جنجال های این روزهای وکیل الدوله ها:

حاشیه‌سازی وکیل‌الدوله قانون‌شکن/ تنفس مصنوعی به دولت برای فرار از پاسخگویی

محمود صادقی نماینده تهران به دلیل شکایت‌های خصوصی احضار شده بود که به علت عدم تمکین ۴ ماهه به قانون حکم جلب نامبرده صادر شد.

حاشیه‌سازی وکیل‌الدوله قانون‌شکن/ تنفس مصنوعی به دولت برای فرار از پاسخگویی

به گزارش ۸دی، در حالی که این روزها کشور با مشکلات فروانی رو‌برو است از معیشت مردم تا بیکاری جوانان، از رکود گرفته تا بی‌کفایتی برخی مسئولین که به جان باختن تعداد زیادی از هم وطنانمان در سانحه قطار انجامید ، از تحریم‌های فزاینده هسته‌ای که قرار بود حدود یک سال پیش و یک جا لغو شوند و این روزها به نام تمدید اضافه می‌شوند تا آلودگی هوا که مسئولین مربوطه آن را رها کرده و به تمایلات سیاسی خود مشغولند همه و همه این مشکلات به سویی گذاشته شده و حاشیه سازی یک نماینده مجلس به تیتر رسانه‌ها بدل شده است‌.
نمونه‌های این حاشیه سازی به جای رسیدگی به مشکلات اصلی و بنیادین مردم را می‌توان در لغو یک سخنرانی و دستورات شدید مسئولین قوه مجریه متعاقب آن مشاهده کرد مسئولینی که به جای شرمندگی بابت فقر مردم، رکود و بیکاری جوانان از لغو یک سخنرانی شرمسار شدند‌!
به نظر می‌رسد وکیل‌الدوله‌ها با جنجال‌سازی‌های مداوم در تلاش هستند تا با دادن تنفس مصنوعی دولت را از پاسخگویی به افکار عمومی نجات داده و مسائل مهمی چون معیشت مردم، بیکاری جوانان، رکود و حقوق‌های نجومی را به حاشیه ببرند.
به گزارش فارس، محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید چندی پیش ، پس از شکایات پی در پی به دلایل مختلف با اطلاع اعضای هیئت‌رئیسه مجلس به دادسرا احضار شد.
عصر روز یکشنبه پس از عدم حضور نامبرده در موعد مقرر ، حکم جلب وی از سوی شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شد.
در حالی که محمود صادقی نماینده تهران مدعی است به دلیل طرح سؤال پیرامون قوه قضائیه حکم جلب او صادر شده ، یک منبع مطلع به فارس گفت: حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایت‌های خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده‌اند.
وی افزود : طی چندماه اخیر مطابق رویه جاری قضایی برای صادقی احضاریه‌های متعددی ارسال شده اما وی از حضور در دادسرا برای پاسخگویی به اتهامات وارده به خود از سوی شاکیان خودداری کرده است.
این منبع مطلع همچنین تصریح کرد: همانند روال متعارف اخیرا از طریق هیئت‌رئیسه مجلس نیز برای حضور صادقی پیگیری شده اما وی کماکان از قانون تمکین نمی‌کند.
به گفته وی ، به دلیل عدم تبعیت این نماینده مجلس از رویه‌های جاری و متعارف، پس از چندماه حکم جلب وی صادر شد که ماموران دادستانی یکشنبه شب در کمال احترام این حکم را به وی ابلاغ کردند اما وی با استنکاف مجدد از پذیرش حکم قضایی به داخل منزل رفته و از آنجا ضمن تماس با رسانه‌ها شروع به فضاسازی کرد.
این منبع مطلع افزود : عدم تمکین به قانون و گردنکشی در قبال نهادهای قانونی که پیگیر شکایت افراد و اشخاص هستند ، برای نماینده‌ای که باید نماد پایبندی به قانون باشد هیچ مزیتی محسوب نمی‌شود و آقای صادقی نهایتا باید برای رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم – در قبال مسائلی که ربطی به ایفای نقش نمایندگی او نداشته – در پیشگاه قانون باید حاضر شود.
با ماموران همراهی نکردم
صادقی به دنبال عدم تمکین به قانون در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت : ساعت ۲۲:۳۰یکشنبه شب و پس از بازگشت از مراسم عزاداری متوجه شدم ماموران درب خانه بنده ساعتی است توقف کرده‌اند.
وی افزود: از ماموران خواستم و دعوت کردم به منزل بیایند و در آنجا توضیح دهند که موضوع چیست ولی آنها قبول نکردند و من مجبور شدم همانجا درب منزل بمانم که خانواده هم آمدند.
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه حکم جلب سیار است ادامه داد: بنابر حکمی که اکنون در دست بنده است نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علت اصلی حکم جلب بنده است.
وی یادآور شد : من با ماموران همراهی نکردم. برای چه باید با آنها بروم؟ کار اینها غیرقانونی است.
گفتنی است محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید پس از ماجرای حکم جلب نامبرده در صفحه شخصی خود نوشت: با پیگیری مسئولین ذی‌ربط جلب غیرغانونی اینجانب منتفی و قرار شد این موضوع مطابق قانون، با اعلام به مجلس طبق نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شود.
غوغاسالاری
و ایجاد تشنج
به دنبال حضور مامورین برای دستگیری صادقی نامبرده به داخل منزل رفته و از طریق تماس با دیگر نمایندگان مجلس و همچنین تحریک مردم در فضای مجازی جمعیت معدود ۴۰ الی ۶۰ نفره‌ای را در مقابل منزل جمع کرد .
علی صادقی برادر نماینده تهران در جمع حاضران اظهار داشت: درباره موضوع محمود صادقی محمدرضا عارف، علی لاریجانی، علی مطهری پیگیری کرده و برخی نمایندگان با حضور در منزل برادرم لطف داشتند. محمود صادقی هم در این باره مردم را دعوت به آرامش کردند.
وی در خاتمه گفت که اگر هم شکایت یا سوء تفاهمی وجود داشته باشد باید مجاری قانونی خود را طی کند و از طریق هیئت‌رئیسه مجلس باید پیگیری شود.
محمد رضا عارف رئیس‌فراکسیون امید نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد : همگان را دعوت به آرامش نموده و از دستگاه محترم قضایی تقاضامندیم مستندات مربوطه را مطابق تشریفات قانونی جهت تعیین تکلیف به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نمایند که بر طبق نظر هیئت مزبور، اقدامات بعدی صورت پذیرد.در پایان خود و همگان را دعوت به عمل به مر قانون می‌نماییم.
جلسه فراکسیون امید
برای نماینده قانون‌گریز!
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید نیز با این ادعا که طبق قانون جایگاه نمایندگی مصونیت دارد اظهار داشت : موضوع اصلی این است که جایگاه نمایندگی در هر شرایطی خدشه‌دار نشود ، لذا در این رابطه طی جلسه فوق‌العاده امروز در هیئت‌رئیسه بحث و گفت‌وگو می‌کنیم تا به تصمیم‌گیری مطلوبی دست پیدا کنیم.
واکنش دانشجویان بورسیه
به اظهارات و رفتار محمود صادقی
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه پیرو اتفاقات و حواشی اخیر که در اثر اظهارات و جنجال‌های محمود صادقی در پوشش عنوان نمایندگی مجلس به وقوع پیوست ، بیانیه‌ای منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است : حدود ۶ ماه از ثبت شکایت دانشجویان بورسیه از محمود صادقی گذشته و آن زمانی که شکایت مذکور طرح شد هنوز اعتبار نامه این شخص تصویب نشده بود که مشمول مصونیت قضایی باشد و تاکنون ۳ بار احضاریه برای وی ارسال شده است که متاسفانه از حضور در دادسرا امتناع می‌ورزد و حاضر نیست در دادسرا حضور یابد.
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه خود افزوده‌اند : برخی نمایندگان مجلس باید بدانند قانون فصل الخطاب است و هوچی‌گری را باید پایان دهند. متاسفیم برای وکیل الدوله‌هایی که چشم خود را برواقیعت‌ها می‌بندند و کورکورانه از نماینده‌ای که با نشر اکاذیب ، تهمت ، افترا و دشنام و… آبرو و حیثیت دانشجویان بورسیه را خدشه دار می‌نماید دفاع می‌کنند. آقایانی که دم از دفاع از حیثیت مجلس می‌زنند چرا روزی که این فرد یعنی آقای محمود صادقی به دانشجویان بورسیه تهمت و افترا زدند از حیثیت دانشجویان در مقام نمایندگی مجلس دفاع نکردند؟
در ادامه این بیانیه آمده است: چه منطقی است که هر فردی با تکیه بر صندلی سبز مجلس می‌تواند با خیال راحت به افراد تهمت و دشنام دهد و مصونیت قضایی داشته باشد و کسی نباید با وی برخورد نماید. مردم افرادی که به دنبال اشتهار کاذب هستند را خوب می‌شناسند. عده‌ای از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که از بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه حمایت می‌کنند باید پرسید آیا تهمت و افترا و جار زدن ادعاهای بی‌سند و ایجاد خوراک رسانه‌ای برای اغراض سیاسی نیز جزو وظایف نمایندگی مجلس محسوب می‌شود؟
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در انتهای بیانیه خود خاطر نشان کردند: ما از مسئولین محترم قوه قضائیه و هیئت نظارت بر نمایندگان درخواست می‌کنیم به شکایت دانشجویان بورسیه خارج از فضا سازی‌های عده‌ای وکیل الدوله رسیدگی کنند.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اسماعیل ایزدی کوچفهانی
با سلام. هر چه به ذهنم فشار آوردم تا به خویش بقبولانم اگر شاکی خصوصی داشته باشیم. می توانیم در مقابل قانون پاسخگو نباشیم؟خیلی فکر کردم ممکن است واضع قانون قانون گریز باشد؟ عقلم قد نداد.از خودم سوال کردم کردم اگر منتسب به کسی، جایی،بیتی،..... باشم حق دارم به تشویش جامعه واذهان عمومی مبادرت بورزم؟از خودم پرسیدم با اینهمه بی کار آنهم ازقشردانشگاهی و غیر دانشگاهی.ومشکلات اقتصادی و معیشتی.آیا میشه نگاه نماینده مجلس به جناح وخط سیاسی برای فرار از پاسخ مطالبات مردم، بیشتر از احساس مسولیت وی به موکلین باشه؟من سر در نیاوردم، شما چطور؟اسماعیل ایزدی کوچصفهانی. آزاده ده ساله، جانباز60./.
در حاشیه