نویسنده : سجاد کاووسی
تحریم از نوع حزب اللهی؛

نامهربانی انقلابیون گیلان به سینمای انقلاب / اکران غریبانه یتیم خانه ایران در رشت

سینما به عنوان یک ابزار مهم جهت پیشبرد اهداف انقلاب، غریب مانده و سینمای انقلابی مورد نامهربانی دوست داران انقلاب واقع شده است.

نامهربانی انقلابیون گیلان به سینمای انقلاب / اکران غریبانه یتیم خانه ایران در رشت

به گزارش ۸دی، رسانه و به خصوص سینما از جمله مهمترین ابزار های تاثیر گذار بر اذهان مردم جهان است . غرب و به خصوص ایالات متحده با استفاده از این امکانات به صورت کاملا عالمانه و حرفه ای سیاست های خود از جمله امور خارجه ، فرهنگ ، دین ، جامعه مدنی ، اقتصاد و…. بسیاری از استراتژی های مهم خود را پیش برده و به مقصود مد نظر  نزدیک می شود.
در خصوص این هنر حساس و تاثیر گذار مقام معظم رهبری می فرمایند ” هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است، یک روایت گر مسلط که هیچ روایت گری تا کنون در بین این شیوه های هنری روایت یک واقعیت و یک حقیقت تا به امروز به این کارامدی نیامده و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی است”

در جمهوری اسلامی طی چند سال گذشته شاهد تقابل سینمای روشنفکری و انقلابی بوده ایم که به فراخور زمان فراز و نشیب های زیادی از جهت کیفیت.. محتوا.. تکنیک.. و به خصوص اقبال مردمی را دارا بوده است.
در یکی دو سال اخیر تا کنون در بین تمامی فیلم های اکران شده در سینما ها فیلم سالوادر به کارگردانی رضا عطاران و فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی از اقبال بالای مردمی از این فیلم ها سخن می گوید.
حال آیا این دو فیلم از محتوای بالایی برخوردار است؟ آیا با توجه به تاثیر گذاری بالای این هنر، توانسته است جوابگوی مشکلات مردم باشد ؟ یا با سیاهنمایی از جامعه ایران و لودگی و طنز های بی محتوا صرف سرگرم کردن مردم و درآمد بیشتر هدفی دیگر دارد؟

از طرف دیگر اکنون شاهد ظهور تفکر جدیدی در عرصه سینما و تولید فیلم هایی با محوریت انقلاب و ارزشها هستیم که این خود بستر ساز و چهارچوب خوبی برای رشد و ادامه کار در این عرصه است. از جمله این فیلم ها ، چ ،  بادیگارد، ایستاده در غبار، شیار ۱۴۳ و…. را می توان اشاره کرد.

در استان گیلان با توجه به جمعیت کثیر دلبستگان جبهه انقلاب که قاطبه خود را عمار و سردار فرهنگ ارزشی و انقلابی  می دانند متاسفانه می بینیم که سینما به عنوان یک ابزار مهم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ، غریب واقع شده و سینمای انقلابی نیز مورد عدم توجه و نامهربانی توسط اکثر دوستاران آرمانهای انقلاب اسلامی واقع شده است.

این نامهربانی و بی توجهی ها در شرایطی صورت می گیرد که سینمای روشنفکری عموما تمام قد در مقابل فیلم های انقلابی ایستادگی می کند و دست به تحریم آن می زند و طرفداران خود را از دیدن این نوع فیلم ها منع می کند، در واقع نامهربانی و بی توجهی انقلابیون بی شباهت به تحریم روشنفکران نیست و یا حداقل نتیجه هر دو یکی است.
مقام معظم رهبری در راستای حمایت از هنر ازرشی  می فرمایند” هنر،‌ زبان رسایی برای همه موضوعات و بخصوص موضوعات پیچیده‌ای مثل انقلاب است. هرچه امثال من درباره انقلاب بگوییم، نخواهیم توانست آن حقیقت عظیم را تشریح کنیم؛ مگر این که زبان هنر وارد میدان شود. زبان هنر است که می تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کند و ذهنها را روشن نماید.”

لذا با توجه به تاثیر گذاری سینما و این فرموده و دغدغه ایشان در این زمینه می طلبد که جوانان انقلابی استان بیش از پیش به این امر مهم اهمیت داده و یا حداقل به صورت جهادی با حضور خود و تبلیغ آثار اررشی در جامعه از هنر ارزشی حمایت کنند.

cianor1

 

در چند وقت گذشته در سینماهای  استان دو فیلم اکران شد که با بی توجهی و استقبال کم امت حزب الله یکی از آن فیلم ها سیانور  به کارگردانی بهروز شعیبی از اکران خارج و فیلم پر محتوای یتیم خانه ایران به کارگردانی ابو القاسم طالبی در غریبانه ترین شکل ممکن در حال اکران است که احتمالا آن هم از اکران خارج شود.

 

139508081220334749051184

 

فیلم یتیم خانه ایران به گفته میگویل لیتین از کارگردانان بزرگ سینمای شیلی از بهترین فیلم هایی بوده که دیده و تعجب وی  را بابت قدرت کارگردانان ما در زمینه ساخت فیلم برانگیخته است.
حال این فیلم که جنایت انگلیس ها را علیه مردم مظلوم ایران به تصویر می کشد در حال اکران است و توسط یکی از کارگردانان انقلابی ساخته شده است اما مورد هجوم روشنفکران قرار گرفته و در حال شکست خوردن در اکران است..
آیا ضروری نیست دوستان انقلابی استان گیلان ما به تماشای این فیلم رفته و از این فیلم حمایت کرده تا هم آگاهی و یقین شان نسبت به جنایات انگلیس در ایران عمیق تر شود و هم سنگر این جبهه خالی نماند؟

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دوست عزیز اصلا بحث این حرفا نیست چه طور ایستاده در غبار که تمام امت حزب الله میخواستن ببینن،فقط و فقط 3-4 روز رو پرده سینما بود؟!! این روزا دیگه سینما جای فیلم دیدن نیست... هرکس میره کار دیگه ای داره!!اصلا به فیلم توجهی نمیشه
ف در پاسخ به
شما خوب باش، حرفا میزنینا
ناشناس
سلام احسنت به نویسنده کاملا درست میفرمایید ما مشکل ادعا داریم برای کارهای غیر مهم وقت داریم اما برای سینما نه که آقا اینطور اهمیت میدن خیلی عالی بود ان شاالله قلمتون برای انقلاب همچنان قوی کار کنه.
جواد فلاح
این ..پر مدعای گیلان می خواست یک چند سری بلیط تهیه کنه و به امت تاثیرگذار حزب الله هدیه کنه! ما از بی پولی فقط میتونستیم سه شنبه بریم که بنا به اتفاقی از دست دادیم این روز رو و در هفته بعد هم فیلمها برداشته شد!
فاتح
سلام به برو بچه های دوست داشتنیه هشت دی ای ولله بابت انتشار این نوع مطالب من خودم مدتی بود داشتم به این موضوع فکر میکردم که دیدم یکی نوشته بسیار زیبا و دغدغه مند این نقد درون گفتمانی رو باید به جان خرید. به دوست بالایی هم باید عرض کنم که بلیط سینما شش هزار تومانه اگه ندارید حتما که نباید برید عادت کردیم همه چیزو مفت بدست بیاریم برا هزار و یک چیز خرج میکنیم حالا بحث دغدغه میشه..... ماشاالله به هشت دی باز از این دست یادداشت ها به خصوص در بحث سینما بزارید من به سینما خیلی علاقه مندم و استفاده میکنم. ممنون
ناشناس
عالی بود
محمد حسین. ن
سلام. ممنون. نکات درستی بود.
سرباز
تمای فیلم های ارزشی در این سال در گیلان کمتر از دو هفته اکران شدند و فیلم های مثل ایستاده در غبار که تبلیغ خوبی برایش شده بود، منتها زمان زیادی برای دیدن این فیلم نبود و باقی فیلم ها هم که خیلی نمی دونستن که اصلا ساخته شده و تبلیغات آنها ضعیف تا بیان بفهمن موضوع و داستان و غیره فیلم چیه فیلم رو برداشتن بنظر من نهاد هایی مثل سپاه بایستی یکی از سینماهای متروکه را بخرد نه اینکه بگم مردم رو مجبور کنیم به دیدن فیلم های انقلابی، بلکه بزاریم تا مردم بشناسن فیلم رو و خودشون قطعا میروند از فیلم تبلیغ میکنند خدا رو شکر این سالها ، فیلم های انقلابی بسیار ساخته می شود و اگر مردم فیلم ها را ببینند قطعا خوششان می آید مثلا فیلم های بادیگارد،شیار،چ،ایستاده در غبار یا حتی یتیم خانه ایران
در حاشیه