نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی:

دولت، تدبیری در بازار مسکن به خرج نداده است / با سیستم بانکی ربا نمی توان مسکن را سامان بخشید

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون دولت موفق نشده است تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

دولت، تدبیری در بازار مسکن به خرج نداده است / با سیستم بانکی ربا نمی توان مسکن را سامان بخشید

ذبیح الله نیکفر در گفتگو صبح امروز با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه باید بین عرضه و تقاضای بازار مسکن تعاملی را ایجاد کرد، اظهار داشت: همیشه تعامل بین عرضه و تقاضای بازار مسکن دچار چالش هایی بوده است که هنوز هم به تعادل نرسیده است.

وی با بیان اینکه تغییر دولت ها عامل مهم برای غیر تعادلی بودن بازار مسکن است، افزود: با اجرای سیاست های مسکن توسط یک دولت، دولت جدید سرکار می آید و تمام بافته ها را به پنبه تبدیل می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در سیاستگذاری های خود تدبیری در بازار مسکن به خرج نداده است، گفت: درست است تلاش هایی توسط دولت در این زمینه انجام شده اما هنوز دولت موفق نشده تا تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

نیکفر بازار فعلی مسکن را ناموزون توصیف و اظهار کرد: نمی توان با ابزار تسهیلات فعلی در سیستم بانکی که رباخواری در آن است بازار مسکن را سامان بخشید.

وی با انتقاد از روند فعلی تسهیلات دهی بانکها به مسکن، گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید تمام عرصه های اقتصادی ما اعمم از بان ها و بازار اسلامی شود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با تاکید بر اینکه باید در سمتی حرکت کرد که بانک های ما واقعا بتوانند ادعای اسلامی بودن را داشته باشند، گفت: در فرهنگ اسلامی به پول نمی اندیشند بلکه تلاش و کوشش است که به یک عنوان ارزش اضافه می کند.

نیکفر نیاز جامعه اسلامی را به اقتصاد با معنویات ضروری دانست و گفت: هر کسی که در جامعه اسلامی تلاش می کند به فکر آخرت خود است و با رباخواری نمی توان اقتصاد مملکت را درست کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فعالیت بانکها در کشور در تناقض با دین هستند، گفت: وقتی فقط روی اقتصاد متمرکز می شویم این ممکن است با شائبه هایی همراه باشد که هم دین و هم آخرت ما را به خطر می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت سه دهه از انقلاب، ایران باید وضعیت بهتری داشته باشد، گفت: اکنون وضعیت کشور نسبت به سال های ابتدایی انقلاب بهتر است و باید وضعیت معیشت مردم خیلی بهتر از این باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه