شهید انصاری از شخصیتهای تاثیرگذار معاصراسلامی به شمار می رود

رئیس شورای اسلامی تهران این شهید بزگوار را فردی اهل گفتگو،اهل منطق و مباحثه خواند و اظهار کرد: ابراهیم انصاری گفتگوی انتقادی را بر اطاعت محض ترجیح می داد.

شهید انصاری از شخصیتهای تاثیرگذار معاصراسلامی به شمار می رود

به گزارش ۸دی نیوز، احمد مسجدجامعی پیش از ظهر روز شنبه، در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری در مسجدالجواد این شهر،این شهید بزگوار را فردی اهل گفتگو،اهل منطق و مباحثه خواند و اظهار کرد: ابراهیم انصاری گفتگوی انتقادی را بر اطاعت محض ترجیح می داد.

وی با اشاره به نقش آفرینی های شهید انصاری در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی بیانکرد:ایشان از شخصیتهای تاثیرگذار در دوره معاصر به شمار می روند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی،با تاکید بر اینکه شهید انصاری اهل علم در معنای واقعی بود افزود: از جهات اخلاقی دارای ویژگیهای ممتاز بود.

وی با اشاره به ۱۰ سال فعالیت فرهنگی شهید انصاری در گیلا ن تصریح کرد : ایجاد ۱۴ کتابخانه و ۱۴ مجتمع فرهنگی در گیلان نشان از معنویت وی دارد.

رئیس شورای اسلامی تهران با این توضیح که شهید انصاری نخستین حسینیه سیدالشدا(ع) را در سودان برپا کرد اظهارکرد: شهید انصاری تمام عمر خود را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت به‌کار برد.

مسجد جامعی، با اشاره به موفقیت شهید انصاری در دیافت دومین فتوای بزرگ از رهبران اهل سنت برای معارف شیعه خاطرنشان کرد: ایشان ظرفیت بالایی در برقرای ارتباط و گفتگو با اهل سنت داشت.

وی با اشاره به تفرقه هایی که امروز گریبان گیر مسلمانان است ، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر را یکی از مشکلات امروز جهان اسلام عنوان کرد و گفت: امتیاز انصاری این است که داری ویژگی های اثر گذار در ارتباط با اهل سنت بود.

رئیس شورای اسلامی تهران ویژگی طلبیگی روحانیت را دلیل نفوذ آنها در دلهای مردم دانست و با با تاکید بر اینکه پرچم تشیعه در دست گیلانیان برافراشته شد افزود: گیلانی‌ها بین هویت ملی و دینی ایرانیان آمیختگی ایجاد کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه شهید انصاری اصرار بر اجرای امر ائمه داشت گفت: کسی که به این مهم بپردازد خداوند محبت او را در دل مومنان می نشاند.

وی در ادامه با این توضیح که سال ۱۳۸۳ زمین یاز طریق استانداری گیلان برای ساخت کتابخانه مرکزی رشت اختصاص پیدا کرد افزود: بزرگ‌ترین کتابخانه شمال کشور در رشت احداث شود.

وی در پایان خواستار تلاش مسئولات برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه