فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه: شکسته شدن حصر سوسنگرد نقش اساسی در راهبرد آفندی دفاع مقدس داشت

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه با گرامیداشت سالروز شکسته شدن حصر سوسنگرد گفت: شکسته شدن حصر سوسنگرد نقش اساسی در راهبرد آفندی دفاع مقدس داشت.

فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه: شکسته شدن حصر سوسنگرد نقش اساسی در راهبرد آفندی دفاع مقدس داشت

سرهنگ حسن فیضیان در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ با گرامیداشت ۲۶ آبان ماه، روز حماسه تاریخی شکست حصر آبادان و آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس پر است از رشادت‌ها، جان‌افشانی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های مردم غیور و غیرتمند ایران اسلامی در جای‌جای این سرزمین کهن و پهناور که شکستن حصر آبادان یکی از حماسه‌های کم‌نظیر با ویژگی‌های بسیار برجسته بود.

وی با اشاره به اهمیت شکسته شدن حصر سوسنگرد در سال ۱۳۵۹ و نقش اساسی در راهبرد آفندی دفاع مقدس گفت: سوسنگرد نخستین شهری بود که در دوران دفاع مقدس اشغال و از دست دشمن آزاد شد و ازاین‌رو اهمیت این روز را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه افزود: با توجه به اهمیت این روز انتظار می‌رود که کارشناسان امر، زوایای پنهان و شگرف آن را برای نسل جوان و نوجوان بازگو کنند تا با دستاوردهای بیشتر رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش آستان‌خبر، عصر ۲۶ آبان یادآور روزی است که آخرین سربازان دشمن بعثی با سراسیمگی و ترس شهر سوسنگرد را ترک کردند و این شهر  به اشغال درآمده دوباره آزاد شد.

در زمان جنگ ارتش عراق ۳ بار برای تصرف سوسنگرد تلاش کرد که با مقاومت شدید مردم مواجه گردید ولی در حمله سوم شهر در محاصره ارتش عراق قرار گرفت، بدین ترتیب که بعد از شکست نخستین تلاش دشمن در اوایل مهرماه جهت اشغال سوسنگرد، بعد از سقوط خرمشهر در اواسط آبان، دشمن یک بار دیگر برای تصرف شهر اقدام و آن را محاصره کرد؛ در شرایطی که مدافعان شهر آخرین مقاومت ها را انجام می دادند، ۲ گردان زرهی از ارتش با همراهی نیروهای سپاه، بسیج و ستاد جنگهای نامنظم دکتر چمران، در امتداد جاده سوسنگرد-حمیدیه دست به حمله زده و ضمن شکستن خط محاصره، عراقی ها را از داخل شهر عقب راندند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه