روز شمار تاریخ ترور در ایران / 7 آذر؛

ترور ۴۸ ایرانی بی گناه در ۷ آذر ماه / ۷ گیلانی هم به شهادت رسیدند

هفتم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۴۸ ایرانی بی گناه در ۷ آذر ماه / ۷ گیلانی هم به شهادت رسیدند

به گزارش ۸دی، هفتم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

شهریار احمدی پور ۲۰ آذر ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد و ۷ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در سرپل ذهاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمت الله نصر آزادانی ۱ فروردین ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین سیوانی ۲ اسفند ۱۳۰۱ در استان تهران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۵۹ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزت اله مرادی ۱ آبان ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در مریوان طی یک حمله مسلحانه به شهات رسید.

سعید دوستی پور ۳ بهمن ماه ۱۳۱۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

سبحانقلی طالش امیری ۱ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله تالشی ۱ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در ساریقمش بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن رحیمی شمس آبادی ۵ اردیبهشت ۱۳۴۵ در استان اصفهان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که تنها مکانیک خودرو بود در سردشت سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسینعلی شمسی پور متولد ۱ مهر ماه ۱۳۴۸ استان ایلام بود و در حالی که پاسدار انقلاب بود ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در مجتمع دانشگاهی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

ایپکعلی باقری ۲ تیر ۱۳۳۹ در استان زنجان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در جاده سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل پیرزاده اشرف ۱۲ آبان ۱۳۳۴ در استان اردبیل متولد شدو ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در اردبیل ترور شد و به شهادت رسید.

نادر خیرخواه ۴ فروردین ۱۳۲۲ در دهستان طاهرگوراب شهرستان صومعه سرای استان گیلان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که بخشدار ماسال بود در روستای مهدی خان محله ترور شد و به شهادت رسید.

بیت الله شیرزاد متولد ۱ فروردین ۱۳۲۹ شهرستان ماسال استان گیلان بود و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که دبیر آموزش و پرورش بود در روستای مهدیخان محله ماسال ترور شد و به شهادت رسید.

ابوالقاسم صفری ۷ شهریور ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در پاسگاه جانوره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیر داس زرین ۷ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان مرکزی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شجاع اسدی ۲ خرداد ماه ۱۳۱۱ در شهرستان ماسال استان گیلان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که تنها یک کشاورز بود توسط عناصر سازمان منافقین در روستای مهدی خان محله ماسال ترور شد و به شهادت رسید.

رحمن کلبادی نژاد ۱ اسفند ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد  و ۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هفتم آذر ماه ۱۳۶۰ شمسی، حسین اصغری از وعاظ جوان و  انقلابی فومن ترور شد. حجت الاسلام اصغری در هنگام خروج از مسجد مهدی خان محله ماسال توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. وی ۶ شهریور ماه ۱۳۳۷ در روستای سند پایین فومن در استان گیلان متولد شده بود.

ابراهیم بهمن زاده ۱ فروردین ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن زارع بیدکی ۲ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا کلانتری کلانتری گاوافشادی ۲۹ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی عباسی ۱ خرداد ۱۳۳۱ در استان خراسان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در کارون کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی عزیزی ۱۶ دی ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناهید فاتحی کرجو ۵ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که یک دانش آموز بود به دست عناصر سازمان منافقین اعدام شد.

رمضان قادر آبادی ۷ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان یزد متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجبعلی ولی پور ۷ دی ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که معلم بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر پرویز ۲۳ فروردین ۱۳۴۰ در استان اصفهان متود شد و و ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود ترور شد و به شهادت رسید.

عزیز رنجبر ۱ فروردین ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذرماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن رویانفر متولد ۱ فروردین ۱۳۴۰ استان همدان بود و ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت همدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهاب الدین محمدی ۴ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نجف مرادی۴ اسفند ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در روستای علیابای اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا محمدی ۳ بهمن ۱۳۱۳ در استان خراسان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد پورمحمدی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۳۴ در استان گیلان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد زاهدیان سروندانی ۶ خرداد ۱۳۴۳ در شهر سنگر رشت متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای سروندان سنگر تدفین شد.

ناصر حسن زاده ۴ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جانعلی خانی سوستانی ترور شد شهید خانی ۷ اردیبهشت ۱۳۴۲ در شهر لاهیجان گیلان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در مریوان و در یک حمله مسلحانه به شهات رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای سوستان لاهیجان تدفین شد.

برهان الدین شیبت الحمدی ۱۵ تیر ماه ۱۳۱۱ در تهران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که یک فرهنگی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین پروانه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۴  در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید هادی احیا ۱ شهریور ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۴ در یک حمله مسلحانه در اشنویه به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت دانشجو بود.

محمد عباسی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم محمدیان ۳ فروردین ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم محمودی ۸ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نورالسلام چمن سال ۱۳۴۷ در کرمانشاه متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بود در در قصر شیرین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمدالله شریفی ۱ مهر ۱۳۴۸ در استان ایلام متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در تنکاب گیلان غربی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لطیف حاتمی ۲ خرداد ۱۳۴۰ در کرمانشاه متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۶ در یک حمله مسلحانه در گیلانغرب به شهادت رسید.

قربانعلی قنبربخواه ۱ شهریور ۱۳۴۶ در استان قزوین متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالرسول یزدانی جوزدانی ۱ فروردین ۱۳۴۶ در استان اصفهان متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شکرالله میکاییلی در سال ۱۳۴۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۷۰ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی قاضی در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد و ۷ آذر ماه ۱۳۷۵  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه