امام جمعه اسالم با واکنش ضمنی به سخنان رئیس جمهور:

آیا آزاد چرخیدن غارتگران و دزدان بیت المال در ماجرای فیشهای نجومی مایه شرمساری نیست؟

امام جمعه اسالم گفت: آیا فیش های نجومی که برای آن هیچ کاری نشد، و همه غارتگران و دزدان بیت المال، آزاد می چرخند مایه شرمساری نیست؟

آیا آزاد چرخیدن غارتگران و دزدان بیت المال در ماجرای فیشهای نجومی مایه شرمساری نیست؟

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره تحریم های جدید آمریکا اظهار داشت:  اگر این تحریم (تمدید تحریم ده ساله) عملی شود قطعاً نقض برجام است و بدانند که جمهوری اسلامی به فرموده رهبر انقلاب حتماًٌ در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.

وی افزود: حرف من در این زمینه به مسئولین و مردم این است که این توافق هسته ای (برجام) نباید تبدیل به یک وسیله ای برای فشار شود. جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت الهی و با باور کردن قدرت حضور مردم از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد. بر اساس این فرمایشات حضرت آقا، لازم است مسئولین پی گیر شدید لغو تحریم ها شوند و وقت تعیین کنند و الا باید دوباره وارد عمل شویم و مجدداً انرژی هسته ای مان را احیا کنیم.

امام جمعه اسالم در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و روز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: امروز جمعه ۵ آذر، سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ است. به جرئت می توانم بگویم مجموعه سخنرانی های امام راحل  و مقام معظم رهبری درباره بسیج، منشور کاملی از اساس نامه و مرام نامه بسیج و بسیجی است، در واقع به نوعی نشان دهنده مسئولیت سنگینی است که بر دوش بسیجیان و فرزندان عزیزم نهاده شده است.

وی ادامه داد: ممکن است کسی اسمش در بسیج نوشته شده باشد و از نظر قانونی بسیجی محسوب نشود ولی بر اساس منشور  معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، بسیجی نباشد.

خطیب جمعه اسالم تأکید کرد: بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنا فداه و این انقلاب مقدس نیازمند است. به این خاطر گاهی لازم است بسیجی در نماز جمعه باشد، گاهی در نماز جماعت، گاهی در دعای ندبه، گاهی در ماموریت و گاهی هم بایستی تا صبح بیدار باشد.

حجت الاسلام جدائی با اشاره به آغاز هفته وقف از هفتم آذر اظهار کرد: در دنیایی که زندگی می کنیم همه ما به میزان مشخص در این دنیا هستیم و بعد هم سفر ابدی ما آغاز می شود. این دوران عمر بلاخره می گذرد اما برای برخی ها خیلی خوب و فراخناک می گذرد و برای بعضی خیلی بد و سخت و توأم با فقر و نداری و فلاکت و گرسنگی سپری می شود. در این جامعه، ۳۰ درصد افراد جامعه یا بیش تر یا کم تر بالاخره وضع زندگی شان، خوب یا خیلی خوب یا خیلی عالی است.

وی ادامه داد: چه ایرادی دارد هر کس بخش خیلی کمی از مایملک خود را چه در زمان حیات اش و چه بعد از حیاتش، در راه خدا،  به خاطر خدا، به عنوان ذخیره آخرتش ، به یک جایی ، مسجدی، خیریه ای، وقف کند، وقف یک سنت حسنه ای است که اگر فراگیر شود. اگر مردم اهمیت اش را بدانند و همه واقف باشند ریشه بسیاری از مشکلات کشور، از بین خواهد رفت و بسیاری از تنگناها و مسائل جامعه حل خواهد شد.

امام جمعه اسلام تأکید کرد: الان اگر سنت وقف در بخش اسالم فراگیر بود در همین مسجد و مساجد دیگر بخش اسالم  و مدارس اش یا جاهای دیگر ، هیچ مشکلی نداشتیم. بنده ضمن تبریک هفته وقف از شما مردم عزیز و مومن بخش اسالم می خواهم که برای کسب توشه آخرت، وقف را جدی بگیریم.

خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه خطبه دوم به موضوع لغو سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: در هفته گذشته با این که یکی از بزرگ ترین و افتخارآفرین ترین مراسمات مذهبی دنیا روی کره زمین برپا می شد یکسری از رسانه ها به سمت یک موضوع دیگری رفتند و در مورد انعکاس مراسم با عظمت و بسیار با شکوه و غرور آفرین اربعین حسینی، غفلت کردند و حق اربعین را به عنوان یک مسلمان خوب ادا نکردند.

وی ادامه داد: مشکل از لغو سخنرانی یک نماینده مجلس در مشهد شروع شد. من با اصل لغو این سخنرانی کاری ندارم. مسئله این است که واقعا لغو یک سخنرانی این همه هیاهو لازم دارد؟ چرا یک موضوع ساده، این همه پر رنگ می شود؟ این همه بزرگ نمایی می شود؟ این همه از وقت گرانقیمت خدمت به مردم گرفته می شود؟ این همه بین سران مملکت نامه نگاری می شود؟ و گاهی گفته می شود «مایه شرمساری است»

حجت الاسلام جدایی تأکید کرد: آیا اختلاس ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان مهم نبود؟ آیا تحصیل دانش آموزان ایذه ای در طویله، مهم نیست؟ مایه شرمساری نیست؟ آیا تحصیل دانش آموزان در یکی از روستاهای کهگیلویه، در داخل دیوارهایی که با گونی دوخته شده، مهم نیست؟ مایه شرمساری نیست؟ آیا فیش های نجومی که ۶ ماه گذشت و هیچ کاری نشد، و همه غارتگران و دزدان بیت المال، آزاد می چرخند و تازه طلبکار هم هستند، مهم نیست، مایه شرمساری نیست؟

امام جمعه اسالم ادامه داد: آیا نگرفتن ۵ ماه حقوق، کارگران زحمتکش شرکت صنایع چوب اسالم، مهم نیست؟ آیا مشکلات پیش آمده برای این عزیزان در این چند ماه مایه شرمساری نیست؟ آیا وقتی دولت مردان کره ای یا غربی وقتی به خاطر یک اشتباه کوچک مالی، با اشک چشم عذرخواهی می کنند و بعد هم استعفا می دهند ولی دولت مردان ما حسرت یک عذرخواهی را به دل مردم گذاشته اند با این همه مشکلات مملکت، آیا این هم مهم نیستند؟این ها مایه شرمساری نیستند؟ آیا واقعاً بالا رفتن آمار طلاق و ولنگاری اخلاقی و اعتیاد و فقر و بیکاری مهم نیستند ، مایه شرمساری نیستند؟

وی افزود: آیا این که در منا ۵۰۰ نفر به عمد به خاک و خون کشیده شدند ، مهم نبود مایه شرمساری نبود؟ آیا این که ارزش پول ملی در این ۳ سال ۱۶ درصد کاهش یافته مایه شرمساری نیست؟ آیا مایه شرمساری نیست که برای کشته های پاریس پیام تسلیت فرستاده می شود ولی برای کشته های نیجریه ، افغانستان و کشمیر خبری نمی شود لابد خون پاریسی ها رنگین تر است. آیا مایه شرمساری نیست که با وجود این همه نهیب رهبر معظم انقلاب ، در مورد بد عهدی های آمریکا و تمدید تحریم ها تا ۱۰ سال دیگر و شکست برجام باز بعضی از مسئولین از موفقیت وصف ناپذیر برجام و رفع تحریم ها سخن می گویند؟ آیا مایه شرمساری نیست که ارزش گذرنامه، با وجود وعده های جدی، ذره ای هم بالا نرفت؟ آیا مایه شرمساری نیست که در صد روز که چه عرض کنم در سه سال هم، هیچ اثری از رونق اقتصادی ندیدیم؟

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: آیا مایه شرمساری نیست که صدها کارخانه به تعطیلی کشیده شدند و ده ها کارخانه هم در حال تعطیلی و نیمه تعطیل مانده اند؟ واقعا از نگاه مسئولین چه چیزهایی در این مملکت مهم است و چه چیزهایی مهم نیست؟ این همه جنجال سر لغو یک سخنرانی، آیا منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت های موجود جامعه نیست؟ آیا این بزرگ نمایی ها، فریب مردم نیست؟ همه بدانند ذائقه مردم، بصیرت مردم، متوجه بسیاری از حقایق هست.

حجت الاسلام تأکید کرد: من نصیحت می کنم، قصد تخریب نیست، ولی اگر کسی جزء نیت خدمت و بلکه عشق به خدمت به خلق الله و بسط عدالت و آبادانی مملکت، دغدغه ای داشته باشد رو سیاه تاریخ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه