روز شمار تاریخ ترور در ایران / 3 آذر ماه؛

از قتل نوزاد چند ماهه تا شهادت ۱۳ سرباز وظیفه / ترور ۳۱ ایرانی بی گناه در شهرهای مختلف

سوم آذر، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

از قتل نوزاد چند ماهه تا شهادت ۱۳ سرباز وظیفه / ترور ۳۱ ایرانی بی گناه در شهرهای مختلف

به گزارش ۸دی، سوم آذر ماه هر سال، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور و به دست ایادی آمریکا در گروههای مختلف تروریستی است. اسامی شهدای ایران روز به شرح زیر است:

فرج الله رهبر ۲۵ اسفند ۱۳۳۸ در استان فارس به دنیا آمد و در ۳ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که در سردشت سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رقیه محمدی ۶ آذر ۱۳۳۸ در تهران متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که تنها یک زن خانه دار بود در یک عملیات بمب گذاری در میدان راه آهن تهران به شهادت رسید.

احمد عباسی در سال ۱۳۶۰ در استان تهران متولد شد و ۳ آذر ماه همان سال در یک بمب گذاری در راه آهن تهران به شهادت رسید.

قربانعلی یوسفی متولد ۱ مهر ۱۳۴۰ استان مازندران بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که یک سرباز وظیفه بود در منطقه مریوان و طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا سیاوشی زنگیانی ۱۰ دی ۱۳۴۱ در استان مازندران به دنیا آمد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در منطقه داشبند سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی آخوندی متولد ۱ آبان ۱۳۴۳ در استان مازندران بود و در ۳ آذر ۱۳۶۱ در حالی که در پاسگاه چناره مریوان سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محسن میرقوامی ۱۷ دی ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که به شغل خیاطی اشتغال داشت در منطقه بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

روح الله وطن خواه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که تنها یک سرباز وظیفه بود توسط یک گروه تروریستی ترور شد و به شهادت رسید.

رضا شجاعی فرد ۱۲ شهریور ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که به شغل پاسداری اشتغال داشت در بانه و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی پابرجا متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۲۴ استان کردستان بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که به در لباس پاسداری بود در یک حمله مسلحانه در مریوان به شهادت رسید.

صمد ذوالفقاری یادگارلو متلو ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ استان آذربایجان غربی بود و در ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که به شغل آهنگری و جوشکاری اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

محمدحسین علیرمایی ۱۵ خرداد ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که یک نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در جاده مریوان به شهادت رسید.

سید هادی مظفری نیستانی ۴ اردیبهشت ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که یک خوار و بار فروش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلام اشتری ۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و در ۳ آذر ۱۳۶۲ در بانه سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهران حاتم پور ۱۱ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان تهران به دنیا آمد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی محمدی نصب ۱ خرداد ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یک نهاد دولتی اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

اسماعیل ملاحسنی ۷ خرداد ۱۳۴۳ در یک خانواده اهل سنت در استان آذربایجان غربی متولد شد و در حالی که در یک نهاد دولتی اشتغال داشت در منطقه سرشاخان پیرانشهر و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز گودرزی ۳ شهریور ۱۳۴۳ در استان لرستان به دنیا آمد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در سه راه یسوته سنندج به عنوان سرباز وظیفه خدمت می کرد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر کشوری ۹ بهمن ۱۳۴۳ در استان لرستان به دنیا آمد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در خرم آباد سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عزیزی ۲ تیر ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که به شغال کشاورزی اشتغال داشت در یک عملیات بمبگذاری در دیواندره به شهادت رسید.

محمد حسن تواضع متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ استان فارس بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خضر تواضعی متولد سال ۱۳۴۴ استان آذربایجان غربی بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یک نهاد دولتی شاغل بود در سرشاخان پیرانشهر و طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا صیفوری سربزه ۳ بهمن ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سقز کرمانشاه به شهادت رسید.

حسین علی محمدی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

حبیب الله امانی ۱۴ تیر ماه ۱۳۲۱ در استان خراسان متولد شد و ۳ آذر ۱۳۶۴ در حالی که به شغل کشاورزی اشتغال داشت در سنندج و در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله جهاندار متولد ۲ دی ماه ۱۳۳۹ استان اصفهان بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که به عنوان نیروی بسیجی در دیواندره حضور داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید جهدی متولد ۲۰ دی ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار قراردادی بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

رحمت الله بامری متولد ۱۰ شهریور ۱۳۴۵ استان سیستان و بلوچستان بود و ۳ آذر ماه سال ۱۳۶۶ در حالی که ملبس به لباس روحانیت بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خدایار داداشی پور متولد سال ۱۳۴۷ استان آذربایجان غربی بود و ۳ آذر ماه ۱۳۶۶ و در حالی که در منطقه حاج عمران پیرانشهر سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ظهراب شریطی نژاد ۱ فروردین ۱۳۴۲ در استان خوزستان متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید علی محمدی ۱ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۳ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه در منطقه حاج عمران پیرانشهر به شهادت رسید.

علی کارگر متولد سال ۱۳۴۴ استان ایلام بود و ۳ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که نیروی اداره اطلاعات بود در یک حمله مسلحانه در دهلران به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه