همزمان با اربعین و زیر بارش باران صورت گرفت؛

پیاده روی و تجمع بزرگ عزاداران حسینی(ع) در آستارا

تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی(ع) مردم دیندار و ولایتمدار شهرستان آستارا برگزار شد.

پیاده روی و تجمع بزرگ عزاداران حسینی(ع) در آستارا

به گزارش ۸دی به نقل از آستارا پرس، تجمع  و پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع) مردم ولایتمدار و عاشقان سالار و سرور شهیدان پیش از ظهر امروز زیر بارش  شدید باران در شهرستان آستارا برگزار شد.

در این مراسم، عزاداران حسینی به نوحه‌خوانی به زبان محلی و سینه‌زنی در چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پرداختند.

عزاداران حسینی(ع) در این پیاده روی بزرگ با حضور در حرم مطهر امامزادگان این شهرستان تجمع کردند و مراسم اربعین حسینی(ع) را با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و فریاد یا حسین برگزار کردند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در حاشیه این مراسم بزرگ معنوی اظهار کرد: حرکت عظیم راهپیمایی در اربعین حسینی شور و معنایی خاص داشته و در دنیا به عنوان یک فرصت برای ما مسلمانان مطرح است که باید بتوانیم به‌خوبی از آن بهره‌برداری کنیم.

جهانبخش آرمان با بیان اینکه اربعین تجلی زیبایی برای اسلام است، افزود: برای راهپیمایی عظیم اربعین زن، مرد، پیر، جوان، کوچک و بزرگ در کنار هم، عظمت دین را خلق می‌کنند و بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم.

آرمان ادامه داد: اربعین جلوه‌ای از خلوص و خوبی‌های امام حسین (ع)  است که در این راستا بانو زینب کبری (س) همراه با کاروان و بازماندگان کربلا با صبر و مقاومت خود روشنگری ایجاد کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه