کارگر صنایع چوب اسالم:

گاز خانه ام را به علت بدهی قطع کرده اند/ از شدت سرما بچه ها را به خانه برادرم می فرستم

کارگر صنایع چوب اسالم گفت: چگونه مسئولان تحمل بدهی گاز ما را ندارند اما انتظار دارند چند ماه حقوق نگیریم و بدهی آنها را تحمل کنیم.

گاز خانه ام را به علت بدهی قطع کرده اند/ از شدت سرما بچه ها را به خانه برادرم می فرستم

یک کارگر صنایع چوب اسالم در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه حدود شش ماه است که حقوق نگرفته است اظهار داشت: متأسفانه وضعیت زندگی من و همکاران بسیار بد است.

وی افزود: ما هزینه کرایه خودمان را نداریم و زندگی بر خانواده های ما به سختی می گذرد.

این کارگر ادامه داد: گاز خانگی ما به خاطر عدم پرداخت چند مرحله قبض گاز (حدود ۲۰۰ هزار تومان) از سوی اداره گاز قطع شده است اما هیچ کس از حقوق معوقه ی شش ماهه ما حمایت نمی کند.

محمد تأکید کرد: چگونه مسئولان تاب تحمل ۲۰۰ هزار تومان بدهی ما را ندارند اما از ما انتظار دارند چند ماه حقوق نگیریم و بدهی آنها را تحمل کنیم و حتی حاضر می شوند به این راحتی در فصل سرما گاز ما را قطع می کنند.

این کارگر صنایع چوب اسالم با بیان اینکه دو کودک خردسالش در شرایط سرما و بدی زندگی می کنند گفت: هر شب به دلیل شدت سرما بچه ها را به خانه برادرم می فرستم.

وی با اشاره به فیش های نجومی مسئولان و فساد ۸ هزار میلیاردی صنوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: کارگران صنایع چوب اسالم با وجود همه مشکلات، تاکنون سختی ها را تحمل کرده اند اما تحمل سختی بیش از این برای ما طاقت فرساست اما انتشار اخبار فسادهای هزار میلیاردی خون کارگران این کارخانه را به جوش می آورد.

محمد با بیان اینکه اگر به صورت روزمزد برای مردم کار نکنیم نمی توانیم خرج خورد و خوراک خود را در بیاوریم افزود: با وجود کارگری روزمزد به خیلی ها بدهکار شده ایم و من خودم حتی نان خانه ام را نسیه می خرم و ۱۳۰ هزار تومان فقط به نانوایی محل بدهکارم.

این کارگر زحمتکش صنایع چوب اسالم با نشان دادن ترک پینه های بسته شده روی دستش گفت: ما سالها در این کارخانه زحمت کشیده ایم و دوست نداریم این جا را ترک کنیم اما کم کم مجبور خواهیم شد استعفا دهیم و شاید حتی محل زندگی خود را عوض کنیم تا شاید بتوانیم خرج زندگی خود را در بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه ما حاضریم حقوق نگرفتن را تا چند ماه دیگر تحمل کنیم اظهار داشت: مسئولینی که به اینجا آمده بودند برای سرکشی به ما مدام قول می دادند که در اسرع وقت حقوق های شما را پرداخت می کنیم، باید بگویم برای ما پرداخت حقوق اگر قرار باشد منجر به ورشکستگی شرکت شود هیچ ارزشی ندارد.

محمد با بیان اینکه ما روزی آرزوی این را در سر می پروراندیم که فرزندانمان در صنایع چوب اسالم مشغول به کار شوند افزود: ما می خواهیم این شرکت احیا شود حتی اگر به این قیمت برای ما تمام شود که چند ماه دیگر حقوق نگیریم ، ( با لبخندی تلخ می گوید: ) هنوز چند نفری مانده اند که از آنها پول قرض نگرفته ایم.

این کارگر صنایع چوب با تاکید بر اینکه ما هیچ کاری به جریان های سیاسی نداریم و به دنبال این جناح و آن جناح نیستیم گفت: مگر مقام معظم رهبری نگفته اند امسال سال اقدام و عمل است، پس چرا مسئولین هیچ اقدامی نمی کنند، چرا هیچ عملی نمی بینیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته هر بار که مشکلی پیش می آید مسئولان بالادستی فوری به فکر تغییر مدیریت عامل می افتند تصریح کرد: مشکل صنایع چوب اسالم مدیریت نیست بلکه عدم حمایت است، فقط کافی است مسئولین هزینه مواد اولیه لازم جهت تولید را پرداخت کنند تا شرکت بتواند کار خود را شروع کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کسبه شهر اسالم
با سلام.از مادیران بالا رتبه شرکت صنایع چوب اسالم خواهش میکنیم ب این اوضاع رسیدگی کنن .از وقتی کارگران صنایع چوب حقوق نگرفتن کسی از مغازه های ما خرید نمیکنه.بازار از رونق افتاده،فکر ما هم باشید عزیزان
همشهری
سلام،پ این همه از آقای نماینده تعریف و تمجید میکنن چرا کاری برای این کارگران نمیکنه.نکنه منتظر وقت اضافه س
از تالش
نظر کارگران محترم ولی همشون در چندین مرحله اقدام به تهیه طومار و گرفتن عکس یادگاری با مدیرعامل شرکت از عملکرد ایشان راضی و همچنین از شرایط کاری و تولیدی رضایت کامل داشتن
ناشناس
کارگر محترم، این مشکل فقط برای شما نیست. من هم در وزارت نیرو 4-6 ماه یکبار حقوق میگیرم. اومده بود طرف برقمونو قطع کنه بهش گفتم بیا ببین کارتمو که وزارت نیرو کار میکنم؛ به من حقوقمو بدین که منم پول برق رو بدم. اما قطع کرد! مجبور شدم از این و اون پول قرض بگیرم برم بدهی 38 هزار تومانیمو تسویه کنم درحالیکه خودم بیش از 6 میلیون از وزارت نیرو طلب دارم! یعنی سود پول من با احتساب 10% سود بانکی فقط ماهی 50 هزار تومان میشه! دقت کنید میبینید در قبضهای برق، تلفن، گاز، آب و ... بین 15-25% داریم مالیات و عوارض میدیم درحالیکه بالاترین نرخ مالیات در قبض های امریکایی ها به 10% هم نمیرسه. اونوقت اونا با مالیات مردمشون چه کشوری با چه سطح رفاهی ساختن و مسئولین ما با مالیات مردم چه فسادهایی که انجام ندادن! جالبیش اینه که مال ما دم از خدا و دین میزنن. حیف این اسامی متبرک که از دهان این مسئولین بیرون میاد و باعث شدن دنیا و اخرت این مردم تباه شه.
در حاشیه