فرماندار ماسال:

عراق و سوریه برای حفظ کشور خود از بسیج الگو گرفته اند/ امنیت امروز ایران مدیون رشادت های بسیجیان است

فرماندار ماسال گفت: بسیاری از ممالک اسلامی ازجمله عراق و سوریه برای حفظ کشور خود از نیروهای مردمی و بسیجی ایران الگو می گیرند.

عراق و سوریه برای حفظ کشور خود از بسیج الگو گرفته اند/ امنیت امروز ایران مدیون رشادت های بسیجیان است

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، امام جمعه ماسال در هشتمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان ماسال  با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی، کشور ما شهدای زیادی را برای دفاع از حریم ولایت و دین  تقدیم انقلاب کرد و توانست  افتخار بزرگی را بدست آورد، افزود:  ما این عزت و افتخار را مدیون رشادت های بسیجیان خود هستیم‌ و نباید اجازه دهیم این عزت و افتخار از ذهن مردم پاک شود.

سید هادی موسوی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های سوم و چهارم انقلاب را یکی از رسالتهای آموزش وپرورش دانست و اظهار داشت: اعزام کاروانهای راهیان نور دانش آموزی از جمله ی اقدامات قابل تقدیری است که در این راستا  صورت می گیرد و با توجه به مشهود بودن اثار وبرکات این اقدام خوب،‌لازم است حمایت لازم از اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به عمل آید.

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد کثیری از  نیروهای بسیجی از بدنه ی دانش آموزان و دانشجویان هستند، افزود: آرامش و امنیت امروز کشورمان  را مدیون ایثار و رشادت های بسیجیان در دوران  دفاع مقدس هستیم.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بسیج در پنجم آذر ۱۳۵۸، خاطرنشان کرد: برای مصون نگهداشتن کشور در مقابل تهدیدها و حوادث متصور باید این نیروی توانمند  را حفظ و تقویت کرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه امروزه بسیج به عنوان الگویی برای دیگر کشورها مبدل شده است، تصریح کرد: بسیاری از ممالک اسلامی ازجمله عراق و سوریه برای حفظ کشور خود از نیروهای مردمی و بسیجی ایران الگو می گیرند.

وی با اشاره به همسو بودن بسیاری از جوامع و حکام کشورهای اسلامی با استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس، بیان کرد: کشور ما به کمک خدا و نیروهای مردمی و بسیجی اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشورش به  دست دشمن برسد.

فرماندار ماسال با ابراز اینکه  بخشی از اقداماتی که بعد از دوران دفاع مقدس در کشور ماندگار مانده به برکت بسیج است افزود: روحیه شهادت‌طلبی و دفاع از ارزش انقلاب اسلامی به واسطه بسیج و نیروهای بسیجی در کشور به جا مانده است.

قاسم نژاد با اشاره به نقش کاروان های راهیان نور در آشنایی قاطبه ی مردم به ویژه نسل های جوان با رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: همه باید در جهت اعزام اردوهای دانش آموزی راهیان نور کمک نمائیم تا دانش آموزان از نزدیک بتوانند این رشادت ها و جانفشانی ها را درک نمایند.

وی همچنین با تشکر از همکاری ادارات با ستاد پشتیبانی اربعین حسینی ، افزود: پشتیبانی ۷۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی  برعهده شهرستان ماسال بوده  که با همکاری خیرین مردمی و ادارات شهرستان، بیش از ۴۰۰میلیون  ریال کمک های جنسی و نقدی جهت پشتیبانی از زائرین پیاده اربعین حسینی به عراق اعزام شد.

بررسی پیشنهاد واگذاری مدارس بلا استفاده ی شهرستان از جمله مدرسه ی  حضرت خدیجه (س) به دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه ی توحید سیاهدول به هیئت امنای مسجد این روستا، از دیگر مواردی بود که به عنوان دستور این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

%image_alt%

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه