در دادن پست به افرادی که مصداق فتنه هستند می بایست ممنوعیت ایجاد بشود/ عزل و نصب های شهرها چه ربطی به رییس ستادهای انتخاباتی دارد؟

حمیدرضا افروز یکی از چهره های اصلاح طلب و مسئول ستادهای انتخاباتی خاتمی، کروبی و روحانی و مسئول حزب اعتماد ملی درسیاهکل گفت: نباید به فتنه گران مسئولیت داده بشود همچنین ساکتین فتنه اعلام موضع کنند.

در دادن پست به افرادی که مصداق فتنه هستند می بایست ممنوعیت ایجاد بشود/ عزل و نصب های شهرها چه ربطی به رییس ستادهای انتخاباتی دارد؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از در سیاهکل، گفتگوی خبرنگار درسیاهکل با حمیدرضا افروز حمیدرضا افروز یکی از چهره های اصلاح طلب، مسئول ستادهای انتخاباتی خاتمی، کروبی و روحانی و مسئول حزب اعتماد ملی درسیاهکل برای شما آورده شده است.

افروز در کارنامه سیاسی و اجرایی خود دو دوره مسئول ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری خاتمی درسیاهکل، دو دوره مسئول ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری کروبی درسیاهکل و همچنین مدرس دانشگاه، روانشناس و هفت سال ریاست آموزش و پرورش سیاهکل در دوران اصلاحات را دارد.

درسیاهکل : دولت جدید با شعار اعتدال بر سر کار آمده است، اما برخی از چهره هایی که در فتنه ۸۸ نقش پر رنگی داشته اند، یا توانسته اند خود را به بدنه دولت وصل کنند و یا اینکه سعی در نفوذ به آن هستند و حتی برخی از سیاسیون استان نیز صحبت از نفوذ آنها به استانداری گیلان میکنند.

آیا ورود چنین افرادی به بدنه دولت و نقش داشتن در تصمیم گیریهای کلان کشوری به صلاح دولت تدبیر و امید آقای روحانی است؟

افروز: اول باید تعریفی از فتنه گر داشته باشیم. در سال ۸۸ شورای نگهبان صلاحیت چهار نفر را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تأیید کرد و افراد نیز تا قبل از اعلام نتیجه انتخابات فعالیتهایی را به صورت قانونی انجام دادند که قابل توجیه است.

اما پس از آن، ادعای تقلب و تخلف مطرح شد و کسانی که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و اتمام حجت ایشان به آشوب خیابانی و تخریب دست زدند و یا دعوت به رفتارهای غیر قانونی کردند و حرکتهایی کردند که مقام معظم رهبری را نیز اذیت کردند، به عقیده من آن افراد می توانند مصداق فتنه گر و یا با احتیاط بیشتر بگوییم یار فتنه باشند.

ما نیز عقیده داریم می بایست در بکار گیری آنهایی که امر ولی فقیه را گوش نکردند نهایت دقت و کنترل انجام بشود و در دادن پست به افرادی که مصداق فتنه هستند می بایست ممنوعیت ایجاد بشود.

من به شخصه معتقد هستم که آن افراد باید کاملاً اعلام موضع کنند و بگویند که دیدگاهشان راجع به فتنه چیست و اگر در همان دیدگاه غیر منطقی خود هستند می بایست در بکار گیری آنها دقت و احتیاط بشود. اما افرادی که در ستاد کروبی و موسوی بوده اند و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری به امر ولی فقیه تمکین کرده اند و اعلام کردند که انتخابات را قبول دارند، از فتنه گران جدا هستند.

همانطور که میدانید سیاهکل در آشوبهای انتخاباتی و فتنه هیچ نقشی نداشت و همه دوستانی که در ستاد ما (کروبی ) بودند در چهار سال ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز نهایت آرامش را حفظ کردند.

درسیاهکل : آیا شما به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی درسیاهکل در جریان عزل و نصب های استانی و شهرستانی قرار می گیرید و از شما نظرخواهی می شود؟

افروز : بنده به عنوان مسئول ستاد آقای روحانی وظیفه داشتم که تبلیغات انتخاباتی وی را در زمان انتخابات ساماندهی و رهبری کنم و پس از انتخابات مأموریت اصلی من نیز در واقع پایان یافته است. اما در قبال تحولات سیاسی کشور، استان و شهرستان بی تفاوت نیستم، همانطور که در زمان دولت های قبلی نیز بی تفاوت نبودم.

رؤسای ستاد آقای روحانی با هم تفاوتهای فردی دارند. شاید رئیس ستادی در یک شهرستان دیگر توقعی از مسئولین استانی ستاد داشته باشد و در جلسات متعدد استانی شرکت کند، ولی بنده به ندرت در جلسات شرکت می کنم که البته علت اصلی آن نیز مشغله کاری است.

در جلسه ای از طیف های مختلف سیاسی که با دولت موافق هستند دعوت شده بود که در رابطه با مدیرکل به خصوصی تصمیم گیری بکنند، اما من در هیچ جلسه ای که موضوع آن عزل و نصب باشد شرکت نکرده ام و به غیر از آن یک مورد که با اهداف به خصوصی تشکیل شده بود، از من نظرخواهی نشده است. دو سه مرودی هم که نظر داشتم و رأساً به مراجع ذیصلاح ارائه کردم، اما محقق نشد.

معتقد هستم که نباید در عزل و نسبها شرکت کنیم، اما در محدوده ما این انتظار را داریم که از ما نظرخواهی بکنند، نه اینکه حتماً نظر ما بشود بلکه در تصمیم سازی کمک کنیم.

درسیاهکل : رئیس جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه خود نقدهایی بر عملکرد دولت گذشته انجام داد و از نگاه کارشناسان سیاسی این نقدها بیشتر به تخریب شباهت داشت. آیا با این کار مشکلات کشور برطرف می شود؟

افروز: متأسفانه بدعت تخریب دولت های گذشته را رئیس جمهور قبلی آقای احمدی نژاد گذاشته است. اما آقای روحانی معتقد به تخریب دولت قبل خودش نیست و نباید هم درگیر جدل و مناقشات داخلی بشود.

اما لازم است که روحانی به ملت اعلام کند که در چه وضعیتی کشور را تحویل گرفته است و باید به مردم بگوید که وضعیت کشور از لحاظ گرانی و تورم، رشد اقتصادی، بدهی دولت، بیکاری، طلاق، اعتیاد و … در سال ۹۲ چگونه است تا بتواند در سال ۹۶ مبنای مقیاس داشته باشد. این اسمش تخریب نیست، این توصیف وضع فعلی است تا با توجه به آن وضع مطلوب ترسیم شود و راهکارها و راهبرد رسیدن به هدف تعریف شود.

البته با قاطعیت می گویم که روحانی حرف های بسیار زیادی برای گفتن داشت که چون بیان آن اثر منفی در مردم و جامعه می گذاشت آن را صلاح ندانست و البته این کار نافی محرومیت مردم عزیز نیست.

درسیاهکل : عملکرد چند ماهه دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

افروز: عملکرد دولت روحانی در مجموع قابل دفاع و مثبت است و وی از اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل در دولت و مدیریت های میانی استفاده کرده و انشاالله می کنند. البته شایان ذکر است که هیچ دولت و دولتمردی مبری از اشتباه نیست.

من امیدوارم که دولت با این رویکرد خود و تأیید مقام معظم رهبری که تا کنون داشته است بتواند به برخی از چالشهای بزرگ قلبه کند و با توجه به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی که با حضور ۷۰ درصدی مردم تحقق پیدا کرد بتواند از لحاظ اقتصادی نیز با مهار تورم، کشور را به رشد اقتصادی مطلوب رسانده و حماسه اقتصادی را نیز محقق بشود.

امیدوارم دولت روحانی در طریق اعتدال بماند و از اصول گرایان و اصلاح طلبان معتدل و به تعبیر مقام معظم رهبری «اصول گرایان اصلاح طلب» در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

منتقدان دولت نیز از سرعت خود بکاهند، در انتقاد طریق اعتدال  و انصاف را رعایت کنند و انتقاد سازنده ارائه نمایند. نگاه به مقام معظم رهبری داشته باشند و بدانند که ایشان نظارتی دقیق بر عملکرد دولت و به خصوص مذاکرات ژنو که هم اکنون مهمترین مسئله ایران و بلکه جهان است دارند و در موقع لازم تذکرات و اقدامات مقتضی را ارائه خواهند نمود.

درسیاهکل : تغییرات در دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟

افروز : بالاخره حق هر دولتی است که برای پاسخگو بودن در آینده مدیران همسوی خود را از وزارت تا ریاست های میانی انتخاب کند. این قائده فعالیت سیاسی است و نباید برای رقبای دولت نگران کننده باشد.

برای مثال خود بنده در دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد فقط به خاطر همسو نبودن با وی از ریاست آموزش و پرورش عزل شدم و این مسأله کاملاً قانونی و عادی بود که بنده با کمال میل آن را پذیرفتم.

البته باید از شایستگان و توانمندان و متخصصان در جای خود استفاده کرد و نباید قلع و قمع کرد که این کار نیز خلاف شرع و عرف است. البته شاید خلاف قانون نباشد.

امیدوارم جمهوری اسلامی ایران سرافرازانه باشد و همه دلسوزان نظام اسلامی دست در دست هم دهند و ایران عزیز اسلامی را سرافرازتر همیشه کنند.

درسیاهکل : شنیده می شود که پس از انتخابات نیز ستاد روحانی درسیاهکل جلساتی داشته است، این جلسات حول چه محورهایی است و چه برنامه هایی در آینده دارید؟

افروز : با هماهنگی های بعمل آمده در سطح استان قرار است که ستادها تبدیل به شورای راهبردی شهرستان شوند و تحولات شهرستان را رصد کنند و به تحقق اهداف و آمال دولت کمک کنند و در صورتیکه مسئولین محترم بخواهند، به آنان مشاوره دهند.

درسیاهکل نیز شورای راهبردی یاران روحانی تشکیل شده و ماهانه یک یا دو جلسه برگزار می شود و با امام جمعه سیاهکل نیز دیداری داشتیم .

یکی از کارهای این شورا این است که اگر در رابطه با عزل و نصب ها در شهرستان از ما نظر خواستند ما آن را بررسی و پاسخ بدهیم و یا خودمان به صورت مستقیم در رابطه با فلان مسئول نظر بدهیم. آنها نیز با نماینده هماهنگی کنند تا تغییراتی که شایسته است انجام بشود.

همچنین تصمیم داریم که انشاالله در آینده ای نزدیک با حضور حدود ۵۰۰ نفر از افرادی که در سرتاسر شهرستان سیاهکل ما را در انتخابات یاری کردند، همایش یاران روحانی را درسیاهکل برگزار کنیم و از دوستان استانی و کشوری مانند آقایان دکتر نوبخت، شجاع و دکتر احمدیان و سایر عزیزان دعوت کنیم و برنامه سخنرانی و دیدار داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند
دوست عزیز؛همین حالایکی از پایگاههای خبری نزدیک به اصولگراها اسم فردی رو بعنوان یکی از گزینه های مدیرکل سیاسی-انتخابات استانداری گیلان زده(درواقع درحال جریان سازی بنفع فردمزبور هستند)که وی بعلت ابتلائات متعددی که از بیانش معذورم بمدت کمتراز6ماه پس از انتصاب بریاست دانشگاه پیام نور منجیل ازاین سمت درسال85عزل شد.این فرد درهم اصولگرااست هم اصلاح طلب است هم راست است هم چپ است خلاصه هر طرفی بیشتر بچربد همانطرفی است مشکل اینجاست که اوباید باشدحالابه هر قیمتی که شده....درحال حاضر هم ایشان از مسئولان همان دانشگاهی هستند که خبر پارتی مختلط "یلدایی"دانشجویانش دراستان پیچیده ....من نمیدانم نهادهای نظارتی چه میکنند؟؟؟!!!!!حالا شما بزرگواربه چه گیرمیدهی؟این تقسیم بندیها که میکنی برای سرکارگذاشتن من وشماست وآنها که باید "باشند"هستند ومن وشما سرکار هستیم....... امیدوارم شهامت انتشارش راداشته باشید
کاسگول
ایشان واقعا مسئول حزب اعتماد ملی!هستند!! نه بابا!مسئول این حزب در کشور کیست؟
در حاشیه