روز شمار تاریخ ترور در ایران / 8 آذر؛

ترور و شهادت ۳۲ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۸ آذر

هشتم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۳۲ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۸ آذر

به گزارش ۸دی، هشتم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

نعمت الله باژدان ۷ فروردین ۱۳۰۹ در استان کردستان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منوچهر برزو ۷ دی ماه ۱۳۱۹ در استان گیلان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در مغازه میوه و تره بار خود در صومعه سرا ترور شد.

ابراهیم بهی ۱ فروردین ۱۳۴۲ در خراسان متولد شد و ۸ آذر ۱۳۶۰ در محور بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسنعلی خیراندیش ۹ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که معلم بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید علی حسینی ۱۰ تیر ماه ۱۳۲۷ در خراسان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در محور بانه سردشت به شهادت رسید.

مسعود قصری ۱۴ فروردین ۱۳۲۳ در استان تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که دبیر آموزش و پرورش بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله کاظمی ۲۵ بهمن سال ۱۳۲۳ در استان اصفهان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرادعلی مداحی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۰۵ در استان اصفهان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر مقصوی ۱۶ اسفند ماه ۱۳۲۳ در استان همدان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که معاون آموزش و پرورش بود در خیابان شهید مدنی همدان ترور شد و به شهادت رسید.

بهمن کاکاعلی ۲۸ خرداد ماه ۱۳۳۵ در شهرستان صومعه سرای گیلان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که بنا و معمار بود در صومعه سرا ترور شد و به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در بقعه آقا مهدی آقای صومعه سرا تدفین شد.

سید حسن حسینی شیجانی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون حیات داودی ۱۷ فروردین ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد باوفا ۳ فروردین ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای پلیس بود در چهار راه طالقانی سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم شاهدوست (مومنی) ۱ فروردین ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل فلاحت پیشه ۱۰ فروردین ۱۳۳۱ در استان تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شخصه متولد سال ۱۳۳۹ استان آذربایجان شریی بود و ۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در سردشت ترور شد و به شهادت شهادت رسید.

عابدین قربانی ۳ خرداد ماه ۱۳۱۸ در استان تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کانی سفید سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید نقیان ۲۱ اسفند ماه ۱۳۲۱ در استان مازندران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرهاشم میرغفاری ۱۵ اسفند ماه ۱۳۲۹ در تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که برق کار بود در نعمت آباد تهران ترور شد و به شهادت رسید.

احمد غفاریان نارنجی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یحیی علیزاده ۱۷ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در منطقه کاشتر مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر دغلاوی ۱۵ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان خوزستان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر ابراهیم زاده صفار ۹ فروردین ۱۳۱۶ در تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

سعید بشیری ۵ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کاکاله زاده ۱ شهریور ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد شجاعی بافتانی ۱۰ فروردین ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه قلنجان مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس رفیعی پور ۱ مرداد ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عین اله رزمی ۷ شهریور ۱۳۴۶ در استان فارس متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارگر ساده بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منوچهر بابایی ۷ آبان ۱۳۴۶ در آذربایجان غربی متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یک نهاد دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور حبی ۱ آذر ماه ۱۳۴۳ در آذربایجان غربی متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در بوکان طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی اقبالی ۱۳ بهمن ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که کادر ارتش بود در شهریار توسط منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

یعقوب واعظی ۲ مرداد ماه ۱۳۵۰ در استان زنجان متولد شد و ۸ آذر ماه ۱۳۷۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه