مایه شرمساری واقعی این است؛

۱۳۰ کارگر صنایع چوب اسالم ۵ ماه حقوق نگرفته اند / اقدام نوبخت فرمایشی بود؟!

با وجود فرستادن نماینده از سوی معاون رئیس جمهور به اسالم، تاکنون پنج ماه حقوق معوق ۱۳۰ کارگر شرکت صنایع چوب این شهر پرداخت نشده است.

۱۳۰ کارگر صنایع چوب اسالم ۵ ماه حقوق نگرفته اند / اقدام نوبخت فرمایشی بود؟!

به گزارش ۸دی، ۲۵ آبان ماه گذشته کارگران کارخانه صنایع چوب اسالم ضمن نامه ای سرگشاده خطاب به معاون رئیس جمهور خواستار رسیدگی به موضوع پنج ماه حقوق معوقه‌ی خود و تعیین وضعیت آینده‌ی شغلی خود شدند. درست فردای انتشار این نامه، نوبخت برای بررسی مشکلات صنایع چوب اسالم نماینده ای به این شرکت فرستاد تا مشکلات را بررسی کند. فردای این روز نیز فرماندار تالش از کمک سه میلیاردی دولت برای رفع مشکلات این کارخانه خبر داد.

اکنون ۱۰ روز از این ماجرا می گذرد اما گویا خبری از کمک های دولتی و پرداخت حقوق معوق کارگران صنایع چوب اسالم نیست.

یک کارشناس آگاه و شاغل در امور صنایع چوب اسالم در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: هیچ کمک دولتی به شرکت انجام نشده است و همه وعده ها در حد شعار باقی مانده است.

وی افزود: هم اکنون کارخانه مشکل مدیریتی و نیروی انسانی ندارد بلکه مهم ترین مشکل کارخانه تک محصولی بودن آن و عدم تأمین مواد اولیه است و حتی مدیر عامل قبلی درخواست کمک دولت برای خارج کردن کارخانه از حالت تک محصولی داده بود که به دلیل عدم موافقت مسئولان از این مسئولیت استعفا داد.

این کارشناس که نخواست نامی از وی برده شود ادامه داد: در دوره مدیریت مدیر فعلی در کارخانه تلاش شد کارخانه از تک محصولی بودن خارج شود و واکد روکش ورق ملامینه به همین دلیل به بهره برداری رسید اما متأسفانه از سوی دولتی حمایتی از مدیریت نشد.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال فروش زمین های شرکت جهت منافع شخصی خود هستند گفت: برخی در یک دوره کوتاه خلا مدیریتی در کارخانه، تلاش کردند زمین های صنایع چوب اسالم را به قیمتی پایین تر از زمین های مجاور به فروش برسانند که در این راه موفق نشدند اما آنها همچنان به دنبال تحقق این موضوع هستند.

این منبع آگاه درباره وعده کمک های دولتی برای پرداخت حقوق پرسنل شرکت گفت: هیچ خبری از پرداخت حقوق کارگران نیست و تا جایی که من می دانم در حال حاضر قرار نیست هیچ کمکی به شرکت برای حقوق معوق پرسنل پرداخت شود.

به این ترتیب به نظر می رساند حضور نماینده مسئولان جهت بررسی مشکلات شرکت فرمایشی بود و کارگران صنایع چوب اسالم همچنان باید با دستان خالی به خانه بروند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه