14 آذرماه جاری صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی خانه‌های هلال در ۳۰ روستای گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی خانه‌های هلال در ۳۰ روستا همزمان با روز جهانی داوطلبان در ۱۴ آذرماه جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی خانه‌های هلال در ۳۰ روستای گیلان

به گزارش ۸دی، مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه‌خیزی و خطرپذیری گیلان اظهار کرد: موضوع مذکور ما را ملزم می‌کند یکسری اقدام‌ها در راستای افزایش توان و ظرفیت پاسخگویی به‌ویژه آموزش همگانی مردم در زمینه آشنایی با حوادث، سوانح و کمک‌های اولیه انجام دهیم.

وی بر تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات در گیلان تأکید کرد و افزود: چالش‌های استان در جمعیت هلال‌احمر گیلان احصأ و دسته‌بندی شده و براساس نیازمندی‌ها اولویت‌ها مشخص شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه نوسازی ناوگان امدادی و پشتیبانی این جمعیت آغاز شده است، تصریح کرد: احیای مرکز آموزش‌های تخصصی بین‌المللی «چاف» در لنگرود از موضوع‌های مهم است.

ولی‌پور، نبود مرکز امداد هوایی در گیلان را از مشکلات خواند و بیان کرد: کلنگ احداث مرکز امداد هوایی استان در منطقه «چاف» لنگرود به‌ زمین شده است.

وی به ساماندهی مربیان، امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر در گیلان اشاره کرد و گفت: آموزش نیروهای مذکور در دستور کار است ضمن اینکه احیای گروه‌های «توانا» ویژه بانوان شاغل در اداره‌ها و خانم‌های خانه‌دار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به توسعه آموزش‌های همگانی با راه‌اندازی خانه‌های هلال روستایی و محله‌ها در شهرهای استان، خاطرنشان کرد: خانه‌های مذکور ظرفیت مناسبی برای برنامه‌ریزی به منظور آموزش و آشنایی با حوادث، سوانح و سرفصل‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است.

ولی‌پور به تجهیز جمعیت هلال‌احمر گیلان به ۱۰ دستگاه خودروی سواری پشتیبانی اشاره کرد و یادآور شد: تعویض بالگرد جمعیت هلال‌احمر در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ دستگاه خودروی فرسوده و ۵۱۲ قلم لوازم اقساطی جمعیت هلال‌احمر گیلان از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: خودروها و اقلام اقساطی مذکور در مراحل مزایده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان در ادامه از تهیه و تدوین طرح توجیهی توسعه اردوگاه «چاف» در لنگرود خبر داد و تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال برای مرمت پایگاه‌ها و شعبه‌های استان به تصویب رسیده است.

ولی‌پور با اشاره به مشکل قطع ارتباطات رادیویی جمعیت هلال‌احمر گیلان، بیان کرد: ۹۰ درصد از مشکل مذکور برطرف شده و ۱۰ درصد دیگر در حال برطرف شدن است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی ۳۰ خانه هلال در روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۴ آذرماه جاری همزمان با روز جهانی داوطلبان، خانه‌های هلال فعالیت خود را در استان آغاز می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه سه پایگاه از شش پایگاه بدون مجوز این جمعیت در استان تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: بازنگری در بودجه امدادی گیلان توسط ستاد جمعیت هلال‌احمر انجام شده و در مجموع امسال ۳۰ درصد افزایش اعتبارات داریم.

ولی‌پور به برگزاری ۲۵ دوره آموزشی تخصصی در شش ماه نخست امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد ۹۶۶ نفر از امدادگران و نجات‌گران در دوره‌های آموزشی مذکور شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری ۷۰۳ دوره آموزش همگانی در گیلان، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی مذکور با حضور ۱۹ هزار نفر بهره‌ور اجرایی شده است ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ دوره عمومی با شرکت ۱۰۶ نفر بهره‌ور برگزار کردیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه