امام جمعه کیش:

کاخ سفید برای مسلمانان کاخ سیاه است/ بسیجیان جهان در اندیشه ایجاد قدرت بزرگ اسلامی باشند

امام جمعه کیش گفت: برای ما تفاوتی نمی کند چه کسی به کاخ سفید راه پیدا کند، کاخ سفید برای ما کاخ سیاه است چه دمکرات ها پیروز شوند چه جمهوری خواهان.

کاخ سفید برای مسلمانان کاخ سیاه است/ بسیجیان جهان در اندیشه ایجاد قدرت بزرگ اسلامی باشند

به گزارش ۸دی، به نقل از کیش پرس، حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با تاکید و توصیه بر رعایت تقوی الهی گفت: تقوی قلعه محکم و نفوذ ناپذیری است و رعایت تقوی الهی در همه شئون زندگی موجبات خدای تبارک و تعالی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره فرمایشات ارزشمند و گوهر بار رهبر معظم انقلاب در جمع مردم اصفهان که برتوجه به بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن تاکید فرموده بودند افزود: کاخ سفید برای ما کاخ سیاه است و فرقی نمی کند دمکرات ها وارد این کاخ شوند یا جمهوری خواهان.

خطیب جمعه کیش ادامه داد: آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند حضور مردم در کنار مسئولان است که در سایه رهبری، رهبر معظم انقلاب و ادامه روند توسعه کشور است.

وی تاکید کرد: طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب ما از اینکه چه کسی به کاخ پراز تاریکی آمریکا راه پیدا می کند نه خوشحالیم نه نگران زیرا ما در همه صحنه ها آماده ایم تا در مقابل هر حرکت دشمن بایستیم.

امام جمعه کیش با تاکید بر ایستادگی و مقاومت ملت ایران و آمادگی در برابر تمامی تحرکات دشمن در منطقه تصریح کرد: ما ملتی شهید پرور ایران اسلامی با انگیزه های دینی و اسلامی و با عزمی راسخ در خدمت رهبر معظم انقلاب هستیم.

علیدادی با تبریک آغاز هفته بسیج به ملت بزرگ ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب و بسیجیان جان برکف افزود: بسیجی به فرموده امام راحل(ره) لشکر مخلص خداست و در دنیای امروز بسیجیان جهان اسلام باید به فکر ایجاد یک قدرت بزرگ اسلامی در جهان باشند.

وی تاکید کرد: بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه های پاک اسلامی است. بسیج یعنی سربازی مخلصانه و جان برکف در خدمت فرماندهی معظم کل قوا و رهبرمعظم انقلاب اسلامی.

امام جمعه کیش همچین با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی که نشان از شخصیت پرجاذبه امام حسین(ع) دارد موجب می شود هر سال میلیون ها نفر از شیفتگان اهل بیت و انسان های عاشق حول محور وجود امام حسین (ع) گرد آمده و پیاده از راه های دور و نزدیک خود را به کربلا برسانند تا بزرگترین گردهمایی عالم را در عراق، کربلا و نجف خلق کنند.

وی تاکید کرد: خلق حماسه گردهمایی بزرگ اربعین در کربلای معلی و به تصویر کشیدن حضوور بی بدیل مردم و همه این حرکت ها و پیاده روی ها زیبا و دیدنی برای این است که امام حسین(ع) با تمام وجود در راه خدا جان فدا کرد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه اربعین غریب دیروز امروز به یکی از بزرگترین گردهمایی های جهان اسلام بدل شده است،  تاکید کرد: اربعین تصویر تمام نمای جان فداکردن در راه خداست.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه سه خصلت در میان جامعه است که ظالمان را بر جامعه مسلمانان حاکم می کند، اظهار کرد: برای اینکه هر جامعه ای به این سه خصلت دچار شود نیاز است تا بستر های فرهنگی آن در جامعه آماده باشد و این بسترها در زمان اموی آماده بود تا واقعه عاشورا رقم خورد.

 علیدادی با تاکید بر اینکه پیش زمینه های فرهنگی آماده ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای دوام حکومت هاست یادآور شد: قبل از اسلام فرعون و فرعونیان با تحقیر و تهدید ابتدا مردم را استعمارسپس استثمار و در نهایت مجبور به اطاعت کردند و استبداد را بر مردم حکم کردند.

وی ادامه داد: در صدر اسلام نیز امویان با تحقیر، شکنجه و تهدید عقل و اندیشه را از مردم گرفتند و استبداد را بر آنان حاکم کردند به گونه ای که با هجوم استبداد وجدان ها زندانی شد و زبان ها محبوس و دیگر کسی در مقابل حرکت های ظالمانه آن ها هیچ اعتراضی نکرد.

علیدادی ادامه داد:  وقتی استبداد جامعه را فراگرفت طبیعی است که واقعه کربلا رخ خواهد داد.

امام جمعه کیش دنیا طلبی خواص و حاکمان جامعه اسلامی را از دیگرخصلت های سکوت در برابر ظلم در جامعه و تسلط ظالمان و جامعه اسلامی خواند و افزود: برخی خواص در مسیر رشد و ترقی گرفتار دنیا طلبی و لغزش می شوند مانند برخی انقلابیون دیروز که آنچنان جذب دنیا می شوند که در دامن دنیا می غلطند.

وی ابراز کرد: در صدر اسلام نیز برخی از صحابه در مقابل معاویه لغزیدند و حافظان بیت المال دیروز به شیفتگان بیت المال بدل شدند.

 علیدادی جهالت و نا آگاهی را از دیگر علل تسلط ظالمان بر جامعه مسلمین دانست و تاکید کرد: ناآگاه یمردم در زمان بنی امیه موجب شده بود که مردم برای ریختن خون فرزند پیامبر ورسیدن به قرب الهی که حاکمان ظالم گفته بودند از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی که استبداد حاکم شود، خواص به دنبال دنیا طلبی و ثروت اندوزی راه گم کنند و مردم از آگاهی کافی برخوردار نباشند طبیعی است که واقعه ای مانند کربلا رقم خواهد خورد.

نماز جمعه این هفته جزیره کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و باحضور مردم و مسئولان مومن در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

انتهای پیام/

;da kd,c

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه