رئیس ارشاد رشت خبر داد؛

آغاز اکران فیلم تکان دهنده یتیم خانه ایران در سینما سپیدرود رشت / فیلمی که میگل لیتین دو بار آن را دید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از آغاز اکران فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در سینما سپیدرود رشت خبر داد.

آغاز اکران فیلم تکان دهنده یتیم خانه ایران در سینما سپیدرود رشت / فیلمی که میگل لیتین دو بار آن را دید

به گزارش ۸دی، محمد حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از اکران فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از ۲۷ آبان در سالن شماره ٢ سینما سپیدرود رشت خبر داد.

یتیم خانه ایران داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می کند.

میگل لیتین کارگردان مشهور شیلیایی که چندی پیش مهمان ویژه بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم «عمار» بود پس از تماشای فیلم یتیم خانه ایران که به خاطر جذابیتش، دوبار آن را تماشا کرد، گفت: «یتیم خانه ایران»، به عنوان یک روایت تاریخی از لحاظ هنری، فنی و محتوایی، فیلم بسیار خوبی است و مصداق اثری است که من آن را تحسین می‌کنم.

این کارگردان بیان کرد: فیلمسازان باید تاریخ و اتفاقات تاریخی را به تصویر بکشند و «یتیم خانه ایران» به خوبی از پس این کار برآمده است.

گفتنی است فیلم های سینمایی « فروشنده » به کارگردانی اصغر فرهادی در سالن شماره ١ سینما سپیدرود ، فیلم سینمایی « سیانور » به کارگردانی بهروز شعیبی در سالن سینما ٢٢ بهمن ، فیلم سینمایی « آس و پاس » به کارگردانی آرش معیریان در سالن سینما میرزا کوچک رشت در حال اکران می باشد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه