امام جمعه ماسال در گفتگو با 8دی:

اساس قیام میرزا کوچک مبارزه با قدرت استکباری بود

امام جمعه ماسال اساس قیام میرزا کوچک جنگلی را مبارزه با اعمال قدرت استکبار زمانه دانست و گفت: نهضت روحانی مبارز گیلان نشان دهنده مقاومت ملی مردم به رهبری میرزا کوچک بود.

اساس قیام میرزا کوچک مبارزه با قدرت استکباری بود

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اساس قیام میرزا کوچک جنگلی را مبارزه با استثمارگران دانست و گفت: میرزا کوچک جنگلی روحانی مبارز گیلانی بود که دفاع از منافع ملی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

وی قیام این روحانی مبارز را شورش علیه استبداد زمان برشمرد و افزود: مبارزه با استعمارگران با عده ای از مخلصان جنگلی روح مردانگی و جاودانگی ملت ایران را نشان می دهد.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه باید قیام این روحانی جنگلی برای همه درس باشد، گفت: مقابله با زیاده خواهی و استبداد زمانه الگویی دارد و آن هم میرزا کوچک خان جنگلی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه میرزا به دنیا نشان داد که تجاوز به خاک ایران سرنگونی ایادی شوروی را به همراه دارد، اظهار کرد: اعمال استکبار بر حاکمیت کشور و تحدی به خاک مقدس ایران برگی از تاریخ است که میرزا با خون خود جلوی این تجاوز را گرفته است.

وی قیام میرزا کوچک خان را نشان دهنده مقاومت ملی مردم دانست و گفت: میرزا کوچک جنگلی نشان داد که ملت ایران می تواند در مقابل با زیاده خواهی قدرت زمانه ایستادگی کند و به حیات خود ادامه دهد.

امام جمعه ماسال به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این روحانی مبارز گیلانی اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک خان برای اقامه دین و قرآن قیام کرد و یاد آن نباید از اذهان پاک شود.

حجت الاسلام موسوی، میرزا را یک اسوه شجاعت نام برد و گفت: کوچک جنگلی دلش با احساسات شجاعانه بیدار شد و طنین این بیداری در سراسر این مرز و بوم پیچید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه