پاسخ به شایعات؛

پذیرایی سفیر چین و همسرش از زائران در اربعین امسال! + تصاویر

متنی که در آن از حضور سفیر چین در بین زائران اربعین خبر داده است به همراه یک عکس، این روزها در شبکه های اجتماعی و تلگرام توزیع شده است که با واقعیت همخوانی ندارد.

پذیرایی سفیر چین و همسرش از زائران در اربعین امسال! + تصاویر

به گزارش ۸دی، متنی که در آن از حضور سفیر چین در بین زائران اربعین خبر داده است به همراه یک عکس، این روزها در شبکه های اجتماعی و تلگرام توزیع شده است:

متن شایعه:

«سفیر چین و همسرش در حال پذیرایی از زائران حسینی. وقتی خبرنگار از سفیر چین پرسید چه انگیزه ای باعث شد که شما در بین زائرین حاضر شدید .. گفت: من به اندیشه و مردانگی و شجاعت حسین عشق می‌ورزم و ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده ام»
%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%a7%db%8c%d8%b9%d9%87-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa
 

پاسخ به شایعه:

۱. هیچیک از حاضران در تصاویر فوق سفیر چین در عراق یا همسر او نیستند! 
۲. این تصاویر به مراسم اربعین امسال تعلق ندارد و مربوط به اربعین سال ۹۴ می باشد!
۳. فردی که در یکی از تصاویر لباس نارنجی پوشیده، یک شیعه چینی است که به عشق خدمت به زائرین پیاده اربعین در مسیر حاضر شده است! (+)
۴. سایر تصاویر مربوط به موکب خدمات رسانی “چینی ها” است که توسط یکی از شرکتهای چینی فعال در تجارت عراق و با کارکنان عمدتا غیر مسلمانش ایجاد و اداره گردید! (+ و +)
۵. چهره هیچکدام از سفرای سابق و فعلی چین در عراق نیز با این افراد مطابقت ندارد! اگرچه سفیر فعلی چین در عراق قبلا نسبت به مقدسات شیعه ادای احترام کرده است. (+ و +)
منبع: سایت شایعات
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه