عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان گیلان:

صلح امام حسن نتیجه ی سکوت خواص بود/ روحانیون در برابر نفوذی های داخلی سکوت نکنند

حجت الاسلام اشکوری گفت: تفاوت زمان ما با زمان امام حسن در این است که غالب مردم ایران، ولایتمدار و دارای بصیرتی نفوذ ناپذیر هستند.

صلح امام حسن نتیجه ی سکوت خواص بود/ روحانیون در برابر نفوذی های داخلی سکوت نکنند

به گزارش ۸دی حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری، در شب شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد جامع سنگر و در حضور مردم این بخش ضمن تسلیت ایام شهادت امام هشتم حضرت رضا(ع) به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و شیعیان و محبان ایشان اظهار داشت: روش های مبارزه امامان علیهم السلام با توجه به شرایط زمان و تاکتیکهای دشمن، تفاوت هایی داشتند. اما هدف مشترک همه ی ائمه (ع) در اصل، مبارزه با دشمن، نپذیرفتن ذلت و پایداری و مقاومت تا مرز شهادت بود. همچنانکه پیامبر گرامی اسلام (ص) تک و تنها در مقابل بت پرستان قریش و کفار و اشراف قریش قیام کرد. نه به تطمیع دشمن توجه نمود و نه از تهدید دشمن بیمناک شد. پیامبر در پاسخ به پیشنهادات کفار قریش فرمودند اگر خورشید را در کف دست راست من و ماه را در کف دست چپ من قرار دهید هرگزسازش را نمی پذیرم و تسلیم باطل نمی شوم.

وی افزود: پیامبر با همین منطق و ایدئولوژی و با عنایت به کمک های الهی و همراهی مردم، تا پیروزی نهایی جبهه حق، مبارزه و جهاد را ادامه داد تا اینکه توانست پرچم اسلام را بر سرتاسر جهان مسلط و برافراشته نماید.

حجت الاسلام اشکوری ضمن اشاره به جایگاه والای علمی امام رضا(ع) در زمان خود بیان داشت: مامون عباسی قصد داشت با سپردن ولیعهدی به امام رضا(ع) ایشان را موافق با خلافت خودش جلوه دهد در صورتی که امام رضا(ع) با قید برخی شروط، و با هوشمندی و ظرافت خاصی، عملا تفاوت و جدا بودن راه و روش خود با مامون را به همگان نشان داد و همین شروط و مبارزه ی هوشمندانه و نرم امام رضا(ع) علیه مامون، موجب محبوبیت بی نظیر امام(ع) نزد مردم شد و نهایتا مامون به این نتیجه رسید که امام رضا(ع) را به شهادت برساند و این امر خود سند و دلیلی بر حقانیت راه و روش صحیح امام رضا(ع) در برابر مامون بود.

عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان گیلان سپس به تحلیل تاکتیک ها و روش های فریبکارانه و موذیانه دشمنان در زمان امام حسن(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در برابر سه مشکل بزرگ قرار گرفت: ۱-نفوذ دشمنان  ۲-بی بصیرتی یاران ۳- سکوت و خیانت خواص آن دوران.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه گفت: بی بصیرتی و دنیاطلبی اکثریت مردم زمان امام حسن(ع) و بی تفاوتی و سکوت بعضی از صحابه و تابعین در مقابله با نقشه های مخرب و خطرناک معاویه، سبب شد که دشمن در برنامه هایش موفق شود و نهایتا امام(ع) صلح نامه را با ذکر شرایطی بپذیرد. معاویه با تبلیغات دروغین، ایجاد شایعه و شبهه، تطمیع و نهایتا نفوذ در صف یاران امام حسن(ع) حتی توانست در میان سرداران و سران لشکر امام حسن(ع) مانند: عبیدالله و قیس نفوذ نماید. این یاران امام حسن(ع) جذب وعده های دروغین معاویه شده و از لشکر امام حسن(ع) کنار کشیدند و به امید رسیدن به دنیایی راحت و آرام و بی دغدغه، به معاویه پناه آوردند.

مولف کتاب جریان شناسی فتنه گفت: تفاوت زمان ما با زمان امام حسن مجتبی(ع)  در این است که غالب مردم ایران و به ویژه مذهبیون و به اصطلاح حزب اللهی ها، ولایتمدار و دارای بصیرتی نفوذ ناپذیر هستند و همین بصیرت و ولایتمداری است که موجب مقاومت و پایداری در مقابل توطئه های دشمنان خارجی و وابستگان داخلی آنها شده است.

وی گفت: متاسفانه بعضی از خواص مردود و نخبگان سیاسی منحرف، نه تنها در برابر فتنه ها و توطئه های دشمنان سکوت میکنند بلکه در برخی مواقع همسو با دشمنان، با نقشه ها و خواسته های استکبار جهانی همراهی نموده و اهداف آمریکا را در داخل زمینه سازی وسپس عملیاتی می کنند.

عضو جبهه اصولگرایان در ادامه گفت: از علما و روحانیت معظم و صاحبان تریبون انتظار است که در برابر خواص مردود و منحرف و نفوذی های دشمن و حامیان فتنه سکوت نکنند و توطئه ها و شیطنت های آنها را بلند فریاد بزنند تا مردم چهره ی واقعی خائنین به اسلام و ملت را بهتر بشناسند و خط ولایت و رهبری را با قدرت بیشتری یاری رسانند.

حجت الاسلام اشکوری ویژگی دوم امامان معصوم(ع) را ساده زیستی و مبارزه با ثروت اندوزان حرامخوار و امتیازطلبان رانتخوار دانست و اظهار داشت: همه ی امامان معصوم(ع) بدون استثنا دارای یک زندگی ساده و زاهدانه بودند و با ویژه خواران و متجاوزین به حقوق مردم، شدیدا برخورد نموده و حامی طبقه ی مستضعف و رنج دیده و پابرهنگان و مستمندان بودند.

وی گفت: در تاریخ اسلام همواره طبقه ی مرفهان بی درد و صاحبان زر و زور و ثروتهای نجومی بادآورده، در مقابل امامان (ع) قرار داشتند و از زمان بعثت پیامبر اسلام(ص) دو جریان حق و باطل شکل گرفت که جدال و تقابل این دو جریان تا به امروز نیز ادامه دارد.

میرحسینی اشکوری ادامه داد: امروز یکی از مشکلات بزرگ در کشور ما نفوذ و وجود یک جریان امتیاز طلب سیری ناپذیر و صاحبان ثروتهای نجومی غیرمشروع در عرصه ی مدیریتی کشور است که استراتژی و مشی سیاسی و مدیریتی آنها نیز حمایت از طبقه ی اشراف و ویژه خواران دولتی بوده و توجه و اهمیتی برای مستضعفین و محرومان قائل نیستند. به محرومان و ضعفا با دیده ی تحقیر می نگرند، شب پرداخت یارانه عزا میگیرند و صاحبان فیش های حقوقی نجومی و چندصد میلیونی را سرمایه و ذخایر انقلاب می نامند و البته در سیاست خارجی نیز همسو با نظام سرمایه داری استکبار جهانی و گوش به فرمان کشورهای زورگو و متجاوز به حقوق مستضعفین، و مخالف ملت های مظلوم و ستم دیده ی سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، یمن و بحرین هستند.

وی افزود: طرفداران افراطی این جریان در فتنه ی ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان سر میدادند و سران آنها که در خفا با هم جلساتی دارند، هنوز از جریان فتنه که قصد براندازی و ساقط کردن نظام را داشتند تبری نجسته و فتنه را محکوم نکرده اند.

مدیرکل سابق اوقاف گیلان در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز این جریان به بدنه دولت راه یافته و سعی در عادی سازی رابطه و سازش با شمنان قسم خورده ی انقلاب اسلامی را دارد و حتی بعضا مشاهده می شود که نقش ستون پنجم دشمن را در داخل ایفا می کنند.

وی گفت: آیا وزیری که دارای ثروت هزارمیلیاردی و صاحب ۱۹ شرکت و کارخانه ی بزرگ و پردرآمد است و یا مسئول ارشدی که مشاور وی در کتاب “ایران و جهانی شدن” می نویسد: الگوی اقتصادی ما باید الگوی اقتصادی لیبرالی و غربی باشد و در همان کتاب، وابستگی و درهم تنیدگی با اقتصاد غرب را پیش شرط رشد و توسعه ی اقتصادی ایران می داند و آیا برخی مدیرانی که در دولت فعلی حقوق ۶۰، ۷۰ میلیونی و وام های ۴۰۰ میلیونی با سود صفر درصد دریافت میکنند، میتوانند به فکر دردها و رنجهای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه باشند و آیا این مرفهان بی درد را می توان دلسوز مردم و طرفدار اقشار محروم و ضعیف جامعه دانست؟

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری در پایان اظهار کرد: از چنین جریانی هرگز نمی توان انتظار داشت که ضمن حفظ روحیه ی انقلابی گری و استکبار ستیزی، به اقتصاد مقاومتی و اجرای مطالبات رهبری و تحول و رشد و پیشرفت اقتصادی و نهایتا دست یافتن به استقلال اقتصادی ، عمل نماید و یقینا ادامه ی این روند در قوه مجریه ، به منزله ی انحراف انقلاب اسلامی، به باد دادن زحمات متخصصین علمی و پایمال نمودن خون شهدا و بر زمین ماندن مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه