قهرمان سازی از یک نماینده ی هتاک:

علی مطهری ابزار مناسب کدخدامحوران برای فرار از پاسخگویی و انتقام از جریان انقلابی

چرا دولت مدعی آزادی بیان، در قبال ۶۲ سخنرانی لغو شده منتقدین دولت سخنی به میان نمی آورد و حقوق منتقدین را به رسمیت نمی شناسد؟!

علی مطهری ابزار مناسب کدخدامحوران برای فرار از پاسخگویی و انتقام از جریان انقلابی

به گزارش  سرویس سیاسی ۸دی، این روزها در رسانه های کشور،  تحلیل ها و تفسیرهای فراوانی پیرامون لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس دیده و شنیده می شود. رفتار و سخنان علی مطهری که همواره در چند سال اخیر، حواشی زیادی را هم در مجلس و هم در میتینگ های عمومی وی در خارج از مجلس رقم زده جای تامل فراوان دارد.

در چند سال گذشته علی مطهری با سخنان ناصوابش بارها باعث اختلاف بین مردم و داغ شدن تنور فتنه و فتنه گران در کشور شده است. کمتر کسی است که سخنان تند و بی محابای علی مطهری در مورد فتنه ی ۸۸ را فراموش کرده باشد. علی مطهری که به خیال باطل خود تصور می کند در ماجرای ۸۸ جانب حق را گرفته و واقعیات را بیان می کند هرگز توان درک عمق این فتنه ی بزرگ ندارد، چرا که اگر قدرت درک این خیانت بی سابقه در چنین سطحی را داشت، یقینا فتنه ۸۸ را به اختلاف بین دو جریان خلاصه نمی کرد. فتنه ای که مقام معظم رهبری از سال ۸۸ تاکنون در اکثر سخنرانی هایشان به آن اشاره می نمایند و آن را فتنه ای فراموش نشدنی و گناهی نابخشودنی از طرف سران داخلی فتنه تلقی می نمایند.

فتنه ای که بساطش با حماسه ی عظیم و میلیونی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ۹دی سال ۸۸ درهم پیچیده شد و جای تاسف است که در این چند سال اخیر علی مطهری و امثال وی با رفتارهای غیرمنطقی خود سعی داشته اند به جسد بی جان فتنه نفس مصنوعی داده و یاد فتنه گران را زنده نمایند.

عدم تعادل روحی و روانی یکی از مسائل محرز و مشخص درسبک رفتارشناسی علی مطهری می باشد. از علی مطهری که پشت تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی وقتی به جای دفاع از سخنان خود در “مخالفت با فوریت طرح معتبر بودن مصوبه شورای عالی فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در سال  ۸۹” مخالفین خود را علنا و در روز روشن، مرتیکه و پفیوس خطاب می کند چه انتظاری می توان داشت که امروز بازیچه ی عده ای کدخدا محور که حیاط خود را تشنج و تنش میبیند قرار نگیرد.

از علی مطهری که این اندازه بصیرت ندارد که به احترام و حرمت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) زبان به کام گیرد و مکررا صحبت از برگزاری کنسرت در مشهد و قم نکند، چه توقعی می توان داشت که مثلا حرمت فلان امام جمعه و فلان نماینده ی ولی فقیه را حفظ نماید و هتاکی نکند.

اوج عدم تعادل روحی روانی علی مطهری را زمانی می توان مشاهده کرد که سال گذشته پس از لغو سخنرانی وی در کرج، با نامه‌نگاری به رئیس جمهور این اقدام را به امام جمعه آن شهر منتسب کرده بود، اما بعد از فهمیدن علت لغو سخنرانی (رزرو قبلی سالن برای مراسم دیگر) از امام جمعه کرج عذرخواهی کرد.

photo_2016-12-01_13-13-37

 

کسانی که در قوه ی مجریه از اینگونه حواشی و رفتارهای علی مطهری حمایت می کنند از روحیات عجیب و غریب و عصبانیت و مشکلات روانی وی باخبر هستند و احتمالا با بازیچه ساختن علی مطهری در مسائل و حواشی سیاسی روز سعی در به فراموشی کشاندن افتضاحات پسابرجامی خود دارند.

از سوی دیگر عده ی زیادی از اصلاح طلبان افراطی از انتساب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه مشهد ناراحت و عصبانی هستند و این عصبانیت زمانی به اوج خود رسید که هر پنج نماینده ی استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از لیست اصولگرایان به مجلس دهم راه یافتند و این یک دستی و یکپارچگی در این استان مهم و پرجمعیت، نگرانی و کینه ی اصلاح طلبان و برخی نفوذی های آنها در دولت یازدهم را بیشتر نمود و این بار با برنامه ریزی های مداوم به دنبال شایعه سازی، حاشیه پردازی و ترور شخصیت علیه آیت الله علم الهدی و فضای مذهبی و انقلابی شهر مشهد مقدس هستند. در این میان شاید علی مطهری به عنوان فردی غیرقابل پیش بینی، عصبی و بدون تعادل، بهترین گزینه برای به تشنج کشیدن فضای سیاسی کشور و شهر مشهد مقدس باشد.

امروز جریان های انقلابی و نهادهای دغدغه مند انقلابی کشور نه تنها باید به شناخت و خنثی سازی فتنه ها و توطئه های خارجی بپردازند بلکه همزمان باید در راستای شناسایی پروژه های تفرقه افکنانه، فتنه گرانه و هزینه بر غربزدگان کدخدامحور داخلی تلاش کنند.

این روزها به کرات شاهد نقض برجام و تصویب تحریم های جدید در مجلس نمایندگان و کنگره ی آمریکا هستیم. از طرفی اوضاع نابسامان اقتصادی و رکود بی سابقه و مشکلاتی نظیر بیکاری روزافزون و تعطیلی کارخانه های داخلی، دست دولت را در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برای تبلیغات خالی گذاشته و دولت لیبرال مسلک یازدهم، برای پوشاندن این کارنامه ی سراسر ضعف خود، با بزرگنمایی برخی وقایع بی ارزش مانند برگزاری و لغو کنسرت و سخنرانی فردی چون علی مطهری، سعی در عوض کردن جای شاکی و متشاکی دارد. دولت به جای پاسخگویی در خصوص توافق خسارت بار برجام و امتیازهای بزرگ و فراوان داده شده و وعده های فریبنده ی عملی نشده و به جای جواب به منتقدین و مردم در مورد تحریم های جدید آمریکا و نقض مکرر برجام و به جای توضیح درباره ی مشکلات مسکن و پیگیری نکردن روند تحویل مسکن مهر به متقاضیان نیازمند و آلودگی هوای کلانشهرها و بی تبیری مشهود در خدمت رسانی به زائران اربعین، از موضع  یک طلبکار وارد شده و با همراهی رسانه های زنجیره ای،  بحث لغو سخنرانی نماینده ی معلوم الحال مجلس را به دغدغه ی اول عموم مردم کشور بدل کرده است.

چرا دولت مدعی آزادی بیان و حقوق شهروندی، در قبال ۶۲ سخنرانی لغو شده ی منتقدین دولت، که در ۳ سال اخیر اعمال شده سخنی به میان نمی آورد؟ آیا از نظر دولت، حق آزادی بیان تنها برای امثال صادق زیباکلام و علی مطهری و فائزه هاشمی محترم و قابل تعریف است؟

چرا نمایندگان اصلاح طلبی که پس از لغو سخنرانی مطهری بلافاصله شروع به موضع گیری کردند و سخن از استیضاح وزیر کشور به میان آوردند در طول مدت فعالیت خود وقتی سخنرانی های منتقدان دولت یکی پس از دیگری لغو می شد لب به اعتراض نگشوده و سخن از استیضاح وزیر کشور به میان نیاورده و آن را رفتاری هرج و مرج طلبانه ندانستند؟

115991_209

البته از دولت یازدهم و نمایندگان اصلاح طلب مجلس هیچ انتظاری نیست و شاید حتی طبیعی هم باشد که در این اوضاع بحرانی اقتصاد کشور که خود از عاملان و مسببان اصلی این وضع هستند، چنین حواشی بی ارزشی را از متن مشکلات اصلی کشور بزرگتر نموده و بر آن پافشاری و تاکید کنند.

اما انتظار از شورای محترم نگهبان است که در موعد تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، دقت و توجه بیشتری در سابقه ی روحی، روانی و حاشیه سازی و تنش آفرینی نامزدهایی چون علی مطهری کند و به هیچ وجه سابقه ی روشن، انقلابی و جریان ساز شهید مطهری را دلیل توجیه کننده ای جهت تایید فرزند هتاک وی به عنوان یک نامزد قابل اعتماد برای تصدی نمایندگی مجلس نداند و لحاظ نکنند.

همچنین از قوه ی محترم قضاییه نیز انتظار است با قاطعیت تمام و بدون در نظر گرفتن هیچگونه تعارف، جرائم روشن و مشخص علی مطهری را که با تکیه به جایگاه خود در مجلس شورای اسلامی و بدون کوچکترین دلیل محکمه پسندی و تنها از روی جهل و کینه، هر ازگاهی به چهره ها و نهادهای انقلابی توهین و افترا می زند را در چارچوب قوانین قضایی مورد بررسی قرار دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقا شما هم انتظارات نادرست از استحاله طلبان و اعتدالیون متمایل به استحالیون دارید. وقتی هوای پسابرجام پسه، حواس مردم چطور باید پرت بشه؟ رای از کجا باید بیاد؟
در حاشیه