در پی حادثه خونین نارداران؛

ابعاد جدید نفوذ تفکر وهابی در بدنه حکومت باکو آشکار شد

تخریب قبور شهدای نارداران توسط حکومت باکو از ابعاد جدید نفوذ تفکر وهابی در این کشور حکایت دارد.

ابعاد جدید نفوذ تفکر وهابی در بدنه حکومت باکو آشکار شد

به گزارش ۸دی، “نور آذ” نوشت: تخریب قبور شهدای حادثه سال گذشته قصبه نارداران توسط نیروهای امنیتی حکومت باکو، واکنش فعالین و محبوسین اسلام طلب این کشور را در پی داشته است.

“جبار جباراف” یکی از زندانی شدگان مرتبط با حادثه خونین سال گذشته در قصبه نارداران به تازگی در دادگاه رسیدگی به اتهامات واهی اش، ضمن تاکید بر حرکت خباثت آلود حکومت باکو در تخریب قبور شهدا، از دولت جمهوری آذربایجان خواسته دست از اینگونه رفتارهای غیر انسانی بردارد.

رئیس محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان “حاج طالع باقرزاده” نیز سیاست اخیر حکومت باکو در تخریب قبور شهدا را همانند عقاید داعش در عراق و سوریه دانست و از آن انتقاد کرد.

پس از هجوم نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان به عزاداران حسینی(ع) در مسجدی در قصبه نارداران، چهار تن از فعالین شیعی این منطقه شهید شدند.

حکومت باکو پس از این حادثه خونین اجازه خاکسپاری اجساد شهدا در قبرستان اصلی قصبه نارداران را نداد و بالاجبار اجساد مطهر شهدا در مکانی دورافتاده دفن گردید؛ که البته با اعتراض بی فایده خانواده شهیدان و اهالی قصبه روبرو شد.

درحالی که عاشقان اهل بیت(ع) و حامیان خون شهدای ناردارانی به تازگی و به قصد پاسداشت مقام شهیدانشان، اقدام به نصب سنگ قبر و حکاکی نام آنان کرده بودند، اما نیروهای امنیتی با تخریب قبور شهدا فصل جدیدی از اقدامات وهابی گرایانه خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی یست پس از تخریب های پی در پی، مشکوک و شبانه قبور برخی از قبرستان های جمهوری آذربایجان توسط وهابی های این کشور، حرکت جدید نیروهای امنیتی دولت باکو در تخریب قبور شهدای حادثه سال گذشته قصبه نارداران، توجه افکار عمومی و کارشناسان را به عمق نفوذ عقاید وهابی در میان نهاد های حکومت باکو جلب کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه