روز شمار تاریخ ترور در ایران / 4 آذر؛

ترور و شهادت ۲۲ ایرانی بی گناه در سراسر کشور در ۴ آذر

چهارم آذر، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۲۲ ایرانی بی گناه در سراسر کشور در ۴ آذر

به گزارش هشت دی، چهارم آذر ماه هر سال، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور و به دست ایادی آمریکا در گروههای مختلف تروریستی است. اسامی شهدای ایران روز به شرح زیر است:

حشمت الله چهری ۱۲ بهمن ۱۳۱۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۵۸ در منطقه طویله پاوه در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر مرادی ۱ شهریور ۱۳۴۰ در مازندران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمدرضا سعیدی خوزانی متولد ۳ آذر ماه ۱۳۳۸ استان اصفهان بود و ۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که به شغل جوشکار و آهنگر اشتغال داشت در سنندج طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید سیف الله سید نصرالله متولد سال ۱۳۱۳ استان تهران بود و ۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که به شغل یخ فروشی اشتغال داشت در خیابان مولوی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

اصغر نیکزادفرخی ۹ تیر ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در شهرک حلب تهران توسط گروهک مجاهدین خلق (منافقین)  ترور شد و به شهادت رسید.

علی نیکزادفرخی ۲۹ آبان ۱۳۳۰ در تهران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

سعید صهبا ۲۷ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان به دنیا آمد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه خلیان سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدمهدی طالبیان ۱۶ اسفند ۱۳۴۲ در اصفهان به دنیا آمد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در مریوان سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمد فاطمی ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ در استان اصفهان به دنیا آمد و ۴ آذر ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن بهمنی ۱۱ آذر ۱۳۱۱ در استان کردستان متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که یک نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید.

سید جمال الدین قاسمی ۵ اردیبهشت ۱۳۴۴ در استان مازندران به دنیا آمد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسن موسوی پلتکله ۱۷ مرداد ۱۳۴۵ در روستای پلت کله لنگرود متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که یک دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای پلت کته تدفین شد.

جلال عزیزی ۱ فروردین ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که شغل آزاد داشت توسط منافقین در مهاباد دستگیر و اعدام شد.

حمیدرضا مرادزاده پاکدوش ۲۳ اسفند ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

احمد باغانی ۱ تیر ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در سردشت تنها یک سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله خدادادی ۲ فروردین ۱۳۴۵ در استان گلستان متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در یک حمله مسلحان به شهادت رسید.

محمدباقر آوار ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۵ در استان مازندران متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بخشعلی زارع متولد ۳ تیر ۱۳۴۳ استان آذربایجان غربی بود و ۴ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا مولایی ۲۴ شهریور ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۴ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله اره جانیارهجان ۱۴ فروردین ۱۳۴۶ در تهران متولد شد و ۴ آذر ۱۳۶۵ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم سامی کرمانی متولد ۶ شهریور ۱۳۱۳ تهران بود و ۴ آذر ماه ۱۳۶۷ در حالی که به شغل پزشکی اشتغال داشت در مطب خود ترور شد و به شهادت رسید.

جلال جلیزاوی اهل استان خوزستان بود و ۴ آذر ماه ۱۳۷۸ در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه