دبیر کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با 8دی:

مسیر مجلس در بررسی فیش های نجومی اشتباه بود/ افکار عمومی نسبت به دریافت حقوق نامتعارف ملتهب است

نماینده مجلس گفت: طبق قانون، کار کمیسیون اصل نود بررسی شکایات از قوا است و مجلس در بررسی فیش های نجومی به بیراهه رفته است.

مسیر مجلس در بررسی فیش های نجومی اشتباه بود/ افکار عمومی نسبت به دریافت حقوق نامتعارف ملتهب است

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اعلام اینکه طبق قانون اساسی کار کمیسیون اصل نود رسیدگی به شکایات از طرز کار قوا می باشد، اظهار داشت: دستور رئیس مجلس مبنی بر پیگیری کمیسیون اصل نود در خصوص فیش های نجومی اشتباه بوده است.
وی با بیان اینکه پیشنهاد رئیس مجلس این بود که جلوی منافذ قانون برای سوء استفاده سودجویان گرفته شود، افزود: قرار بود که این طرح در کمیسیون بررسی شود و سپس به صحن علنی مجلس بیاید.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل نود، کمیسیون خاصی است، گفت: برای پیگیری فیشهای نجومی باید کمیسیون های تخصصی وارد به کار می شدند.
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس با اذعان به اینکه باید کمیسیون های تخصصی مصوباتی را در این زمینه داشته باشند، اظهار کرد: پس از اینکه مصوبات کمیسیون ها جمع آوری می شد باید یک قانون با چند ماده به مجلس می آورند و یک قانون مدونی را تصویب می کردند.
داداشی با بیان اینکه در ماه های گذشته و اکنون افکار عمومی از برداشت های غیر متعارف برخی از مدیران ملتهب بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجلس دهم تازه کار خود را شروع کرده بود و تذکرات آیین نامه ای که بنده در صحن علنی نسبت به این طرح داشتم، متاسفانه به آن توجهی نشد و طرح به صحن علنی آمد و منجر به رای نیاوردن شد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان پیگیری این طرح را از وظایف کمیسیون اصل نود نمی دانند و مورد انتقادشان نیز بوده، افزود: ما باید پرونده های کسانی را که فیش های حقوق داشتند را به کمیسیون مربوطه می آوردیم و پرونده های حقوقی را به کمیسیون های حقوقی می کشاندیم تا برداشت حقوق نا متعارف به بیت المال برگردد.
داداشی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده هایی که مشکلات قضایی دارند را نیز باید به بخش های قضایی و کیفری می سپردیم تا نسبت به آنها تعیین و تکلیف شود.
وی با اعلام اینکه کمیسیون اصل نود طبق دستور هیئت رئیسه مسیر خود را برای بررسی فیش های نجومی اشتباه رفت، گفت: نتیجه این تلاش ها این شد که نمایندگان در چند روز گذشته طرح کمیسیون اصل نود را به دلیل اینکه از چارچوب این کمیسیون خارج بود، قبول نکردند و این طرح رای نیاورد.
نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه در افکار سیاسی این موضع کمی متشنج استنباط شده است، یادآور شد: فارغ از نگاه های جناحی و پشت پرده طبق قانون کمیسیون اصل نود مجری پیگیری این طرح نبوده است.
دبیر کمیسیون اصل نود با بیان اینکه افکار عمومی نیز شاکی دریافتی های نجومی هستند، بیان داشت: دریافتی های متعارف موجب نارضایتی مقام معظم رهبری، انقلابیون و ملت حساس ایران شده و هرچه سریعتر باید نسبت به این موضوع اقدام قاطع صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه