نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

عرضه برنج خارجی در بورس کالا کشاورزان را دلسرد می کند / دولت با این موضوع برخورد کند

نیکفر گفت: عرضه برنج خارجی روی اقتصاد و اشتغال ما تاثیرگذار بوده و جاذبه های حضور در روستا را نیز کم می کند.

عرضه برنج خارجی در بورس کالا کشاورزان را دلسرد می کند / دولت با این موضوع برخورد کند

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، ذبیح الله نیکفر با اشاره به عرضه برنج در بورس کالا و اینکه برنج های عرضه شده در بورس برنج های، هندی، اروگوئه ای و آرژانتینی است، اظهار داشت: این اقدام علیه تولید داخلی است و ما خواستار برخورد دولت با این موضوع و حمایت از برنج ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود مردم به دلیل گران بودن برنج شمال توانایی خرید ندارند، افزود: جای تاسف است که ما به جای حمایت از محصولات خودمان به بهانه حمایت از مصرف کننده با عرضه برنج خارجی در بازار به تولید داخلی ضربه وارد کرده و با این کار، کشاورزان خود را دلسرد کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه از آغاز مجلس دهم بارها از سوی نمایندگان به دولت درباره برنج وارداتی تذکر داده شده است، گفت: عرضه برنج خارجی روی اقتصاد و اشتغال ما تاثیرگذار بوده و جاذبه های حضور در روستا را نیز کم می کند.

وی افزود: در حال حاضر برنج داخلی عرضه شده و هنوز مردم همه محصولات خود را در بازار عرضه نکرده اند ولی ما معتقدیم که عرضه برنج باید به مقدار نیاز صورت گیرد و اگر توازن عرضه و تقاضا را برهم بزنیم آنگاه تولیدات داخلی با مشکل مواجه می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در برخی از موارد شاهد ورود و توزیع غیرقانونی برنج در سطح کشور هستیم که این امر، نشان از ضعف در سیستم نظارتی کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه