دل نوشته رئیس ارشاد صومعه سرا به مناسبت هفته کتاب

رئیس اداره ارشاد صومعه سرا نوشت: اگر بصورت رندومی از مردم کوچه و بازار سوال شودکه پنج نویسنده برجسته و معاصر کشور را نام ببرند به نظر شما چند درصد می توانند نام ببرند؟

دل نوشته رئیس ارشاد صومعه سرا به مناسبت هفته کتاب

به گزارش ۸دی، به نقل از واران خبر: سیدمحمود رزمگیر رئیس اداره ارشاد صومعه سرا در یادداشتی نوشت: به هفته کتاب سال ۹۵ رسیده ایم. روز ” کتاب ، کتابخوانی و کتابدار ” را بر همه ی کسانی که کتاب می نویسند ، آنهایی که کتاب می خوانند و کتابداران عزیز تبریک عرض می کنم.

به آنانی که با مشغله های فراوان هنوز در لابه لای صفحات کتاب عطر زندگی را نفس می کشند. کسانی که با تمام وجود ایستاده اند تا لذت فهمیدن را با مردم جامعه خود تقسیم کنند انسانهایی که به ایمان رسیده اند
ای بردار تو همه اندیشه ای  /  مابقی خود استخوان و ریشه ای   /  گر گل است اندیشه تو ، گلشنی   /   ور بود خاری تو هیمه گلخنی .
اکثر اوقات اگر شخصی ضعیف بشود اطرافیان اولین سوالی که می پرسند این هست که بیماری؟ خیلی لاغر شدی . دکتر رفتی؟

امروز کسانی که دستی در کتاب دارند ، می دانند و می بینند وضعیت تیراژ کتاب را که خیلی ضعیف شده و تعداد زیادی هم از این کتاب های چاپ شده به صورت هدیه در اختیار دوستان و آشنایان قرار می گیرد و این نشانه وجود یک یا چند بیماری در عرصه کتاب و کتابخوانی می باشد .

اگر بصورت رندومی از مردم کوچه و بازار سوال شودکه پنج نویسنده برجسته و معاصر کشور را نام ببرند به نظر شما چند درصد می توانند نام ببرند?

معجزه دین ما کتاب است کتابی که مردم جهان را به اندیشیدن ، تعقل و فهمیدن دعوت می کند . جمله ارزشمندی که توسط امام علی (ع) به کرات بیان شده خصوصا از ۱۹ تا ۲۱ ام رمضان ، فاصله ضربت خوردن تا به شهادت رسیدن ، یعنی آن دو روز آخر عمر گرانبهایشان. “سلونی قبل ان تفقدونی ” بپرسید قبل اینکه مرا از دست بدهید.

شاید این سوال پیش بیاید چرا امام خودشان آن حقایق و علومی را که در دل داشتند برای مردم بیان نمی کردند و مرتب تکرار می کردند بپرسید ، سوال کنید. حقیقت امر اینست که همانطور بذر پاشیدن در کویر کاری عبث و بیهوده است بیان علم و آگاهی و حقیقت بر دلی که نادان است نیز کاری بی ثمر است مردم هر جامعه ای زمانی دنبال مطالعه و دانستن میروند که سوال داشته باشند بنابراین یکی از مهمترین راه های افزایش مطالعه در بین مردم افزایش و نهادینه کردن روحیه “پرسشگری” می باشد.

جلساتی که حالت متکلم الوحده بودن دارند باید به جلسات تبادل نظر تبدیل شوند تا بستری برای اندیشه پروری باشند و افراد به نیازهای خودشان برای بیشتر دانستن پی ببرند.

امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم تا نیاز به دانستن تبدیل به یک خواسته عمومی بشود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه