نهادهای حمایتی در خواب زمستانی؛

زندگی کودک ۷ساله فومنی زیر چادر اجاره ای / یارانه آنها به اشتباه قطع شده است!

مادرش می گوید: شوهرم بیمار است، و به دلیل اینکه پول اجاره یک اتاق را هم نداشتیم به ناچار زمینی را در برای چادر زدن اجاره کرده ایم.

زندگی کودک ۷ساله فومنی زیر چادر اجاره ای / یارانه آنها به اشتباه قطع شده است!

به گزارش ۸دی، چند روز است مردم استان گیلان و شهرستان فومن با برف و سرمای شدیدی دسته و پنجه نرم می کنند.

سرمایی که تحمل آن شاید حتی برای دقایقی سخت و طاقت فرسا باشد.و همه تلاش می کنند بعد از انجام فعالیت روزانه سریعا به منزل خود بازگردند تا در کنار فضای گرم خانه با آسایش و آرامش اوقات بگذرانند.

اما برای برخی این ها فقط یک رویا است.رویایی که حتی باور کردنش هم سخت به نظر می رسد.خانه ای گرم،غذایی هرچند ساده و آرامشی برای خوابیدن.

کودک ۷ ساله فومنی این روزها در نقاشی هایش خودش را کنار خانواده اش و در خانه ای گرم به تصویر می کشد.اما این خیال با چکه قطرات باران و سوز باد از سرش می پرد.

او با سرما دست و پنجه نرم می کند و جز آغوش  مادری دلشکسته گرمایی را احساس نخواهد کرد.

این کودک ۷ ساله به دلیل عدم توانایی والدین در تهیه خانه  هفته هاست با تحمل باد و برف و باران در زیر چادر روزگار می گذراند.

اما که ستون هر خانواده پدر است.تا وقتی پدر در خانه باشد نمی گذارد خم به ابروی فرزندانش بیاید و حتی شده با چند شیف کار کردن خانه و غذای گرم برای خانواده خود تهیه می کند.

پسربچه ی قصه ی ما اما هر روز با نگاه شرمسار پدر مواجه می شود. پدری که زیر سایه بیماری قامت خم کرده و از تهیه مایحتاج خانواده خود ناتوان است.

لیکن برای این کودک ۷ ساله او قهرمان است یک قهرمان که با وجود او تحمل سوز برف و گرسنگی شب ها برایش قابل تحمل می شود.

برای او شاید تحمل روزهای برفی بسیار دشوارتر باشد،نه بخاطر اینکه هوا سردتر می شود و زندگی در زیر چادر غیرقابل تحمل؛برای اینکه با تعطیل شدن مدارس از بودن زیر یک سقف مطمئن و قرار گرفتن در معرض بخاری گرم کلاس محروم می شود.

گرمایی که شاید برای ساعاتی هم که شده سرمای روزها و هفته ها زندگی در زیر چادر را از یاد او می برد.

مادرش می گویید:شوهرم بیمار است،درامدی نداریم و به دلیل اینکه پول اجاره یک اتاق چند متری را هم نداشتیم به ناچار با پرداخت سفته زمینی را در گوشلوندان برای چادر زدن اجاره کرده ایم.

زندگی خانواده فومنی در چادر

اسفناک تر اینکه یارانه نقدی این خانواده حدود یک سال است به اشتباه قطع شده است و شرایط را برای آنان دوچندان سخت کرده است.

این کودک روزها و هفته ها را بدون داشتن آب،برق،سرویس بهداشتی،هرگونه وسایل گرمایی و..در زیر چادر می گذراند و اشک هایش را با دستان کوچک یخزده اش پاک می کند

و اسفناک تر اینکه مادر خانواده می گوید:مسئولین کمیته امداد فومن از چادرشان بازدید کرده اند و گفته اند اگر زمینی از خود داشتید برایتان مسکنی می ساختیم!!

اما علی رغم اینکه مسئولین کمیته امداد فومن سر خود را در برف بی مسئولیتی فرو کرده اند،مردم این شهرستان حال به یاری این کودک و خانواده شتافته اند.

زندگی خانواده فومنی در چادر

انتهای پیام/

منبع: ندای گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه