کارگردان رشتی حاضر جشنواره هفتم فیلم عمار:

نگاه‌ها به یتیم خانه ایران سیاسی است / فیلم های گیلان در جشنواره عمار کمتر دیده می شود

کارگردان گیلانی گفت: نگاهها به فیلم «یتیم خانه ایران» سیاسی است و سینماگران فیلم های طالبی را با نگاهی سیاسی نقد می کنند.

نگاه‌ها به یتیم خانه ایران سیاسی است / فیلم های گیلان در جشنواره عمار کمتر دیده می شود

مازیار شاهین زیرک صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه برای سومین بار به عنوان ارایه دهنده فیلم در جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است اظهار داشت: در دوره‌ی هفتم با نماهنگ « من اینجا هستم» در جشنواره حضور خواهم داشت.

وی افزود:  «من اینجا هستم» داستان پسری است که می خواهد برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه برود. پدر این پسر در دوران دفاع مقدس شهید شده و حالا او برای آخرین بار و برای خداحافظی از پدر بر سر قبرش حاضر می شود و در آنجا خاطرات بودن در کنار پدر را به یاد می آورد.

این کارگردان گیلانی که از شهر رشت در جشنواره عمار ثبت نام کرده است ادامه داد: اولین بار از طریق تلویزیون با جشنواره آشنا شدم و جشنواره نسبت به دوره های اول پیشرفت خوبی داشته است.

شاهین زیرک که خود از اکران کننده های عمار در شهر رشت است با بیان اینکه در بین کارگردانان گیلانی تاکنونی جز در یک مورد موفقیتی در جشنواره عمار نداشته اند گفت: متأسفانه آنگونه که باید حضور گیلان در جشنواره ظهور و بروز نداشته است و آثار گیلانی کارشان آنچنان که باید دیده نمی شود و تنها اثر «جشن تولد» خانم میرغفاری تاکنون موفقیتی در این جشنواره ها داشته است.

وی با بیان اینکه اکران کننده پایگاه بسیج امام شهدای گلسار و مسجد ثامن رشت است اظهار کرد: در طی دو سال اخیر به عنوان نماینده اکران کننده عمار در رشت نیز فعالیت می کنم و آخرین فیلمی که توسط ما اکران و استقبال خوبی از آن شد فیلم «تنها میان طالبان» از فیلم های جشنواره ششم بود.

این کارگردان رشتی تأکید کرد: برنامه ما برای عمار علاوه بر حضور در جشنواره، تداوم اکران های مردمی در مناطق مختلف رشت از جلمه پایگاه امام شهدای گلسار، مسجد ثامن و حسینیه شهدای گمنام است.

شاهین زیرک با بیان اینکه فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» را در جشنواره فیلم مقاومت دیده است گفت: این فیلم در بین فیلم های جشنواره بیشتر مرا جذب کرد اما به نظرم این فیلم با نگاه سیاسی و غیرهنری دیده از سوی مردم دیده می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بازیگرانی که با ابوالقاسم طالبی (کارگردان یتیم خانه ایران) کار می کنند توسط دیگران مورد تحریم قرار می گیرند و رسانه های موجود نسبت به این کارگردان خوب سینمای کشور با تعابیر منفی یاد می کنند و این موضوع نگاه مردم را به فیلم های خوب ایشان تغییر می دهد.

کارگران شرکت کننده در هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه انتقاداتی هم به فیلم سینمایی یتیم خانه ایران دارد گفت: در این فیلم یک نوع نگاهی شعاری وجود دارد که به نظرم به این نگاه انتقاد وارد است اما در مجموع «یتیم خانه ایران» با نگاه به بخشی از تاریخ مغفول مانده کشور درباره مرگ چند میلیون ایران و نقش انگلیسی ها در این فاجعه، خاص و ویژه است و ارزش دیدن دارد.

مازیار شاهین زیرک، فیلم ساز و فیلم نامه نویس استان گیلان می باشد که تا کنون پنج فیلم مستند و داستانی ساخته است و ۱۳ فیلم نامه کوتاه و بلند داستانی نوشته است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه