نماینده انزلی: بانک ها بویی از اسلام نبرده اند

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با بانکها در کشور برخورد نمی شود و تاکنون هرکاری که خواسته اند، کرده اند.

نماینده انزلی: بانک ها بویی از اسلام نبرده اند

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار هشت دی به سود بانکی تسهیلات مسکن واکنش نشان داد و اظهار داشت: اکثر گرفتاری های مالی کشور از جانب بانک ها است.
وی بانک ها را رباخوار دانست و افزود: امروزه بانک ها موجب رکود در بازار شده اند و بسیاری از کارخانجات به دلیل سود بالای بانکی بسته شده اند.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مردم به بانک ها بدهکار هستند، گفت: همه ی مردم در حال پرداخت سودهای نجومی به بانک ها هستند.
خسته بند با انتقاد از عملکرد بانکهای در مقایسه با بانک های جهانی اظهار کرد: در هیچ جای دنیا دیده نمی شود که بانکها با ضعیف کردن مردم خود را قوی کنند.
وی با اشاره بر اینکه بانک ها سرمایه های خود را با افزایش سود وام ها روز به روز زیاد تر می کنند، گفت: این در حالی است که هر وقت تورم بالا است هیچ گاه سود بانکی خود را پایین نمی آورند.
نماینده مردم انزلی در مجلس با اعلام اینکه بانک ها تاکتیک های مخصوص خود را در مواجهه با تسهیلات بگیران بکار می بندند، گفت: در بررسی عملکرد ها مشاهده شده که بانکها در ارائه تسهیلات بخشی از پول را بعنوان سپرده نزد خود نگه می دارند.
خسته بند با اشاره به اینکه تمام تلاش بانکها این است که ذخیره پولی خود را به ۳۰ درصد برسانند، گفت: متاسفانه با بانکها در کشور برخورد نمی شود و تاکنون هرکاری که خواسته اند، کرده اند.
وی با انقاد به اینکه بانکهای کشور هیچ رنگ و بویی از بانک اسلامی نبرده اند، افزود: عملکرد بانکها در تضاد با نظر مراجع کشور است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه نظر مراجع این بود که سود تاخیر در پرداخت باید بخشوده شود، اذعان کرد: متاسفانه این مهم اجرایی نشد و بانکها برای خود دکان باز کرده اند و ساختمان های بلند بانکها در شهر ها گواهی بر این ادعا است.
خسته بند با هشدار به اینکه بسیاری از حقوق بگیران فیش های نجومی از بانک ها بوده اند، گفت: رفتار ناصحیح بانکها موجب گرفتاری کشور شده و باید جراحی بزرگ در پیکره بانک های کشور صورت گیرد.
وی بانکهای کشور را به الگو گیری از بانکها در کشور های غیر اسلامی دعوت کرد و گفت: بانکهای کشور باید نحوه چگونگی پرداخت تسهیلات به مشتری ها و چگونگی بازپس گیری را از سایر کشور ها یاد بگیرند.
نماینده انزلی با اظهار به اینکه بانکها فقط ادعای اسلامی بودن را به یدک می کشند، گفت: بلایی که بانک ها بر سر مردم قشر پایین کشور آورده اند، جرمی نا بخشودنی خواهد بود.
وی از سود بالای بانکی در ارائه تسهیلات مالی مسکن ابراز نگرانی کرد و گفت: بانک ها مسکن مهر را فلج کردند و طرح به این عظمتی را به انزوا کشیده اند.
خسته بند هزینه های تحمیلی بانک ها را بر بازار مسکن غیر منصفانه خواند و گفت: سود ارائه تسهیلات بانکی باید پایین بیاید و دولت باید فکری اساسی برای خانه دار شدن ملت با وجود این بانک ها در کشور کند.
نماینده مردم انزلی در مجلس حداقل خواسته مردم از دولت را ساماندهی تسهیلات بانکی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: دولت برای خانه دار کردن مردم پس از سه دهه از گذشت انقلاب نباید با بحران مواجهه شود.

انتهای پیام/

%d8%ae%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%87%d8%a7

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه