کارشناس مسائل فرهنگی و خانواده:

تجربه شکست خورده جامعه غربی در مورد زن / فمینیسم دیدگاهی که بیشترین لطمه را به زنان می زند

کارشناس مسائل فرهنگی و خانواده گفت: تفکرات فمنیستی و غربی بیشترین لطمه را به زنان می زند.

تجربه شکست خورده جامعه غربی در مورد زن / فمینیسم دیدگاهی که بیشترین لطمه را به زنان می زند

به گزارش ۸دی، به نقل از پرنیان گیل، آمنه غلامزاده ، کارشناس مسائل فرهنگی و خانواده استان با بیان اینکه حقوق مرد بیشتر از زن است ، به این معناست که نیازهای مرد بیشتر از زن است،گفت: اگر زنی در مورد حقوق شوهرش غفلت کند ، لطمه بیشتری به او وارد کرده است و اینکه مرد ، حق بیشتری دارد به این خاطر است که نیازهای او در خانواده بیشتر از زن است به همین دلیل زن ها باید بیشتر از مردها حق همسر خود را رعایت کنند .

وی افزود:در مورد ارتباط بین زن و مرد ، زن ها به لحاظ روحی قوی تر هستند و ابتکار عمل به دست خانم ها است ، لذا مدیریت این ارتباط نیز به خانم ها داده شده است و به همین دلیل حجاب برای زن واجب شده است . حجاب مظهر قدرت زن است و معنایش این است که خانم ها باید روابط بین زن مرد را مدیریت کنند .

کارشناس مسائل فرهنگی و خانواده  ادامه داد: همان طور که مردها از نظر جسمی از زن ها قوی تر هستند و برای یک مرد خجالت آور است که یک زن را بزند به لحاظ روحی نیز زن ها قوی تر هستند لذا ذر ارتباط با مرد ها باید بیشتر رعایت کنند ،در محیط خانواده و بین زن و شوهر نیز همین قاعده صدق می کند .

وی به برجستگی های روحی زن اشاره کرد و گفت : مسئولیت های بیشتری که در خانه به زن ها داده شده است ، مربوط به برتری ها و برجستگی های روحی زن است ، چون خداوند به هر کس در هر زمینه ای که توانایی بیشتری داده ، مسئولیت بیشتری نیز بر هعده او گذاشته است اما جامعه غربی ، شعور لازم برای درک این مطلب را ندارد و می گوید زن و مرد با هم برابر هستند و باید حقوق یکسانی داشته باشنداین تفکر فمنیستی اشتباه است و ظلم به زن و خانواده و مرد است  .

غلامزاده با بیان اینکه تفکرات فمنیستی و غربی بیشترین لطمه را به زنان می زند؛ گفت: نتیجه این دیدگاه غلط نیز همین وضعی است که در غرب می بینید که بیشترین لطمه را هم زنان غربی متحمل می شوند و با وجود اینکه تجربه شکست خورده غرب در جلوی چشمان ما قرار دارد اما متاسفانه هنوز هم آنچه که می بینیم و می شنویم بیشتر اخلاق غربی و غیر اسلامی است نه آنچه که دین به ما گفته است .
وی در ادامه بحث  به تربیت فرزند ولایت مدار در خانواده اشاره کرد و  گفت: اگر خانم ها به مسئولیت بیشتر خود در خانواده توجه نکنند فرزند ولایت مدار در آن خانواده تربیت نخواهد شد ، اگر خانم ها به مسئولیت بیشتر خود در خانواده توجه نکنند فرزند ولایتمدار در آن خانواده تربیت نخواهد شد و یکی از مهم ترین نکات رفتاری که خانم ها باید در محیط خانواده مراعات کنند این است که احترام شوهر خود را مخصوصا در نزد فرزندان حفظ کنند .
این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: قاعده مهم و کلیدی در تربیت فرزندان این است که آقایان مراقب باشند که در طول زندگی مشترک دل همسرشان را نشکنند و زن ها نیز مراقب باشند غرور مرد را جریحه دار نکنند، کودکی از لحاظ روحی متعادل خواهد بود که ببیند پدرش به مادرش محبت می کند و دل او را نمی شکند و مادر هم به پدر احترام می گذارد و غرور او را جریحه دار نمی کند .
وی افزود: اگر غیر از این باشد بچه به لحاظ روحی متعادل نخواهد شد و لذا برای دینداری و ولایتمداری آمادگی پیدا نخواهد کرد واگر خانمی به شوهرش احترام نگذارد و جلوی چشم فرزندان غرور مرد را بشکند بعید است فرزندان این خانواده درست تربیت شوند و ولایتمدار بار بیایند .
این کارشناس در پایان تصریح کرد: مرد باید به همسرش محبت کند و دل او را نشکند و زن هم باید به همسرش احترام بگذارد و غرور او را نشکند ؛ وقتی یک مرد با همسرش دعوا می کند ، غالبا به این خاطر است که زن ، غرور او را شکسته است هر جند اگر مرد این را صراحتا به زبان نیاورد و اگر یک زن با شوهرش دعوا می کند غالبا به این خاطر است که مرد دل زن را شکسته است و در جایی که باید به او محبت می کرده این کار را انجام نداده است .

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه