معاون استاندار گیلان:

زائران گیلانی‌ برای پیاده روی اربعین به جز “مهران” به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند

معاون استاندار گیلان گفت: زائران گیلانی حتماً باید روادید داشته باشند و به جز “مهران” به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند.

زائران گیلانی‌ برای پیاده روی اربعین به جز “مهران” به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند

به گزارش ۸دی، محمد احمدی‌پور صبح امروز  در ششمین نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه پایانه‌های حمل و نقل مسافر گیلان آمادگی کامل برای انتقال زائران را به مرز مهران در روزهای باقیمانده تا اربعین دارند اظهار داشت: مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است و زائران به هیچ مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه بدون دریافت روادید امکان سفر به عراق وجود ندارد  تاکید کرد: تمام زائران نسبت به برنامه ریزی سفر به‌صورت گروهی اقدام کرده‌ و از سفر به‌صورت فردی، حتی الامکان خودداری کنند.

وی گفت: ۱۸ هزار ۹۹۳ گیلانی تا پایان روز یکشنبه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه الکترونیکی سماح ثبت نام کرده‌اند که تاکنون برای ۱۷ هزار و ۷۱۰ هزار ویزا صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان  افزود: دفتر موقت کنسولگری عراق با پیگیری‌های استاندار گیلان از چند هفته قبل در رشت راه اندازی شده که در آن روزانه برای ۳ هزار زائر ویزا صادر می‌شود.

محمد احمدی پور گفت: صدور روادید برای زائران گیلانی که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند در مراحل پایانی قرار دارد و کسی برای دریافت ویزا به مرز مراجعه نکند.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان  با بیان اینکه صدور ویزا برای زائران قزوینی هم در رشت انجام  می‌شود افزود:  تاکنون برای ۵ هزار و ۱۳۴ نفر از زائران این استان ویزا صادر شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان اعلام کرد: بیش از ۱۳ هزار زائر گیلانی از ۲ هفته گذشته تاکنون به عراق  اعزام شدند.

احمدی‌پور با اشاره به فراهم کردن امکانات پذیرایی از زائران در عراق گفت: موکب‌هایی با کمک‌ها و نذرهای مردمی برای پذیرایی از ۲۰ هزار زائر گیلانی فراهم شده است.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان  با بیان اینکه زوار گرامی حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مُهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند افزود: هر یک از دارندگان روادید گروهی یک نسخه کپی رنگی از لیست روادید خود را تهیه و ممهور کنند تا در صورت جدا شدن احتمالی از گروه، بتوانند با آن(به همراه اصل گذرنامه) از مرز دو کشور تردد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه