روز شمار تاریخ ترور در ایران / 5 آذر؛

ترور ۷۵ ایرانی بی گناه توسط منافقین / یک روحانی گیلانی هم شهید شد / ۵ آذر

پنجم آذر، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۷۵ ایرانی بی گناه توسط منافقین  / یک روحانی گیلانی هم شهید شد / ۵ آذر

به گزارش ۸دی، پنجم آذر، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای ایران روز به شرح زیر است:

علی اصغر بلقان آبادی ۲ مرداد ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در ساریقمیش بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرام غلامرضایی نژاد ۱۲ مرداد ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سریقمش بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی جعفری ۲ فروردین ۱۳۳۹ در استان گلستان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرالله جعفری نجف آبادی ۹ دی ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در سردشت سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالقاسم زعیم زاده ۱ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی زارع بیدکلی ۱۸ خرداد ۱۳۴۳ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در جاده پیرانشهر به شهادت رسید.

جعفر افرازنده بخت ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که یک سرباز وظیفه بود در سردشت طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلام رضا دهقان تورانپشتی ۱۰ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در سردشت پیرانشهر سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

محمدحسن آذری متولد ۹ فروردین ۱۳۴۱ در شهرستان دامغان سمنان بود و ۵ آذر ۱۳۶۱ در حالی که نیروی انتظامی (ژاندارمری) هنگ سردشت سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه توسط ضد انقلاب به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای فردوس رضای دامغان تدفین شد.

غلامرضا حریمی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۵ آذر سال ۱۳۶۱ در حالی که در سردشت یک سرباز وظیفه بود طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد پلویی ۴ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در پیرانشهر سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یعقوب تیلانی داغلی متولد ۱۶ دی ماه ۱۳۳۹ استان گلستان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در شغل پاسداری اشتغال داشت در شهر گرگان ترور شد و به شهادت رسید.

غلامعلی خیابانی فر ۱ فروردین ۱۳۳۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در منطقه سردشت و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی از نیروهای کادر ارتش بود.

خلیل دینی زرنق متولد ۲ خرداد ۱۳۴۱ استان آذربایجان شرقی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سردشت به شهادت رسید.

سید جلیل سالاری ۱۸ اسفند ۱۳۳۸ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در منطقه سردشت پیرانشهر و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی سرباز وظیفه بود.

صدیق سلیمانی متولد ۴ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که به عنوان مخبر سپاه توسط ضد انقلاب دستگیر شده بود در سقز اعدام شد و به شهادت رسید.

شوذب شاه آبادی ۱۱ شهریور ۱۳۴۲ در استان قزوین متولد شد و و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین طاهرنژاد جوزم ۵ آبان ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس کردآبادی ۶ فروردین ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر کمالی ۱۰ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان سمنان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد لشگری در سال ۱۳۲۲ در استان قزوین متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود بود در اشنویه و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرزا جعفر مختاری زارچ ۱۰ فروردین ۱۳۴۲ در استان یزد متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید جلال مهدی زاده ۱ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید مصطفی بازرانی ۱ فروردین ۱۳۳۹ در تهران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شاه پور مصطفوی ۳ تیر ۱۳۴۵ در استان زنجان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر مشهد میقانی ۱ دی ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جبراییل محمدپور ۲۰ اسفند ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمندی یکی از نهادهای دولتی بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم ماهی ۲ فروردین ۱۳۱۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در کورهله اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلیمان کریمی ۲ دی ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که جز نیروهای بسیجی بود در مسجد جامع اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی ابراهیم ۱ فروردین ۱۳۲۴ در آذربایجان غربی به دنیا آمد اما اصالت عراقی داشت و از مبارزان عراقی در دوران رژیم صدام بود. وی ۵ آذر سال ۶۲ در یک حمله مسلحانه در اشنویه به شهادت رسید.

رضا بابایی متولد ۱ مهر ماه ۱۳۴۳ استان گیلان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در لباس روحانیت در شهرستان مهاباد طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزت الله سلیمانی متولد ۷ آذر ۱۳۴۱ استان فارس بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب روحی ۲ فروردین ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در یک عملیات مسلحانه در اشنویه به شهادت رسید.

رحمان فرج نیلوان ۳ آبان ۱۳۰۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در داخل شهر اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین ریاحی ۱۸ خرداد ۱۳۴۳ در استان سمنان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در جاده سردشت مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای شهر سمنان تدفین شده است.

جعفر عبادی متولد ۱۳ مهر ماه ۱۳۴۶ استان آذربایجان شرقی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر ساده بود در اشنویه و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باسل احمدی ۵ دی ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان بود و ۵ آذر ۶۲ در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

صالح عبدالرحمن ملاحیث در سال۱۳۲۱ در آذربایجان غربی متولد شد و و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عمر طها محمود متولد سال ۱۳۳۰ در یک خانواده اهل سنت در استان آذربایجان غربی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که جز نیروهای پیشمرگه کرد بود در یک حمله مسلحانه در اشنویه به شهادت رسید.

محمدرضا راهیمی گلسفید ۱۲ تیر ماه ۱۳۳۷ در روستای گلسفید از توابع شهرستان لنگرود متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردشت و طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان علی رستمی ۱۵ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در سردشت به شهادت رسید.

کمال رسولی سورچی ۱ فروردین ۱۳۲۲ در تهران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در اشنویه به شهادت رسید.

خداداد احمدی متولد استان خراسان بود و ۵ آذر ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت کارگر ساده بود.

محمدصدیق احمدیان متولد ۱ فروردین ۱۳۳۵ در استان کردستان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه در جانوره مریوان به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت به شغل پاسداری اشتغال داشت.

محمود اسکندری ۱۱ تیر ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مظفر اسکندری متولد ۲ خرداد ۱۲۹۸ استان آذربایجان غربی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای بسجی اشنویه بود در این شهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدرت الله حیدری فرید ۱۷ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در آغبلاغ اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا میرزاخانی ۱ مهر ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدجعفر جعفرقلی پور ۱۱ دی ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی یک کارگر ساده بود.

رضا اله وردی زاده متولد سال ۱۳۴۰ استان آذربایجان غربی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا قاسمی محمدآبادی متولد ۱ شهریور ۱۳۳۹ استان تهران بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل قدسی ۱۰ فروردین ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید کبیرزاده ۲۸ آبان ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یعقوب مولایی ۱۴ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در اشنویه ترور شد و به شهادت رسید.

شریف یونس متولد سال ۱۳۳۰ استان آذربایجان غربی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که جز نیروهای پیشمرگه کرد بود در اشنویه و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خیرالله حاتمی شلیلوند سال ۱۳۳۲ در آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در منطقه سرد ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد خسروی باراندوز ۵ دی ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حمید حسینی متولد سال ۱۳۴۱ استان مازندران بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در شغل پاسداری اشتغال داشت در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالقادر حاجی زاده ۱۰ آذر ۱۳۱۸ در آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در ارومیه و طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن پریزن متولد ۱۶ شهریور ماه ۱۳۴۲ استان آذربایجان غربی بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امراه پیری متولد ۷ مرداد ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مسعود فرشچی ۲۵ خرداد ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد عبدالله پور ۵ شهریور ۱۳۰۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کشاورز بود در حومه مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالجبار عطایی ۲ آبان ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون علییاری ۱ بهمن ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل شاهینی ۱۰ آبان ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و  ۵ آذر ماه ۱۳۶۳ در در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

صالح مهدیخانی ۱ فروردین ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد بیت هاوی متولد ۱۳ تیر ماه ۱۳۴۳ استان خوزستان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد شاه محمدی ۲۱ فروردین ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید.

کوروش صادقی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

ابوالفضل نقدی ۲ خرداد ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عادل نگاری ۸ اسفند ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ابوالقاسم نوربخش ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل الماسی ایزد متولد ۶ آبان ۱۳۴۶ استان همدان بود و ۵ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که سرباز وظیفه بود در الواتان پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوبکر حسن زاده ۱۹ فروردین ۱۳۳۹ در یک خانواده اهل سنت در آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در ارتفاعات بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شاه دوست ۳ فروردین ۱۳۴۵ در استان مازندران متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۵ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در الواتان سردشت به شهادت رسید.

بهروز صفایی فرد ۱ خرداد ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۸ در در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

صمد نصرتی وایقان ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ آذر ماه ۱۳۶۸ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه