امام جمعه صومعه سرا در گفتگو با 8دی:

اربعین نمایانگر صلح و صفای مسلمانان است / زائران پیاده اربعین به مصاف شیطان درون بروند

امام جمعه صومعه سرا اربعین را نمایانگر صلح و صفای مسلمانان معرفی کرد و گفت: حقیقت زیارت اربعین دعا برای تعجیل در فرج است.

اربعین نمایانگر صلح و صفای مسلمانان است / زائران پیاده اربعین به مصاف شیطان درون بروند

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، حرکت نمادین اربعین را نشان دهنده صلح و صفا بین مسلمانان بر شمرد و اظهار داشت: حلقه های دوم و سوم یاران امام زمان با قرار گرفتن محبت آمیز در کنار یکدیگر در حال شکل گیری هستند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر طلبیدن عشق حسینی را می طلبد، افزود: قرار گرفتن در جمع راهپیمایان عظیم حسینی مصلحتی است که عزم قلبی هر انسانی را می طلبد.

امام جمعه صومعه سرا با تاکید بر اینکه زائران در این حماسه عظیم به مصاف با شیطان درون می روند، گفت: همان گونه که ما حج اقامه می گذاریم و پاک می شویم حضور در اربعین حسینی دل و جان انسان ها را صفا می بخشد.

حجت الاسلام صدیقی اجتماع عظیم اربعین را اجتماعی بی بدیل در تاریخ اسلام نام برد واظهار کرد: سالانه به جمع مشتاقان حسینی در اربعین افزوده می شود و روزی فرا می رسد که محشری در کربلا رقم خورد.

وی امام حسین علیه السلام را مرکز و کانون عاشقان جهان دانست و گفت: وجود اباعبدالله در کربلا مغناطیسی است که هر عاشقی را به خود مجذوب می کند.

امام جمعه صومعه سرا شرط طلبیدن برای زیارت را صفای باطن هر مسلمانی عنوان نمود و گفت: برای اینکه امام حسین ما را بطلبد تا به زیارتش مشرف شویم نیاز است که روح و باطن خود را از رزیلت ها پاک کنیم.

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه ملت مشرف شده در کاروان خروشان حسینی باید پیوسته برای تعجیل فرج دعا کنند، گفت: در واقع حضور میلیونی مسلمانان در روز اربعین حسینی دعا برای تعجیل فرزند زهرا سلام الله علیها است.

انتهای پیام/

w,lui svh

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه