روز شمار تاریخ ترور در ایران / 10 آذر؛

ترور ۲۱ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۰ آذر

دهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۱در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۱ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۰ آذر

به گزارش ۸دی، دهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱  ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای ترور ۱۱ آذر ماه به شرح زیر است:

رستم جدی ۱ خرداد ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سهراب جدی ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حیدری کتایونچه ۱ مهر ماه ۱۳۳۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه در دیواندره به شهادت رسید.

کویچک زارع ۱ مهر ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که خانه دار بود در یک حمله مسلحانه در میاندآب به شهادت رسید.

دولیخان عبادی ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن ورمزیارارزان غودی ۹ فروردین ۱۳۳۵ در استان خراسان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در خیابان تهران پارس شهر تهران توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

عبا افتخاری ۱ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان همدان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که شه شغل شیشه بری اشتغال داشت توسط منافقین در شهر همدان ترور شد و به شهادت رسید.

یحیی ایمانی قلعه بین ۲ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهید امیربیگلو تالش تدفین شده است.

عباس رحیمی ۷ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای رودسر تدفین شده است.

محمدحسن عطا ۲۰ تیر ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبانعلی رحیمی ۴ مرداد ۱۳۴۳ در استان قم متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید بهشتی سال ۱۳۴۲ در استان مرکزی به دنیا آمد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی تپ ۱ فروردین ۱۳۴۷ در استان کردستان متولدشد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرالله تفاوت ۲ اردیبهشت ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در منزل پدر همسر خود در رامسر ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی لپائی قربانی ۲ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صابر معروف سواراوچ تپه ۹ اسفند ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در بوکان توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

نادر سوار ۱۵ فروردین ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که جز نیروهای پیشمرگه کرد بود در مارمشیر ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان انیسی ۲۳ مرداد ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن محمدحسن زاده ۱ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان مازندران متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

جلال صالحی در سال ۱۳۴۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۶۶ به اتهام همکاری با سپاه توسط ضد انقلاب در بانه اعدام شد و به شهادت رسید.

احمد رابطی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۰ آذر ماه ۱۳۷۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه