رئیس کل دادگستری گیلان:

دامنه فساد اقتصادی آنقدر گسترده است که بعضی از نیروهای صالح هم گرفتار آن می شوند

رئیس کل دادگستری گیلان دامنه ی فساد اقتصادی را آنقدر گسترده دانست که بعضی از نیروهای صالح نیز پس از مدتی گرفتار آن می شوند.

دامنه فساد اقتصادی آنقدر گسترده است که بعضی از نیروهای صالح هم گرفتار آن می شوند

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در همایش سالروز تأسیس بسیج حقوقدانان با بیان اینکه بسیج برکات زیادی برای مردم،  نظام جمهوری اسلامی و جهان، بویژه کشورهایی که زیر یوغ استکبار هستند داشته است اظهار داشت: هر کجا که بسیج در آن قدم گذاشت اثر گذار بود و موفقیت های زیادی به ارمغان آورد، از جمله در دفاع مقدس که با یک بسیج مردمی توانستیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم.

وی بسیج را نشانه ای از عزت و موفقیت کشور دانست و تصریح کرد: همانطور که در گذشته بسیج توانست با سخت ترین مشکلات مقابله کند که امروز نام ملت ایران به عنوان یک کشور شاخص در منطقه برده می شود، باز هم می تواند در مقابل مشکلات داخلی که اکنون به مشکلات و معضلات عمده ای دچار شده ایستادگی کند.

سیاوش پور یکی از تهدیدهای جدی برای نسل جوان را وجود شبکه های مجازی دانست و یادآور شد: شبکه های اجتماعی امروزه بخش قابل توجهی از الگوهای ناسالم را به افکار جوانان ما تزریق می کنند و هیچ خانواده و هیچ فردی در مقابل این خطراتی که در گوش همه ی ما زمزمه می شود مستثنا نیست، همه باید بسیج شویم و در مقابل این تهدید اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن تأکید بر اینکه ارتباط اجتماعی بزرگترین سرمایه حکومت هاست گفت : پشتوانه ی هر کدومتی؛ عدالت اجتماعی و اعتماد عمومی مردم نسبت به آن حکومت است. یکی از افتخارات حکومت اسلامی ما این است که اعتماد عمومی را هم در داخل و هم در خارج از کشور به خود جلب کرده است.

سیاوش پور ادامه داد: تا زمانی این اعتماد ادامه می یابد که تمام ارکان حکومتی و مسئولین آن در همه ی فعالیت ها بر مبنای عدالت و قانون حرکت کنند. مردم باید طعم شیرین عدالت را بچشند.

وی با بیان امیدواری نسبت به تحقق عدالت در جزء به جزء زندگی مسئولان حکومتی افزود: یکی از نشانه های تحقق این عدالت مبارزه با فساد است که نخستین تضمین کننده ی این عدالت مبارزه با فساد اقتصادی است.

سیاوش پور دامنه ی فساد اقتصادی را آنقدر گسترده دانست که بعضی از نیروهای صالح نیز پس از مدتی گرفتار آن می شوند.

وی در ادامه گفت: نداشتن سیستمی روان و پویا که نتواند خودش را نظارت کند و همچنین واگذاری اموال و املاک بنابر سلایق اشخاص از نشانه های این فساد اقتصادی است.

رئیس دادگستری کل استان گیلان نبود توازن در سیستم ها و سازمان های مختلف را از دیگر ریشه های فساد اقتصادی دانست و تصریح کرد: این مطلب متوجه هر سه قوه است و همه باید در مقابل این تخلفات اقدام کنند، انباشت قوانین منسوخ و تفاسیر مختلف از قوانین و تغییر سریع قانون نیز موجب پدید آمدن این فسادهای اقتصادی خواهد شد.

سیاوش پور در ادامه یادآور شد: بعضی از دولت ها هنوز جرات و جسارت واگذاری کارهای خدماتی به بخش خصوصی را ندارند و همین مطلب موجب پیدایش هزینه های کلان و اختلاس های میلیاردی می شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به اینکه بعضی تحلیل گران می خواهند عملکرد دستگاه قضا را به سوی سیاسی گری و جناح بندی سوق دهند خاطر نشان کرد: دستگاه قضا ربطی به سیاست ندارد و بنده معتقدم قوه ی قضائیه نباید حتی مصاحبه کند و در آرامش به اجرای حکم بپردازد.

وی در پایان یاد آور شد: عدم آگاهی مردم نسبت به حقوق اجتماعی و اقتصادی خود و نبود آگاهی حقوقی افراد در زمینه ی فساد مدیران حکومتی بسیار اثر گذار است؛ هر اندازه افراد نسبت به این عوامل آگاهتر باشند هرنوع فساد از سوی مسئولان کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه