انتقاد رئیس کتابخانه های عمومی آستانه‌اشرفیه از شهرداری کیاشهر

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه‌اشرفیه با انتقاد از شهرداری کیاشهر گفت: شهرداری کیاشهر طی ۱۰ سال تنها ۱۹ درصد از سهم نیم درصدی را پرداخت کرده است.

انتقاد رئیس کتابخانه های عمومی آستانه‌اشرفیه از شهرداری کیاشهر

زهرا زرگری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عموم شهرستان آستانه‌اشرفیه در هفته گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: در هفته گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی علاوه بر نواخته شدن زنگ کتاب‌خوانی در دبیرستان دخترانه بوعلی سینا، برگزاری نشست کتاب‌خوانی در مدرسه پسرانه شهید آتش پوش، افتتاح بخش کودک کتابخانه امام علی (ع) دهستان چهارده و تجهیز بخش کودک کتابخانه اهل‌بیت (ع) نیز برگزار شد.

وی با اشاره به نشست‌های مختلف برگزارشده برای تشویق جوانان و نوجوانان به امر کتاب‌خوانی گفت: با همکاری آموزش‌وپرورش اقدام به حضور در مدارس برای تبلیغ چهره به چهره و پیش ثبت‌نام توسط خود دانش آموزان کرده‌ایم.

رئیس کتابخانه‌های عموم شهرستان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه در حال حاضر دو هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه عضو هستند گفت: شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای چهار کتابخانه اهل‌بیت (ع)، ۲۲ بهمن بندر کیاشهر، امام علی چهارده و شهدای دهنه سر است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید قدم نخست را در هدایت فرزندانشان به کتاب‌خوانی داشته باشند افزود: علی‌رغم ساخت‌وسازهایی که در کتابخانه اهل‌بیت (ع)، این کتابخانه دارای فضای مناسب ۷۵۰ مترمربعی برای مطالعه است و کتابخانه اهل‌بیت (ع) نخستین کتابخانه‌ای در سطح استان بود که بخش کودک تجهیز شد.

زرگری با انتقاد از عدم پرداخت سهم نیم درصدی از محل درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: متأسفانه شهرداری بندر کیاشهر از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳ تنها ۱۹ درصد از سهم نیم درصدی از محل درآمدهای شهرداری پرداخت کرده است که با توجه به هزینه‌های عمرانی برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌های شهرستان به‌شدت به این مبلغ نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری آستانه‌اشرفیه نیز ۴۵ درصد از سهم نیم درصدی از محل درآمدی را پرداخت کرده گفت: به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط شهرداری کیاشهر کتابخانه ۲۲ بهمن کیاشهر با مشکلات بسیاری مواجه شده و مجبوریم از انجمن کتابخانه‌های عمومی متشکل از فرماندار شهرستان به‌عنوان رئیس انجمن و رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش و ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین تعدادی از معتمدین شهرستان درخواست کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه