مدیر جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در خمام:

۷ درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود

مدیر جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: ۷ درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود.

۷ درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود

به گزارش ۸دی به نقل از خوبان خبر، ابراهیم گلسرخی در همایش بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها در ابتدای جلسه با بیان اینکه عجله، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از مهمترین عوامل سوانح جاده ای منجر به فوت دانست و اظهار کرد:براساس روایتی از پیامبر(ص)، عجله و شتاب زدگی مردم را به هلاکت می رساند.

وی مبارزه با این معضل اجتماعی عزم ملی دانست و اظهار داشت:جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با هدف بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل و ارتقای ایمنی راه ها تشکیل شده و اکنون ۱۸ دفتر نمایندگی در سطح استان ها کشور دارا می باشد.

همایش هم‌ پیمانی با ایمنی راه‌ها گیلان

گلسرخی هدف از برگزاری همایش مذکور را بالا بردن سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد بیان کرد.

وی گسترش فرهنگ ایمنی راه‌ها را یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی و گفت:آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت مردم،جزو مباحث ایمنی است.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات جاده‌ای در خمام  گفت: طبق آمار پزشکی قانونی از سال ۹۰ تا ۹۴  ۳۵۶ نفر در سوانح رانندگی در خمام کشته شده اند.
در ادامه بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها مسچیان بخشدار خمام اظهار کرد: توسعه راه های روستایی بخش خمام در طی ۶ ماه گذشته سال بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی همچنین از افزایش ۲۰% نصب علائم راهنمایی و رانندگی در سطح بخش خبر داد و اظهار کرد :که همه این ها منجر به کاهش ۱۰%در بحث جر و ۱۲%در بحث منجر به فوت در بحث سوانح  رانندگی شد که این شاهد کاهش چشم گیری در سطح بخش باشیم لذا پیشنهاد اضافه کردن یک باند جاده به محور رشت به خمام اضافه شود که این امکان وجود دارد و همچنین طرح هندسی میدان ولی عصر خمام که باعث کم شدن سوانح می شود و مردم خمام هم این انتظار را از مسولین دارند که نهایت همکاری را در این خصوص انجام دهند.

همایش هم‌ پیمانی با ایمنی راه‌ها گیلاننماینده عالی دولت در بخش خمام با اشاره کاهش چشمگیر تلفات جاده ای را تنها بخشی از خدمات دولت دانست و گفت: این تنها حرکت دولت در توسعه خمام نبود بلکه در حوزه گاز رسانی هم  رشد بالغ بر ۲۵ درصد داشته و باعث شده است بخش خمام به اولین بخش سبز شهرستان رشت تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش خمام بخش استراتژیکی است بدین جهت که در حد فاصل شهرستان رشت و شهرستان انزلی قرار دارد و به دلیل نزدیک بودن به شهرستان رشت و یکی از پرتردترین محور های استان گیلان می باشد این امر باعث شده است تا سرمایه گزاران زیادی در این بخش شاهد باشیم که اقامت پذیری در خمام به اندازه ۱۷% در سال گذشته رشد داشته ایم.

بخشدار خمام دربخشی از صبحتهای خود ببه مشارکت ۸۲ درصدی این بخش در سرشماری اینترنتی اشاره کرد و اظهار کرد: این بخش رتبه نخست سرشماری اینترنتی در بخش های شهرستان رشت و حتی استان را کسب نموده است .

در بخشی دیگر از همایش محمد بخارایی مدیر جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور نیز گفت: ضرر ناشی از سوانح جاده ای روزانه ۴۹ میلیارد تومان است، و افزود: ۷ درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود که در واقع اقتصاد کلان کشور را به سمت فقر سوق می دهد.همچنین ۲۵ درصد تخت های بیمارستانی درگیر مجروحان و حادثه دیدگان است.

بخارایی تصریح کرد: در سال ۶ هزار نفر از زنان کشور بیوه می شوند و عده ای از بانوان نیز نگهداری از معلولین ناشی از سوانح را بر عهده دارند.

همایش هم‌ پیمانی با ایمنی راه‌ها گیلان

مدیر جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور با بیان اینکه روزی ۱۰موتور سوار در جاده های کشور فوت می شوند اذعان داشت: در سال چهار هزار نفر تلفات جاده ای موتور سوار گزارش شده است.

وی از اهداف همایش را در این روز در سطح کشو را روز جهانی یادمان قربانیان حوادث جاده ای نام گذاری شده و پیشگیری از اهداف مهم جمعیت است.

 این مقام مسئول ادامه داد و گفت : توجه به تجهیزات اتومبیل، ایمنی راه ها و غیره از مهمترین مقوله های است که بایستی بدان توجه کرد و کم خوابی، کاهش سرعت و بستن کمربند از موارد مهم رعایت ایمنی است.

همایش هم‌ پیمانی با ایمنی راه‌ها گیلان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان هم در این همایش گفت: در سال ۸۵ گزارش های دریافتی فوتی در جاده های گیلان یک هزار و ۲۸۲ نفر بود که اکنون به ۶۴۹ نفر فوتی کاهش یافته است.

وی گذر و گذشت را از موارد مهم در کاهش تلفات جاده ای اعلام کرد که متاسفانه امروزه با گذشت خیلی فاصله داریم.

ناصر آل‌محمدی بر توسعه مسائل ایمنی جاده ها همگام با راهسازی و راهداری تاکید کرد و افزود:جمعیت طرفداران ایمنی راه ها دو سال است که در گیلان فعالیت می کند و تاکنون ۶۰۰ نفر عضو دارد که باید به ۶ هزار نفر برسد. این جمعیت برخی از نقاط ضعف مربوط به ایمنی جاده ها را که برای ما عادی شده، گوشزد می کند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان با تاکید بر اینکه رعایت قانون ایمنی حوادث جاده ای را کاهش خواهد داد افزود: ظرفیت و توان گیلان در برابر حوادث و خودروهای موجود بسیار محدود است.

 

انتهای پیام/

O,FHK OFV o,fhk ofv

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه