نماینده ولی فقیه در گیلان:

بسیج حلال بسیاری از مشکلات کشور و دنیای اسلام بوده است / مبادا به بسیجیان بی حرمتی شود

امام جمعه رشت گفت: بسیج لشکر مخلص خداست، زیرا هر کجا مشکلی برای اسلام و انقلاب اتفاق افتد، حضور بسیج در آن چشم نواز است.

بسیج حلال بسیاری از مشکلات کشور و دنیای اسلام بوده است / مبادا به بسیجیان بی حرمتی شود

به گزارش ۸دی، نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه ی شهرستان رشت در نمازجمعه ی این هفته با اشاره  به اجتماع عظیم عاشقان حسینی در مراسم اربعین، حمله ی ترورسیتی گروه تکفیری داعش در محل سوختگیری در یکی از شهرهای نزدیک کربلا را محکوم کرد و اظهار داشت: آیا اینان پیرو پیامبر هستند؟ چگونه است که حضور در عزاداری برای کسی که علیه ظلم قیام کرده، و امروز بیش از ۳۰ میلیون عاشق در آن شرکت کرده است، آنها را به اینگونه رفتار ترغیب میکند؟ طبیعتا اینان بویی از اسلام نبرده اند.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی میلیاردها دلار برای نابودی مردم فقیر یمن خرج کرده و بسیاری از مراکز اصلی این کشور را نابود کرد، لذا بسیاری از مردم مظلوم یمن زیر سقف آسمان، روزگار میگذرانند که این مسئله قابل تامل است.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اجتماع بزرگ حسینیان در کربلا، سرمایه ی عظیمی است خاطر نشان کرد: حضور عاشقان از ۴۰ کشور دنیا در این اجتماع، و حضور در راهپیمایی ۸۰ کیلومتری، و شرکت افراد با همه ی شرایط سنی، برای آمریکا سندی قابل ارائه خواهد بود.

خطیب جمعه ی رشت، ضمن بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، با موضوع ارزش آبروی مستضعفین تاکید کرد: برادران و خواهران مسلمان! در این روزها که شاهد بارش بارش برف هستیم، به فکر افرادی باشیم که شغلی روز مزدی دارند، و طبیعتا بارش برف مانع کار، و به تبع آن درآمد روزانه ی شان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما باید مراقب آبروی این خانواده ها باشیم، و فقط منتظر خدمات کمیته ی امداد و ارگانهای مربوطه نباشیم.

قربانی ضمن گرامیداشت روز بسیج مستضعفین تصریح کرد: حقیقتا این گروه لشکر مخلص خداست، زیرا در هر کجا مشکلی برای اسلام، مسلمین و انقلاب اتفاق افتد، حضور بسیج در آن چشم نوازی خواهد کرد.

خطیب این هفته ی نماز جمعه ی رشت وظایف بسیج را برشمرد و افزود: ساخت خانه برای محرومان، امکانات پزشکی برای محرومین و مناطق دور افتاده، و حل معضلات اتفاقات طبیعی چون سیل و برف و همچنین حضور در عراق و سوریه به عنوان مشاور و جنگ آور از ایثارگری های بسیج می باشد.

آیت الله قربانی در تبیین نقش بسیج، جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) را یادآور شد که فرموده بودند “من به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا مرا با آنها محشور کند”

وی ادامه داد: در این سیستم انسانهایی که در مقام فرماندهی هم هستند از ایثارگری چیزی کم نمی گذارند. برای مثال شهید حسین املاکی در منطقه ای که به مواد شیمیایی آلوده بود ماسک خود را برداشته و به بسیجی دیگری داد تا او را از معرض خطر در امان دارد که این به معنی ایثار است.

آیت الله قربانی ضمن تاکید بر اینکه باید قدر دان بسیجیان باشیم افزود: من کماکان به مقامات تاکید می کنم که باید قدر بسیجیان را بدانند زیرا آنها بدون مزد در خدمت دین هستند پس مراقب باشید، مبادا به آنها بی حرمتی شود.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان، چفیه ی بر دوش بسیجیان را مایه ی افتخار دانست و اظهار داشت: ما افتخار میکنیم که بسیجی هستیم .

خطیب جمعه ی رشت با ذکر خاطره ای از دوران مقدس، به تبیین ایثارگری بسیجیان پرداخت و گفت: در یکی از موقعیتهای جبهه که ۳۰۰ نفر میخواستند از روی منطقه ای مین گذاری شده بگذرند، من به عنوان سخنران آنجا بودم و دیدم که ۵۰۰ نفر داوطلب برای آن بودند.

آیت الله قربانی یاد و نام آیت الله موسوی اردبیلی را گرامی داشت و گفت: ما این انسان را به عنوان یک دانشمند اصولی و خدمتگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران میشناسیم.

امام جمعه ی شهرستان رشت با گرامیداشت یاد روحانی مبارز گیلانی در یازدهم آذر گفت: چند سال پیش کتابی در باره ی میرزاکوچک جنگلی نوشتند و او را دیکتاتور خودکامه معرفی کردند و حتی در زمان حیاتش برخی ها او را دزد سر گردنه خطاب می کردند. که خود در یکی از سخنانش در پاسخ گفته است” کسانی که امروز ما را دزد و غارتگر میدانید بدانید که انقلاب ما انقلاب حسینی است ما میخواهیم احکام و دستورات دین را پیاده کنیم بعدا دریافت خواهید کرد که این اعمال به چه منظوری بوده است.”

قربانی خاطر نشان کرد: میرزا کوچک حنگلی در زمان خود یک رجال علمی و سیاسی بود که می خواست کشور را از گزند بیگانگان دور نگاه دارد.

خطیب جمعه ی رشت ضمن گرامی داشت  شهادت مدرس، روز مجلس را گرامی داشت و با اشاره به ۷ آذر، روز دریادلان نیروی دریایی، گفت: حضور ۹۹ درصدی مردم در سرشماری نفوس و مسکن قابل تقدیر است.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: تهدید تحریم آمریکا  نقض برجام است و ما گزینه های مناسب رابرای مقابله با این تحریم برای عرضه خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه