نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مصلی امام خمینی(ره) رشت:

فتنه ۸۸ با خون شهدا و آبروی نظام بازی کرد / گیلانیان در ۸ دی فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ فرستادند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه گران اعلام برائت نکرده اند که ما دست از فتنه بکشیم.

فتنه ۸۸ با خون شهدا و آبروی نظام بازی کرد / گیلانیان در ۸ دی فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ فرستادند

به گزارش ۸دی، آیت الله احمد پروایی نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همزمان با شب اربعین شهادت امام حسین(ع) در تجمع آذری های مقیم رشت در مصلی امام خمینی (ره)، ضمن بزرگداشت بزرگان و نام آوران گیلان، از جمله آیت الله بهجت و آیت الله احسان بخش اظهارداشت: با تجمعاتی که مردم شریف گیلان در اقصی نقاط استان، به ویژه آذری زبان ها برگزار کردند، ثابت کردند که از عاشقان ولایت و امامت و از مدافعان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی با بیان اینکه  اتفاقی که در سال ۶۱ هجری افتاد، بی نظیر بوده افزود: آن حادثه تا به امروز محوری برای هدایت بشری شده است.

پروایی ادامه داد: شاید اگر حرکت سیدالشهدا(ع) در سال ۶۱ هجری نمی بود اسلام محو ونابود می شد زیرا کسانی که در آن زمان زمام امور رابه دست گرفته بودند، مشکلی با شخص امام حسین (ع) نداشتند، زیرا اساس مشکلشان با حقیقت اسلام و قرآن بوده که به تبع آن چون سیدالشهدا(ع) قرآن ناطق، مفسر قرآن و کسی بود که وحی در خانه ی او نازل شده بود با او به مبارزه پرداختند.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در آن زمان از بین رفتن سنت ها و ایجاد بدعت ها را مشاهده کرد و بدین جهت  احساس خطر کرده و  قیام را برگزید و آن قیام تا به امروز باقی ماند و امروز در هر نقطه ای از عالم هر آنکس که قصد دارد جامعه ای را نجات دهد به خصوص اگر آن فرد مسلمان باشد، برای حاکمیت اسلام و قرآن در جامعه، حضرت سیدالشهدا(ع) را الگوی خود قرار خواهد داد.

پروایی ادامه داد: امروز اگر کسی بخواهد با فساد مبارزه و در مقابل دشمن ایستادگی کند، شعار هیهات مناالذله را سر خواهد داد و اینچنین است که اگر در جامعه ی ما برخی ها در بعضی زمینه ها، به قهقرا میروند، به دلیل این است که شعارهای سیدالشهدا(ع) را فراموش کرده است.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان با بیان اینکه ما جیره خوار اسلام و مکتب حسین(ع) هستیم گفت: اگر امروز جامعه دارای عزت، شرف و آزادگی است به برکت شعار هیهات مناالذله است.

وی با بیان اینکه قرآن در رابطه ی با اهل بیت عصمت و طهارت به مسئله ی ولایت اهل بیت، اطاعت از آنها و ارتباط عاطفی با اهل بیت اشاره می کند افزود: قرآن کریم اثبات می کند که ولی و سرپرست شما خداست و بعد آن پیامبر (ص) و سپس حضرت علی(ع)است، او کسی است که به هنگام اقامه ی نماز انگشتر خود را در راه خدا انفاق می کند.

نماینده ی مجلس خبرگان رهبری در تبیین عبارت العقل ما عبد به الرحمان گفت: ماهیت وجودی عقل، برای رسیدن انسان به خداست. اگر خدای نکرده عقل مغلوب شده و شهوت، حب دنیا، مسئولیت و میز و صندلی بر آن غلبه کرد، معلوم است که آن انسان عاقل نیست.

آیت الله پروایی با اشاره به درسهای کربلا افزود: عاشورا و شناخت نیاز زمان، اقدام فداکارانه به هنگام، احساس خطر برای اساس دین، صبر و بصیرت ابالفضلی از نکات مهم حادثه ی عاشوراست.

وی در توضیح صبر در عاشورا به مقایسه بین حضرت زینب(س) و آسیه همسر فرعون پرداخت و افزود: آسیه بعداز تحمل مصائب از فرعون و با وجود ایمان به حضرت موسی در آخر از خدا خواست که  او را از فرعون نجات دهد. اما بعداز اتفاق عاشورا با وجودی که ۷۳ سر بر نیزه ها قرار داشت، حضرت زینب(س) فرمود “مارایت الا جمیلا”.

وی با اشاره به بصیرت  قمر منیر بنی هاشم(ع) گفت: او هیچ گاه حضرت حسین(ع) را برادر خطاب نکرد، غیر از یک جا که به بصیرت رسیده بود. آنجا که حضرت می فرمایند” والله ان قطعتموا یمینی انی اوهامی ابدا عن دینی” مقصود از دین، و دفاع از دین، حضرت سیدالشهدا(ع) بود، یعنی حقیقت دین را حسین ابن علی(ع) می دانست. بصیرت یعنی بینایی، یعنی انسان حق و باطل را ببیند و حق را در آغوش بگیرد.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه ۸۸ با آبروی نظام و خون شهدا، ولایت و رهبری، حیثیت، شرف و آزادگی ما بازی کرده است افزود: درس بصیرت در فتنه ی ۸۸ این بود که ببینیم ولی زمان چه راهکاری را ترسیم کرده است تا پشت سر حسین و علی زمان خالی نماند و همچنین نباید توجهی به حرف اجانب و افراد نا بخرد داشت.

وی در ادامه گفت: بصیرت یعنی اگر عده ای آب را گل آلود کرده اند از آن برای حفظ دنیا، دو روز مسئولیت و همچنین فرزندان خود بهره می برند بدانند که ما با دست و مشت خود بر دهان آنها خواهیم زد. کسانی که به فکر ضربه زدن به نظام هستند مردم گیلان مانند هشت دی به آنها ضربه خواهند زد.

پروایی گفت: آنچه مقام معظم رهبری ولی فقیه زمان برایمان ترسیم کند، باید در مسیر او حرکت کنیم و اگر خواهان پیمودن قله ها در دنیا هستیم باید پشت ولی امر باشیم تا عقب نمانیم. نکند کاسه ی داغ تر از آش شویم.

پروایی ادامه داد: برخی می پرسند چرا فتنه را تکرار می کنید؟ زیرا برخی افراد با بیان برخی مطالب خون شهدا را زیر سوال برده و باعث اشک ریختن مادران شهدا و سو استفاده بعضی افراد و اجانب شده اند. در صورتی که ثمره ی ولایت اهل بیت، نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به فرموده ی مقام معظم رهبری در فتنه ی ۸۸ جامعه به اغتشاش و ناامنی برده شده، خونهایی ریخته و همچنین قرآن، هیئتهای عزاداری و پرچمهای عزای سیدالشهدا (ع) به آتش کشیده شد. آن هنگام که این خبر به مردم رسید، گیلانیان در هشت دی و مردم ایران در ۹ دی آنان را به زباله دان تاریخ سپرده و امروز برخی ها می خواهند آنها را از زباله دان تاریخ بیرون بیاورند.

وی افزود: آیا منتسبین فتنه ی ۸۸ تا به امروز اعلام برائت کرده اند؟ آیا گفته اند که غلط کردیم که قرآن، بیت المال و….. را به آتش کشیده ایم.

پروایی خاطر نشان کرد: بصیرت یعنی ما اسلام و انقلاب خود را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم و اگر عده ای بخواهندخیانت کنند ما جلوی آنها خواهیم ماند.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبر در پایان گفت: عده ای در این حادثه بازیچه ی دشمن شده و آنان را امیدوار کردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در هیچ کشوری کسانی که برای براندازی نظام تلاش کرده اند قابل دفاع نیستند. افرادی که با کمک دشمنان خارجی ایران8ماه آشوب را در کشور مدیریت کردند و موفق نشدند نظام را ساقط کنند اگر مورد عفو نیز قرار گیرند صلاحیت جای گرفتن در پست های کلیدی نظام جمهوری اسلامی را ندارند.
در حاشیه