این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست

کوچک‌ترین میزبان زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین

در حالی که چند روزی تا برپایی بزرگترین اجتماع انسانی جهان در اربعین سرور و سالار شهیدان زمان باقی نمانده است تصاویر منتشر شده از حاشیه‌های این راهپیمایی باشکوه عقل را حیران و انسان را متحیر می‌کند.

کوچک‌ترین میزبان زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین

به گزارش ۸دی، عاشقان حسینی(ع) فوج فوج خود در حال حرکت به سمت کربلای معلا هستند و مردم عراق نیز از زن و مرد و پیر و جوان دارا و ندار از سنی و شیعه همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) مشغول هستند.
در این میان تصاویر منتشر شده از یک دختر بچه خردسالی که در حال توزیع میوه در میان راهپیمایان اربعین و پذیرایی از آنان است، در فضای مجازی دست به دست شده و توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است.این کودک خردسال که سن او را کمتر از ۳ سال عنوان کرده‌اند به همراه مادر خود در مسیر پیاده روی زائران اربعین  قرار گرفته  و در کنار صدها تن از خادمان حسینی(ع) که در مواکب مختلف به کار پذیرایی و سرویس‌دهی به زائران می‌پردازند، به پذیرایی از راهپیمایان مشغول است.
گزارش رسانه‌های عراقی حاکی است برادران اهل تسنن عراق نیز در مسیرهای منتهی به کربلای معلی به پذیرایی از عاشقان امام حسین(ع) مشغولند. سومریه نیوز روز یکشنبه به نقل از «علی احمد طاهر» رئیس‌مرکز موکب‌های حسینی در دیالی گزارش داد: «از میان موکب‌هایی که به  زوار امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند، ۲۰ موکب متعلق به اهل تسنن است. »به گفته وی اهل تسنن این موکب‌ها را در راه‌های اصلی مناطق سکونت خود نصب کرده‌اند، و به زوار خدمت رسانی می‌کنند که این امر بیانگر علاقه آنها به امام حسین(ع) است. رئیس‌مرکز موکب‌های حسینی(ع) استان دیالی این را هم گفت که مسئولان موکب‌های حسینی(ع) با دستگاه‌های امنیتی برای پیشگیری از وقوع هر گونه ناامنی همکاری می‌کنند.

c_%d8%b9%da%a9%d8%b3-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86-avalinha-com-0

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه