روز شمار تاریخ ترور در ایران؛

ترور ۱۶ ایرانی بی گناه در ۱۱ آذر ماه

یازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۱۶ ایرانی بی گناه در ۱۱ آذر ماه

به گزارش هشت دی، یازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای ترور ۱۱ آذر ماه به شرح زیر است:

سید رضا موسوی وردنجانی ۴ فروردین ۱۳۳۴ در استان چهارمحل بختیاری متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در شهر کرد ترور شد و به شهادت رسید.

نصرالله فاتحی کرجون ۱۱ آذر ماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از نیروهای پشمرگه کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جوادکمال قمری حیدرپور ۱ بهمن ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحان در مریوان به شهادت رسید.

هاشم اعظمی ۲۳ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در کامیاران به شهادت رسید.

ثریا تشکیلی ۲۱ بهمن ۱۳۰۹ در یزد متولد شد و ۱۱ تیر ماه ۱۳۶۱ در مسجد ملا اسماعیل یزد در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

عبدالله پرخو ۱ مهر ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در حومه مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

محمد فغند ۲۲ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصیب مقداری ۱۹ بهمن ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمدرضا آزادی ۶ فروردین ماه ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۳ در حسین آباد سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خالد شکری ۲۳ شهریور ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۱ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیوان دره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا خدادیان ۱ دی ماه ۱۳۴۰ در استان خوزستان متولد شد  و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در اهواز ترور شد و به شهادت رسید.

سرخوب استقبالی کوزه کنان ۲۰ فروردین ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحان در سردشت به شهادت رسید.

ابوالفضل سرآبادی تفرشی ۵ تیر ماه ۱۳۴۰ در تهران متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۸ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مسلم قاسمی ۱ اردیبهشت ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در دشت ذهاب اهواز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی داغ کازرون ۱۰ مهر ماه ۱۳۴۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۱ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارتفاعات درهوی مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور ارجمندی ۱ آبان ماه ۱۳۵۰ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۱ آذر ۱۳۷۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در پادگان بلا لحب ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه