استاندار گیلان:

گیلان رتبه‌ی دوم مبارزه با بی سوادی را در کشور دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان رتبه دوم مبارزه با بی سوادی را در کشور دارد گفت: در تلاش هستیم به رتبه اول مبارزه با بی سوادی در کشور برسیم.

گیلان رتبه‌ی دوم مبارزه با بی سوادی را در کشور دارد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی مبارزه با بی‌سوادی که با حضور معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به جایگاه دوم گیلان در مبارزه با بیسوادی اظهار داشت: عمده اهتمام و تلاش ما، استمرار مبارزه با بیسوادی در راستای رسیدن به جایگاه اول با سوادی در کشور است.

وی افزود :این قول بایستی از سوی فرمانداران و آموزش و پرورش گیلان به من داده شود و من نیز این قول را به رئیس سازمان نهضت سوادآموزی می دهم.

استاندار گیلان مبارزه با بیسوادی را از هر کار دیگری مهمتر دانست و اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار و ماندگار هستیم، باید جامعه باسواد داشته باشیم.

نجفی با بیان این که بر اساس آمارهای آموزش و پرورش گیلان و معاونت سوادآموزی گام های خوبی برای مبارزه با بیسوادی در استان برداشته شده است گفت: همه بایستی برای ریشه کنی بیسوادی کمک کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه استان نیز برای آماده کردن امکانات لازم به منظور مبارزه با بیسوادی تلاش کند.

وی با اشاره به نقش مثبت سوادآموزی در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی و مسئولیت فرمانداران در این راستا با بیان اینکه وظیفه داریم مسئولیتی که بر دوش ما قرار داده‌اند به نحو احسن به انجام رسانیم افزود:  هر جا که  خالصانه  و پرتلاش عمل کردیم به نتیجه مطلوب دست یافته‌ایم.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش سوادآموزی شهرستان‌های فومن، تالش، صومعه‌سرا، رشت و شفت اشاره کرد و افزود: باید گیلان را در بخش سوادآموزی به جایگاهی که زیبنده و حق آن است برسانیم.

استاندار گیلان، آستارا را جزو باسوادترین شهرستان‌های استان و حتی کشور در دههای گذشته عنوان کرد و افزود: برخورد وظیفه می‌دانیم تا این فرصت را  بار دیگر به این شهرستان برگردانیم.

وی سواد آموزی را در نحوه برخورد اجتماعی و همچنین رفاه اجتماعی تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید جامعه‌ای باسواد داشته باشیم.

وی بر لزوم تلاش بیشتر شهرستان‌هایی که مردمان آن از آمادگی بیشتر در امر سوادآموزی برخوردار هستند تأکید کرد و افزود: جلسات سوادآموزی در شهرستان ها می‌بایست هر دو هفته یک با و به صورت منظم برگزار شود.

نجفی بر لزوم پشتیبانی و فراهم کردن امکانات لازم در امر سوادآموزی تأکید کرد و افزود : مبارزه با بی‌سوادی از مهمترین اقدامات است.

وی بر ضرورت تلاش ویژه فرمانداران و مدیران کل در توسعه سوادآموزی در شهرستان‌ها تأکید کرد و  گفت: باید در جهت ساماندهی حاشیه نشینی در شهرها که آفت بزرگی در استان و کشور بوده و آسیب‌های اجتماعی بیشتری  را شامل می‌شود تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

نجفی همچنین با اشاره به برگزاری همایش خیرین در تهران اظهار داشت: به یاری خداوند با فراخوان از خیرینی که علاقمند به حضور در گیلان هستند دعوت کنیم.

استاندار گیلان گفت: انسان‌های پرنشاط و باسواد  می‌توانند جامعه‌ای خوب را بسازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هم در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر، یک میلیون و ۱۱۲ هزار بیسواد در کشور باقیمانده است.

علی باقرزاده افزود: با همت دولت یازدهم، شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی کشور بعد از ۹ سال وقفه، سال ۹۳ کار خود را احیاء کرد و این افراد طی برنامه دوساله باسواد می شوند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گیلان در امر باسوادی به مراتب بالاتر از استان های دیگر کار کرده است.

وی با اشاره به یافته ها و گزارش های یونسکو یادآور شد: آموزش در حد دوره ابتدایی سوادآموزی می تواند به ترویج جامعه سالم از جمله بحث محیط زیست، هوای پاک و زمین پاک کمک کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه