مراسم گرامیداشت سالگرد پاسدار شهید رادمنش برگزار شد + زندگینامه

شامگاه دیشب مراسمی به مناسبت سالگرد شهید حمزه رادمنش، دانشجوی پاسدار دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منزل پدر بزرگوار این شهید برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالگرد پاسدار شهید رادمنش برگزار شد + زندگینامه

به گزارش هشت دی، شامگاه دیشب مراسمی به مناسبت سالگرد شهید حمزه رادمنش، دانشجوی پاسدار دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در حادثه ی سقوط هواپیما به شهادت رسید ، با سخنرانی حجت الاسلام صابر انصاری مسئول صالحین سپاه قدس گیلان و مداحی کربلایی نبی زاده؛ در منزل پدر بزرگوار این شهید واقع در مجتمع توحید یخسازی برگزار شد.

photo_2016-11-26_10-39-06

photo_2016-11-26_10-39-11

photo_2016-11-26_10-39-16

photo_2016-11-26_10-39-21

زندگینامه شهید:

پاسدار شهید حمزه‌ رادمنش‌ فرزند احمد به‌ سال‌ ۱۳۶۴ در شهر رشت‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. از آنجایی‌ که‌ خانواده‌اش‌ در شهرستان‌ فومن‌ زندگی‌ می‌کردند، از این‌ رو مدتی‌ را به‌ همراه‌ خانواده‌ در روستای‌ شولم‌ و سپس‌ شهر فومن‌ گذراند و هنوز یکسالش‌ تمام‌ نشده‌ بود، که‌ به‌ علت‌ موقعیت‌ شغلی‌ پدر، به‌ رشت‌ رفته‌ و در حافظ‌ آباد این‌ شهر سکونت‌ اختیار نمودند.
شهید رادمنش‌ پس‌ از گذران‌ دوره‌ کودکی‌، وارد مدرسه‌ شد و تحصیل‌ خود را در مدرسه‌ غیرانتفاعی‌ سروش‌ رشت‌ آغاز نمود. مقاطع‌ دوم‌ تا چهارم‌ را در دبستان‌ شهید نجفی‌ و مقطع‌ پنجم‌ ابتدایی‌ رانیز در دبستان‌ حسن‌ حجتی‌ واقع‌ در محله‌ی‌ چمارسرای‌ رشت‌ گذراند.‌ پس‌ از آن‌ وارد مدرسه‌ راهنمایی‌ گردید و بعد از اتمام‌ این‌دوره‌، در رشته‌ی‌ ریاضی‌ فیزیک‌ در دبیرستان‌ شاهد رشت‌ به‌ ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌. او تا سال‌ سوم ‌دبیرستان‌، در مدرسه‌ی‌ شاهد بود، ولی‌ برای‌ اخذ مدرک‌ پیش‌ دانشگاهی‌ خود، به‌ دبیرستان‌ خوارزمی‌ رفت‌.
در سال‌ ۱۳۸۲ برای‌ نخستین‌ بار، در کنکور سراسری‌ شرکت‌ نمود و توانست‌ در کاردانی‌ صنایع‌ شیمیایی‌ دانشگاه‌ اقلید فارس‌ قبول‌ شود، اما صرف‌نظر نمود و بار دیگر، در سال‌ ۱۳۸۳ در کنکور سراسری‌ شرکت‌ کرد و این‌ بار در رشته‌ی‌ مترجمی‌ زبان‌ خارجه‌ دانشگاه‌ آزاد لاهیجان‌ قبول‌ شد، ولی‌ باز هم‌ به‌ دانشگاه‌ نرفت‌، تا اینکه‌ سرانجام‌ در هشتم‌ اسفند ماه‌ همان‌ سال‌، وارد نیروی‌ دریایی‌سپاه‌ پاسداران‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ گردید.
دوره‌ عمومی‌ شش‌ ماهه‌ پاسداری‌ را در مرکز آموزش‌ تخصصی‌ دریایی‌ زیباکنار، طی‌ کرد و سپس‌ برای‌ دوره‌ افسری‌ در رشته‌ی‌ مکانیک‌، وارد دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) شهرستان‌ چالوس‌ گردید و حدود دو سال‌ نیم‌، در آنجا مشغول‌ تحصیل‌ شد. همزمان‌ با تحصیل‌، دوره‌ کارآموزی‌ را در بندرعباس‌ و جزیره‌ قشم‌ به‌ مدت‌ چهار ماه‌ گذارند و بعد از تقسیم‌ در آن‌ یگان‌، وارد منطقه‌ یکم‌ دریایی‌ بندرعباس‌ گردید و بطور رسمی‌ در این‌ ارگان‌ مشغول‌ به‌ کار گردید.
شهید رادمنش‌ در دوران‌ خدمت‌ خود، در زمینه‌های‌ مختلف‌ به‌ انجام‌ خدمات‌ می‌پرداخت‌، تا اینکه ‌سرانجام‌ در حین‌ اعزام‌ به‌ منطقه‌ عملیاتی‌ النازعات‌، در ششم‌ آذر ۱۳۸۵ از مسیر تهران‌ به‌ بندرعباس‌با گروهی‌ از نظامیان‌ بود که‌ بر اثر سقوط‌ هواپیمای‌ ، به‌ درجه‌ی‌ رفیع‌ شهادت‌ نایل‌آمد و در این‌ سانحه‌، به‌ سوی‌ معبود خویش‌ به‌ پرواز در آمد. پیکرش‌ در طی‌ مراسمی‌ با شکوه‌ به‌فومن‌ منتقل‌ و در گلزار شهدای‌ کلرم‌ به‌ خاک‌ سپرده‌ شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه