امام جمعه رشت:

کمک های کشورهای عربی به آمریکا و اسراییل مایه شرمساری است

امام جمعه رشت گفت: کمک کشورهای عربی رأی دهنده به سازمان حقوق بشر به آمریکا و اسرائیل مایه‌ی شرمساری است.

کمک های کشورهای عربی به آمریکا و اسراییل مایه شرمساری است

به گزارش هشت دی، آیت الله زین العابدین قربانی  در خطبه های نماز جمعه‌ی این هفته، ضمن گرامیداشت اربعین حسینی (ع) به آیه‌ی ۹۶ سوره ی مریم اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام میدهند، خداوند محبت آنها را در دلهای مردم قرار می دهد. خداوند انسانها را بر اساس فطرت پاک آفریده است، حتی انسانهای فاجر نیز اگر دچار طبیعیات ثانوی نشده باشند، به  انسانهای شایسته، و اعمال نیک ترغیب پیدا خواهند کرد زیرا ویژگی افراد نیک و اعمال صالحشان بر اساس حقانینت است.

وی افزود: چنانچه توده ی مردم، دچار ارتکاب گناه شده باشند، خود را مقصر دانسته و خواستار رهایی از آن معصیت می شوند. اینان دارای فطرتی پاک هستند لذا اعمال نیک، چون ترویج قرآن کریم، احکام اسلامی، حجاب و عفت را میپسندند و از آن لذت خواهند برد. به همین دلیل مردم، شکرگزار وجود نظام جمهوری اسلامی با این اهداف هستند.

امام جمعه ی رشت با بیان اینکه تبلیغات منفی مانع ماندگاری نامهای بزرگان در تاریخ نشده است گفت: شخصیت بزرگی مانند امام خمینی (ره) در زمان حضور استاد خود آیت الله بروجردی، به عنوان یک  شخصیت مبارز، شناخته نشده بود، اما در طول دوران مبارزات انقلابی با طاغوت، اعلامیه های زیاد و …. در زمان رحلت ایشان بیش از ۱۰ ملیون نفر در تشییع جنازه ی این عارف خود ساخته، حاضر شده که در طول تاریخ بی نظیر است.

آیت الله قربانی در ادامه از نماد مبارزان گیلان، میرزا کوچک جنگلی یاد و اظهار کرد: میرزا در زمان حیات مبارزاتی‌اش، در بین مردم عنوان یاغی شناخته می شد اما بعد از شهادتش و روشن شدن اذهان مردم درباره نیت این روحانی مبارز، او را به عنوان  اسوه‌ی مبارزین برای ایرانیان و گیلانیان شناختند.

وی ادامه داد: شهید مدرس در زمان خودش به عنوان ضد سلطنت و ضد نظام خطاب می کردند، در صورتی که امام خمینی (ره) در باره ی او فرمودند «ما درس مبارزه را از مدرس یاد گرفته ایم».

آیت الله قربانی در تببین شخصیت نواب صفوی دیگر مبارز طول تاریخ ایران، به سریال معمای شاه اشاره کرد و گفت: این روحانی مبارز با وجودی که به فکر ملی کردن صنعت نفت و فعالیت های دیگر بود، بر اثر تبلیغات سنگین دشمن اورا روحانی انگلیسی خطاب می کردند.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در گذشته حوزه های علمیه، بصیر نبودند، به نقل خاطره ای از دوران جوانی، و طلبگی خود پرداخت و افزود: بعد از ملاقات من و آقای شجونی و همچنین، گلسرخی کاشانی با نواب صفوی، درس معالم من را حذف و گفتند تو به دیدار روحانی انگلیسی رفته ای، امام امروز با گذشت زمان نام و آوازه ی این  بزرگان در تاریخ به نیکی مانا شده است.

خطیب جمعه رشت، با تبیین تبلیغات منفی، به تبلیغ علیه خاندان رسول خدا (ص) در حادثه ی عاشورا اشاره و تصریح کرد: لشگر امام حسین (ع) را عده ای خروج یافته از یزید (امیرالمومنین) می دانستند که خونش را حلال است.

آیت الله قربانی در ادامه خاطر نشان کرد: کاروان امام حسین (ع)  مسئولیت تبلیغ ضد تبلیغ بنی امیه را بر عهده داشت لذا حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین(ع) چنان از کوفه تا شام حقایق  را برملا کردند که مردم فهمیدند اینان از جمله ی پاکان و اهل ایمان و عمل صالح هستند.

خطیب جمعه ی رشت ادامه داد: در مجلس یزید بعداز برملا شدن حقایق از لسان حضرت زینب (س)  حاضران منقلب شده و گیسوان خود را می‌کشیدند و می‌گفتند چگونه است که ما در این مصیبت شادمانی می کنیم.ک

آیت الله قربانی در ادامه گفت: امام سجاد (ع) در مجلس یزید فرمود «ما همانهایی هستیم که خداوند محبت ما را در دلهای مومنین جای داده است» و همچنین حضرت زینب(س) خطاب به یزید فرمود «ای آزاد شده شده ی توسط جدم، آیا عدالت است که زنهای شما در پشت پرده بوده و دختران رسول خدا(ص) با این وضع در مجلس نمایان باشند؟ و در لحظه ای که همسر یزید خبر اسارت حضرت زینب(س)  به او رسید،بی مهابا نزد یزید آمد و گفت من روزی خدمتکار او بودم، تو با او چه کرده ای؟

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان در ادامه گفت: در کتاب اربعین علامه قاضی آمده است، یزید که از این روشنگری هراسیده و ترس از قیام مردم داشت دستور داد اسرا را از راه غیر معمول به مدینه ببرند تا سریعتر برسند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه روزی شام مرکز امویان بوده و تبلیغات علیه علویان زیاد شده بود به طوری که وقتی خبر شهادت حضرت علی (ع) در محراب به آنها رسید گفتند مگر علی(ع) اهل نماز بود افزود:با وجود همه ی تبلیغات سنگین، امروز دمشق پایگاه عاشقان حضرت زینب(س)  گشته و جوانان ما با فریاد نحن عباسک یا زینب(س) در این کشور شیعی به دفاع میپردازند.

خطیب جمعه ی رشت با بیان اینکه امروز  بیش از ۳۰ ملیون نفر در اربعین حاضرند خاطر نشان کرد: یک شنبه مصادف با اربعین، دو کاروان جابربن عبدالله انصاری و عطیه شاگرد ابن عباس در مزار شریف امام حسین (ع) حاضر شده و در عزای او به ماتم نشستند.

آیت الله قربانی تصریح کرد: اگر سعادت زیارت  اربعین در کربلا را نداریم، در خواندن زیارت اربعین در آن روز مصر باشید، زیرا در زیارت اربعین آمده است، حسین (ع) مغز، سر، روح و جانش را تقدیم به خدا کرد، تا امت پیغمبر را از جهالت، نگرانی و ضلالت نجات دهد. بنابر این نگاه است که انقلاب ایران، حزب الله، یمنی ها، عراق و سوری ها و همه ی آزادگان جهان شکل گرفته اند.

نماینده ی ولی فقیه در استان به انتخابات آمریکا اشاره کرد و افزود: در نتیجه ی انتخابات آمریکا، نه جشن می‌گیریم نه عزا، زیرا هر دو حزب در آمریکا جیره خوار اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد هزینه های انتخاباتی حزب دمکرات و ۶۰ در صد هزینه های انتخاباتی جمهوری خواهان توسط اسرائیل تامین می شود. پس گاو و گاو میش هر دو از یک تبارند.

خطیب جمعه‌ی این هفته‌ی نماز جمعه تأکید کرد: ما برای هر گزینه روی میز دشمن، گزینه ای بالاتر خواهیم داشت.

آیت الله قربانی اشاره ای به رای کشورها در مورد میزان حقوق بشر در ایران داشت و تصریح کرد: کمک کشورهای عربی رأی دهنده به سازمان حقوق بشر به آمریکا و اسرائیل مایه‌ی شرمساری است.

آیت الله قربانی در ادامه خاطر نشان کرد: صدها هزار نفر در نیجریه، یمن، عراق و همچنین کشورهای اسلامی را نابود کردند آیا آنها مخالف حقوق بشر نیستند؟ و امروز به دلیل زندانی شدن یک خبرنگار و خبرهای دروغین او نگران حقوق بشر شده اند. شما آزادی خواه و طرفدار بشریتید؟ نفرین برشما!

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت  در ادامه یاد و خاطره ی شهید محسن خزایی و همچنین بانوی مبارز و اولین فرمانده‌ی سپاه زن همدان را گرامی داشت و در وصف او گفت: مرضیه دباغ یک مرد بود.

آیت الله قربانی  به سالگرد استاد علامه طباطبایی صاحب کتاب المیزان در هفته ی گذشته اشاره کرد و افزود: این زمین و دنیا برای این مرد کوچک بود، او کسی است، که شهید مطهری در باره ی آثار او گفت: ۲۰۰ سال زمان میخواهد تا گنج این تفسیر مشخص شود. بدین سبب، این هفته به مناسبت سالگرد این مرد بزرگ، به هفته ی کتابخوانی معروف شد.

خطیب نماز جمعه رشت در پایان خطاب به علما گفت: اگر این آثار ارزشمند نبودند نمی‌توانستیم از این منابع بهرمند شویم، و به آنهایی که  جان و فکر و قلم خود را برای پیشبرد اهداف الهی تقدیم کردند درود می فرستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه