قربان ها، پیشه گری ها و احسان الله خان هایی هم در نهضت جنگل بودند که در صدد براندازی این حماسه ی تاریخی بر آمدند ؛ اما میرزا در کنارش مردمی را داشت که جانانه از او حمایت کردند.

وی با بیان اینکه در کشور ۵۰۰۰ و در استان ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی داریم ادامه داد: گیلان چهره های بارز و برجسته ای همچون شهید نامجو دارد که افسر ارتش رژیم شاهنشاهی بود اما به جایگاهی رسید که پس از انقلاب به سمت وزارت و سپس به شهادت رسید، ما باید این شخصیت ها را پاس بداریم.

حجت الاسلام یاری در پایان ضمن بیان تشابه شهادت میرزای جنگلی و امام حسین (ع) گفت: پیکر بدون سر شهید میرزا همچون سیدالشهدا به خاک سپرده شد چرا که دشمنان سر مبارک وی را برای گرفتن جایزه نزد شاه برده بودند، اما امروز یاد و خاطره ی این مجاهد بزرگ و رشادت های او در ذهن های ما باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه