هفته پنجم مقدماتی جام جهانی روسیه؛

ایران – سوریه؛ بازی خطرناک در سرمبان/تیم ملی رستگار می شود؟

تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف سوریه می‌رود.

ایران – سوریه؛ بازی خطرناک در سرمبان/تیم ملی رستگار می شود؟

به گزارش ۸دی، در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی فوتبال ایران عصر فردا از ساعت ۱۵و۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه تانکو عبدالرحمن سرمبان به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که گروه اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه در منطقه آسیا تیم ملی کشورمان با ۱۰ امتیاز حاصل از ۳ پیروزی و یک تساوی  صدرنشین گروه محسوب شده و در صورت برتری در دیدار فردا با ۱۳ امتیاز ضمن باقی ماندن در صدر جدول در پایان رقابت‌های دور رفت، یک گام بزرگ به صعود به جام جهانی نیز نزدیک خواهد شد.

در واقع مسیر رستگاری ملی پوشان ایران برای صعود به جام جهانی از میدان فردا رقم خورده و نتیجه این دیدار می‌تواند تاثیر بسزایی را در این امر ایفا کند.

با همه این تفاسیر اگرچه شاگردان کی روش حداقل روی کاغذ کار سختی در دیدار مقابل سوری‌ها پیش رو نخواهند داشت اما چند مورد به شرح زیر عاملی می شود تا لقب بازی خطرناک را به این این دیدار بدهیم:

نکته ابتدایی اینکه تیم تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار چندین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت همراه نخواهد داشت و همین موضوع باعث می شود تا پازل تاکتیکی کی روش نسب به دیدارهای قبل ناقص باشد. عدم حضور بازیکنانی مانند بیرانوند، حاج صفی و سردار آزمون در بازی فردا شاید حتی برای تیم ملی دردسرساز شود.

نکته بعدی اینکه به خاطر شرایط خاص کشور سوریه، این دیدار در مالزی و در یک شرایط آب و هوایی عجیب (به شدت شرجی و همیشه بارانی) برگزار می شود و در صورتی که سوریه بتواند شرایط بازی اول خود مقابل کره جنوبی را در همین ورزشگاه برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود بیاورد قطعا دردسرهای کی روش و کادرفنی در این دیدار بیشتر هم خواهد شد. این در حالی است که بارش باران در حین بازی حتی می تواند تاکتیک های سرمربی پرتغالی ایران را خنثی کرده و در نهایت باعث عدم کسب نتیجه گیری لازم شود.

در نهایت اینکه تیم ملی سوریه این روزها به واسطه جنگ داخلی در این کشور از هر زمان دیگری متحدتر و با انگیزه تر بوده و مردان تیم ملی فوتبال این کشور در دیدارهای قبلی خود در این گروه نیز به خوبی این جنگندگی و انسجام را نشان داده و این خود می تواند عاملی بزرگ برای توصیف کار سخت یوزپلنگ هاب ایرانی در دیدار فرداشب باشد‌.

در هر صورت و با همه این اوصاف شاگردان کی روش که در دیدارهای گذشته خود در این گروه همه بزرگان را از دم تیغ گذرانده و ازبکستان و کره جنوبی را قلع و قمع کرده اند این قدرت را دارند تا باوجود شرایط جوی خاص کشور مالزی و حتی غیبت چندین بازیکن اصلی می تواند به روند پیروزهایش در این رقابتها ادامه داده و از سوی دیگر به آقایی خود در سطح فوتبال آسیا تداوم بخشد‌.

این دیدار فردا از ساعت ۲۰ به وقت محلی و ۱۵و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه